[B4 1z] Problem-urwane mocowanie sworznia wahacza
[B4 1z] Problem-urwane mocowanie sworznia wahacza
Witam!
Tak jak w temacie, mam problem z mocowniem sworznia wahacza. Polega on na tym, że urwane zostało jedno ucho gdzie przychodzi śruba (podejrzewam, że przez poprzedniego mechanika, ale za rękę nie złapałem więc muszę naprawić jego błąd na swój koszt) . Nie wiem jak to się fachowo nazywa więc nie wyśmiejcie mnie na początku. Auto mam z abs. Wiem, że tą część muszę kupić, ale teraz pytania:
1. Czy po ściągnięciu piasty potrzebna jest wymiana łożyska na nowe, bo stare już się rozsypie :?:
2. Czy jeżeli mam 1Z muszę szukać tylko z tego silnika czy pasuje także z abt, abk, czy też z innych silników :?:
3. Jak to się nazywa ta część bo nie wiem nawet czego mam szukać :?:
Poniżej fotka przedstawiająca daną część. Nie jest ona moja lecz zapożyczona z aukcji.
Proszę o udzielenie wzkazówek i odpowiedzi na powyższe pytania, będę bardzo wdzięczny za udzieloną pomoc. Pozdrawiam
[/b]
Tak jak w temacie, mam problem z mocowniem sworznia wahacza. Polega on na tym, że urwane zostało jedno ucho gdzie przychodzi śruba (podejrzewam, że przez poprzedniego mechanika, ale za rękę nie złapałem więc muszę naprawić jego błąd na swój koszt) . Nie wiem jak to się fachowo nazywa więc nie wyśmiejcie mnie na początku. Auto mam z abs. Wiem, że tą część muszę kupić, ale teraz pytania:
1. Czy po ściągnięciu piasty potrzebna jest wymiana łożyska na nowe, bo stare już się rozsypie :?:
2. Czy jeżeli mam 1Z muszę szukać tylko z tego silnika czy pasuje także z abt, abk, czy też z innych silników :?:
3. Jak to się nazywa ta część bo nie wiem nawet czego mam szukać :?:
Poniżej fotka przedstawiająca daną część. Nie jest ona moja lecz zapożyczona z aukcji.
Proszę o udzielenie wzkazówek i odpowiedzi na powyższe pytania, będę bardzo wdzięczny za udzieloną pomoc. Pozdrawiam
[/b]
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 19:07 przez tomekk666, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest ciężko przewidzieć, ja wymieniałem oba łożyska z przodu i jedno wyszło całe, a drugie się rozsypało.tomekk666 pisze:1. Czy po ściągnięciu piasty potrzebna jest wymiana łożyska na nowe, bo stare już się rozsypie :?:
Na 100% pasuje z 1Z, NG, AAG, ABT, ABK, ABM, ACE, ADA, ADW.tomekk666 pisze:2. Czy jeżeli mam 1Z muszę szukać tylko z tego silnika czy pasuje także z abt, abk, czy też z innych silników :?:
Zwrotnica - obudowa łożyska.tomekk666 pisze:3. Jak to się nazywa ta część bo nie wiem nawet czego mam szukać :?:
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 12:59 przez Kubik, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nazwa tej części to zwrotnica masz tego bardzo dużo na allegro koszt około 100 zł tylko musisz szukać z ABS jak go posiadasz u siebie,a czy wymienisz łożysko na nowe czy założysz swoje stare to już twoja sprawa.Rozebranie wszystkiego nie zajmuje długo także łożysko zawsze możesz wymienić zazwyczaj jest tak że kupujesz zwrotnice razem z łożyskiem.
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Nie.W B4 się nie zmienia.tomekk666 pisze:kubik, goldi j51 dzięki bardzo za szybką odpowiedz na moje pytania, co ja bym zrobił bez tego forum
Mam jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie tego elementu zmieni się geometria auta :?:
A co do łożysk to zależy od firmy,bo w większości jest problem z pierścieniem osłaniającym,żeby go zdjąć bez uszkodzeń i założyć z powrotem.
Jak będziesz wymieniał łożysko to tylko SKF albo Timken ok.120 zł.Potrzebna prasa.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Praktycznie po wymianie każdego elementu geometria może ulec zmianie. Mają na to wpływ różne czynniki między innymi luzy montażowe na śrubach, niejednakowe wymiary elementów. Dlatego należałoby zawsze po ingerencji w układ kierowniczy i zawieszenie sprawdzić geometrie ustawienia kół przednich.tomekk666 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie tego elementu zmieni się geometria auta
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jasne może. Zaoszczędzić 50 zeta a później wydać 400 na opony.tokarka606 pisze:Proponuje najpierw wymienić zwrotnice a później się martwić ewentualną zbieżnością bo wcale nie musi ulec zmianie.
tokarka606,nie o to chodzi abyśmy przekomarzali się kto ma rację ja piszę w oparciu o swoje niekrótkie już doświadczenie jeżeli chodzi o geometrię samochodową.
Ba mało tego samo sprawdzenie kosztuje zaledwie 20-30 zł to naprawdę nie dużo za spokojną jazdę.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 17:15 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
tokarka606 pisze:Po czym to wnioskujesz?Chętnie się dowiem.
Ależ bardzo proszę.
Proponuję poluzować dwie śruby łączące kolumną McP ze zwrotnicą i sprawdzić jak zmienia się kąt pochylenia koła. Otwory w zwrotnicy i kolumnie mają taką średnicę, że możliwa jest znaczna regulacja tego kąta.
Przy prawidłowo ustawionej geometrii koło jest pochylone mniej więcej 3,1 mm - mierzone na obwodzie felgi.
Jak zaczniemy regulować pochylenie na tych śrubach to okaże się że zakres zmian to plus minus 10 mm.
Jeżeli kolega nie wierzy proponuję poluzować te śruby przy opuszczonym aucie. Po ich ponownym dokręceniu możemy sobie już tylko zakląć pod nosem. :lol: bo geometria "pójdzie w krzaki".
Mam nadzieję, że nie musze się tłumaczyć z tego, że zmiana pochylenie koła wpływa na zbieżność kół.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Nie tak dawno wymieniałem kolumny MC person i byłem na ustawieniu zbieżności(na profesjonalnym urządzeniu) ponieważ samochód piszczał na rondzie.Ustawiona została tylko zbieżność,pochylenie kół nie zmieniło się.
Jak można to wytłumaczyć?W jednym kole ok,mogło się udać ale w dwóch?
W B3 była tam regulacja ale w B4 jest na sworzniu.
Pozdro
Jak można to wytłumaczyć?W jednym kole ok,mogło się udać ale w dwóch?
W B3 była tam regulacja ale w B4 jest na sworzniu.
Pozdro
Jeżeli wymieniasz całe kolumny ze zwrotnicami to jest duża szansa że geometria "zmieści" się w tolerancji.tokarka606 pisze:Nie tak dawno wymieniałem kolumny MC person i byłem na ustawieniu zbieżności
Jeżeli jednak wymieniasz samą kolumnę lub zwrotnicę rozkręcając przy okazji połączenie śrubowe to trzeba będzie ustawić geometrię od nowa.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO