Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD] uciążliwe stukanie z prawej strony!

Awatar użytkownika
Konrad27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:07
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Konrad27 » 17 lip 2007, 09:04

Nakrętkę rowkową należy dokręcić specjalnym kluczem z dwoma wypustkami, należy to dokręcać przy wyjętym amortyzatorze, wtedy mamy pewność że poduszka jest ułożona prosto względem amortyzatora i możemy na maxa dokręcić nakrętkę. Unikniemy wtedy problemu jakim jest popuszczanie się nakrętki i tym samym luz. Drugą rzeczą na którą należy zwrócić uwagę jest kwestia przykręcenia amortyzatora do gniazda poduszki.Podczas nakręcania nakrętki (tej na klucz 22) należy przytrzymać imbusem amortyzator tak żeby podczas dokręcania nakrętki (klucz 22)amortyzator się nie przekręcił gdyż wtedy automatycznie luzuje nam się nakrętka rowkowa. Jeżeli dobrze skontrujemy te dwie nakrętki problem popuszczania odejdzie w nie pamięć.
Było: AUDI 80 B4 sedan 2.0 ABT
Było: OPEL VECTRA B 1.8 16V
Jest: RENAULT SCENIC 1.9 dCi

rokefeler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 lip 2007, 20:10

Post autor: rokefeler » 17 lip 2007, 17:45

odnosnie poduszek pod silnikiem.Zapomnialem przykrecic metalowa oslone pod tylna poduszka .Zdaje sie ma ona chronic przed wysoka temperatura wydechu.Czy oslona ta jest bardzo istotna dla trwalosci poduszki?Troche mi sie juz nie chce wlazic pod silnik i ja przykrecac:(.Mozna zostawic bez?


ps..przykrecilem a co mi tam

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 20 lip 2007, 03:13

Konrad27 pisze:Nakrętkę rowkową należy dokręcić specjalnym kluczem z dwoma wypustkami, należy to dokręcać przy wyjętym amortyzatorze, wtedy mamy pewność że poduszka jest ułożona prosto względem amortyzatora i możemy na maxa dokręcić nakrętkę. Unikniemy wtedy problemu jakim jest popuszczanie się nakrętki i tym samym luz. Drugą rzeczą na którą należy zwrócić uwagę jest kwestia przykręcenia amortyzatora do gniazda poduszki.Podczas nakręcania nakrętki (tej na klucz 22) należy przytrzymać imbusem amortyzator tak żeby podczas dokręcania nakrętki (klucz 22)amortyzator się nie przekręcił gdyż wtedy automatycznie luzuje nam się nakrętka rowkowa. Jeżeli dobrze skontrujemy te dwie nakrętki problem popuszczania odejdzie w nie pamięć.
To znaczy,że jeśli mecho dokręcał amor pneumatykiem to mogła się poluzować nakrętka rowkowa?? To może być przyczyną tego iż amor nie siadł dobrze w gnieździe i po podniesieniu auta jest tam luz???

rokefeler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 lip 2007, 20:10

Post autor: rokefeler » 20 lip 2007, 05:20

tak.U mnie juz kilka razy musial dokrecac te tuleje :)
Prawie 1400km na jednym baczku i jak tu nie kochac swojej Niuni?:)

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 20 lip 2007, 10:55

W ramach poprawek czy za każdym razem płaciłeś ??? :-) Amora trzeba wyjąć aby to dokręcić???

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 20 lip 2007, 12:45

Czy takie złe dokrecenie moze spowodować, rozwalenie amora (wylanie?) :roll:
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

rokefeler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 lip 2007, 20:10

Post autor: rokefeler » 20 lip 2007, 17:28

za kazdym razem wyciagal reke po kase :).Nie trzeba wyjmowac zeby dokrecic ostatecznie.Uszkodzic amora raczej nie predzej lozysko poduszki rozwali no i oczywiscie wkurza stukniem co zle dziala na psychike :)
Prawie 1400km na jednym baczku i jak tu nie kochac swojej Niuni?:)

Awatar użytkownika
Konrad27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:07
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Konrad27 » 20 lip 2007, 21:57

Panowie klucz pneumatyczny to powolna śmierć dla amora. Nakrętkę rowkowa dokręca sie specjalnym kluczem i TYLKO ręcznie na maxa na pewno nie popsuci. Zeby mieć pewność ze będzie dobrze dokręcona trzeba wyjąć amora. A jak dokręcać opisałem troszkę wyzej. Sam to przerabiałem kilka razy, a teraz zrobiłem sam, solidnie, i jest ok.
Jezeli jest ktos z okolic krakowa z takim wlasnie problemem chetnie pomoge.[/b]

[ Dodano: 2007-07-20, 22:04 ]
Pamiętajcie tez ze również ważna role odgrywa poduszka, guma poduszki ma pracować dzięki czemu po osadzeniu poduszki w gnieździe guma pęcznieje i nie wystepuja żadne luzy. Kwestie poduszek tez poruszałem wyzej.
Było: AUDI 80 B4 sedan 2.0 ABT
Było: OPEL VECTRA B 1.8 16V
Jest: RENAULT SCENIC 1.9 dCi

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 27 lip 2007, 12:56

Jeżeli ktoś wymienił wszystkie kompletne elementy z zawieszeniu lub przymierza się do tego a coś puka i stuka, to może to co teraz napisze komuś się przyda.
Wymiemiłem wkłady amortyzatorów na Sachs i jakis czas był spokój.
Ale zaczęło pukać i brzdękać myślałem że się sprężyna obróciła lub wygięła, ale nic z tych rzeczy.
W kielichu jest taka wystająca blaczka żeby się sprężyna nie obracała.
Przy rozciąganej sprężynie było to dokładnie w tym miejscu słychać.
Wystarczyło odgiąć odrobine te blaszki i posmarować smarem i jest ok.
Dodam że miałem to z obu stron.

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 28 lip 2007, 18:43

Witam!!!
Uporałem się z uciążliwym stukaniem!!!
Sprawa leżała po stronie amortyzatora , który był źle zamocowany podczas wymiany łożyska w górnym kielichu! Amortyzator na wybojach obijał sie na prawo i lewo a nie tylko góra dół!!! dodatkowo mechanik tak bezczelnie dokręcił tą nakrentke ze jak go spodkam to dostanie BOmbe ( czyli w pysk)!!! Jednak mój kolega złota rączka wybadał sprawę i wszystko jest obecnie ok. zostały tylko przeguby które już są zamówione!!!

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 29 lip 2007, 10:11

Konrad27 pisze:Panowie klucz pneumatyczny to powolna śmierć dla amora. Nakrętkę rowkowa dokręca sie specjalnym kluczem i TYLKO ręcznie na maxa na pewno nie popsuci. Zeby mieć pewność ze będzie dobrze dokręcona trzeba wyjąć amora. A jak dokręcać opisałem troszkę wyzej. Sam to przerabiałem kilka razy, a teraz zrobiłem sam, solidnie, i jest ok.
Jezeli jest ktos z okolic krakowa z takim wlasnie problemem chetnie pomoge.[/b]
Konradzie ja jestem z takim problemem i na dodatek z Krakowa, pomógłbyś mi zanim mnie szlag trafi ??:)

Awatar użytkownika
Konrad27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:07
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Konrad27 » 29 lip 2007, 22:26

Jasne, tylko teraz przez najblizszy tyudzien nie bardzo dam rade ze względu na urlop. Napisz do mnie emeil i podaj numer tel. to sie zdzwonimy.
Było: AUDI 80 B4 sedan 2.0 ABT
Było: OPEL VECTRA B 1.8 16V
Jest: RENAULT SCENIC 1.9 dCi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga