Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ALL] czesci do pelnego zawieszenia ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

[B4 ALL] czesci do pelnego zawieszenia ?

Post autor: Canibal » 12 mar 2008, 21:29

A więc tak w niedługim czasie planuje wymienic całe zawieszenie co sie tylko da aby miec spokój z tym na długi czas i ciekawi mnie czy te częsci moga byc ? co zmienic itp itd
Przegub zew Falken
Przegub nr 2
Przegub Pascal
Przegub wew
Przegub Spidan troche drogie
Przgub kolejny
Tyle z przegubow :P teraz pora na amorki ;)
Kayaba Przod
Sachs
Sachs tył
Kayaba tyl
Jakies KYM
jakies takie tanie ?
GPD ?
Łącznik stabilizatora
Taki >
GPD
Sprezyny wymieniac tez czy nie trzeba ?
cos takiego
KF
jakies insze
do tego aby niebylo za duzo wklejania itp drazek kierowniczy wymieniac ? jak tak jaka firma jak nie trzeba tym lepiej dla mnie
poduchy pod silnik jakie ? na allegro widzialem jakiejs firmy hans pries
sworzen wachacza ? wymieniac tez od razu ? jak tak jaka firma ?
hmm poduszki amorka tez wymienia sie ?
Jakie przewody napiecia ?
czy wymienic wachacze na nowe ? widze ze sa nowe Firmy GPD

to chyba na tyle do wymiany ? jak o czyms zapomnialem dzieki za pomoc :P i dopisanie czekam na opinie co lepsze co wymieniac a z czym dac sobie spkoj
Ostatnio zmieniony 12 mar 2008, 21:36 przez Canibal, łącznie zmieniany 1 raz.
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 13 mar 2008, 14:54

W sobotę albo w poniedziałek będę robił remoncik przedniego zawiasu w ABT. Pewnie zrobię też małe foto story. Części dzisiaj właśnie zamówiłem.

Co do firm, to tak przegub zamówiłem SPIDANA, amorki SACHSA olejowe nie gazowe, podobno lepsze na polskie drogi. Sprężyny jeżeli masz dobre to nie musisz wymieniać, do tego łożyska górne mocowania amortyzatora, ja wziąłem LEMFORDERA, jeżeli już rozbierasz to wymień także wszystkie tulejki, w moim przypadku będą to BOGE, miałem kupic orginały bo ostatnio przejechałem się na MOOg-u, ale namówiono mnie na BOGE, podobno dobra firma. Co dołączników, to też jakaś lepsza firma by ci się przydała, w żadnym wypadku GPD (najtańszy śmieć). Przy okazji wymiany amorków zobacz w jakim stanie są osłony i odboje, a także zobacz czy nie masz luzów na sworzniach wahaczy.
KorNoLio

noorbi

Post autor: noorbi » 13 mar 2008, 17:41

Ja nie polecałbym amorków kayaba, albo miałem pecha albo są po prostu słabe, komfort jazdy zerowy, głośno pracują.
Odboje kupiłem nowe ale po rozebraniu okazało się że stare są w świetnej formie, jak żałożysz nowe to pamiętaj o delikatnym przesmarowani aby nie piszczały jak stara kanapa.
Sworznie trzeba koniecznie sprawdzić
Poduszki inaczej łożyska amorków polecam Lemforder
Przy takim dużym remoncie koniecznie wymieniłbym tuleki na wachaczach, koszt niewielki a potrafią nieźle hałasować.
Tulejki na sankach do sprawdzenia
Przeguby - hmmm, chcesz wymienić tak dla świętego spokoju czy masz objawy zużycia?
Spręzyny zostawiłbym w spokoju
Sukcesów życzę i powiadom czy udało się osiągnąć ciszę

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 13 mar 2008, 21:12

Idziesz na całość, ale jak masz kase i chęci to tylko pochwalić <ok> Jak już zrobisz to zarzuć spostrzeżeniami i kosztorysem bo bardzo jestem ciekawy ile taki gruntowny remont wyniesie.

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 13 mar 2008, 22:07

koledzy ja się podepnę. ostatni wszedłem pod samochód i zauważyłem że mam luz na tulejkach w sankach/ramie pomocniczej. jak wiecie te tulejki są ustawione pionowo i jest na nich luz pionowy tak ok 2mm na boki luzu nie ma. moje pytanie czy tak powinno być? mi osobiście się wydaje że nie ale wolę zapytać.
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11735

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 13 mar 2008, 22:15

Kamil, w jaki sposób stwierdziłeś ten luz? Najlepiej wykręć śrubę i sprawdź czy środek tulejki nie lata.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 mar 2008, 22:27

IC69, Ja to robie tak ze zdejmuje kolo, podnosze jedna strone i ruszam na boki. Wtedy widac czy tuleje wachaczy i sanek nie kolysza na boki, jak tak to wymiana...

A no i gora dol tez sprawdzam, delikatny na sankach powinien byc na podniesionym, ale to delikatny. Zazwyczaj chyba to na boki nosza

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 13 mar 2008, 22:31

wszedłem pod auto zdjąłem osłonę tą pod silnikiem i maciskałem do góry na drążek stabilizatora (rękami bez potrzeby użycia jakiś narzędzi) . razem z nim ruszały się te sanki jakieś 2mm. może ktoś tak sprawdzał u siebie?
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11735

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 mar 2008, 23:00

to raczej nic groznego, a sprawdz dokladnie czy nie ma luzu poprzecznego (na boki) jak nie to ok. Poprzeczny luz jest najgorszy bo podczas jazdy zmienia sie zbieznosc i autko gozej sie prowadzi. Taki na 2mm to nic groznego moim zdaniem, wkoncu to laczenie metalowo-gumowe <ok>

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 mar 2008, 10:39

Jak rękami masz 2mm to na szarpakach będzie 12mm, sprawdzanie rękami to nie sprawdzanie. Jak tulejki będą całkowicie wybite to wtedy można poruszać rekami i wyczujesz luz. Podjedź na szarpaki tam będziesz lepiej widział jak to się rusza.
KorNoLio

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 15 mar 2008, 23:14

witam kolegów ...i się podepnę pod temat ...wziąłem się dzisiaj za wymianę tulei w sankach (tuleje kupiłem dużo wczesniej)i porazka zanim dobrze zacząłem tuleje które kupiłem mają otwór na śrubę 10 mm a stare są na 12mm ...otwór może dałby się powiękrzyć z 10 na 12 mm ale niebyłem w stanie stwierdzić czy wymiary zewnętrzne nowych tulei są takie same jak starych i na tym zakończyłem prace ...i tu pytanie do kolegów :czy mógłby mi ktoś podać wymiary zewnętrzne tulei sanek z otworem 12mm chodzi głównie o średnicę zewnętrzną ...bo te które mam z otworem 10mm maja 38,3mm ...sprawdzałem w ekatalogu intercars niestety te które mam są pieknie zwymiarowane a te 12mm wcale...najprosciej byłoby wymienić te tuleje na takie jak powinny byc ale kupowałem je przez net i jest z tym trochę zachodu ...ale dnia nie zmarnowałem wymieniłem tuleję w tylnej belce ..poszło niespodziewanie gładko.. stara orginał z fabrycznymi znaczkami zaczeła wychodzić przy pierwszych uderzeniach po 15 latach od kiedy ją zamontowali w fabryce ...zabicie nowej(kupiłem lamfordera ) poszło już z więkrzym oporem ...zabijałem rurą odpowiednio rozklepaną z przodu przykładajac ją dookoła zabijanej nowej tulei ...co ciekawe gumowy srodek tulei poprostu odkleił sie od metalowej częsci pozostając nienaruszony ...belka od strony uszkodzonej tulei latała lużno gdy sie za nią złapało teraz nawet niedrgnie ...

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 mar 2008, 10:30

Nie wiem o które tuleje ci chodzi o te przednie:

Obrazek

Wymiar wewnątrz: 12,4mm

Wymiar zewnętrzny ok. 39,4mm mierzone mniej więcej po środku tulei.

Wysokość: 46,2mm

Tuleja tylna:

Obrazek

Wymiar wewnątrz: 12,4mm

Wymiar zewnętrzny: 38,3mm

Wysokość: 42,1mm

Po pierwsze tulei niczym nie rozwiercamy, kupuj drugie.

Po drugie to tulei nie wbijamy żadnym czy narzędziem do tego podobnym tylko wciskamy na prasie lub posługujemy się zwykłym imadłem :!: :!: :!:
KorNoLio

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 16 mar 2008, 13:09

Dzieki ...widzę że przednie są inne niż tylne ...pozostaje kupić drugie...

19Pablo88

Post autor: 19Pablo88 » 16 mar 2008, 19:08

też się podpinam... coś mi wyje w aucie. Dosyć głośno i na dłuższą metę jest to uciążliwe (starałem się namierzyć i stwierdzam, że prawy tył) Nie ważne, który bieg i jak wysokie obroty --> im szybciej jadę tym głośniej. pewnie jakiś banał, ale ja nie wiem od czego zacząć... dodam jeszcze, że problem nie zawsze występuje. :-| Do tego planuję na wiosnę (czyli lada chwila)... zrobić całe zawieszenie z tyłu, bo coś mi klekocze... :-? możecie doradzić co należy wymienić? jakie części żeby był spokój na dłużej. Zależy mi na dobrej jakości, a nie na zminimalizowaniu kosztów :-P Amorki miałem wymienione kilka miesięcy temu, bo jeden puścił olej.

noorbi

Post autor: noorbi » 16 mar 2008, 20:06

19Pablo88 prawdopodobnie łożysko lub koło ma bicie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga