Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Problem-urwane mocowanie sworznia wahacza

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

[B4 1z] Problem-urwane mocowanie sworznia wahacza

Post autor: tomekk666 » 24 sie 2009, 12:37

Witam!
Tak jak w temacie, mam problem z mocowniem sworznia wahacza. Polega on na tym, że urwane zostało jedno ucho gdzie przychodzi śruba (podejrzewam, że przez poprzedniego mechanika, ale za rękę nie złapałem więc muszę naprawić jego błąd na swój koszt) . Nie wiem jak to się fachowo nazywa więc nie wyśmiejcie mnie na początku. Auto mam z abs. Wiem, że tą część muszę kupić, ale teraz pytania:
1. Czy po ściągnięciu piasty potrzebna jest wymiana łożyska na nowe, bo stare już się rozsypie :?:
2. Czy jeżeli mam 1Z muszę szukać tylko z tego silnika czy pasuje także z abt, abk, czy też z innych silników :?:
3. Jak to się nazywa ta część bo nie wiem nawet czego mam szukać :?:
Poniżej fotka przedstawiająca daną część. Nie jest ona moja lecz zapożyczona z aukcji.
Obrazek
Proszę o udzielenie wzkazówek i odpowiedzi na powyższe pytania, będę bardzo wdzięczny za udzieloną pomoc. Pozdrawiam
[/b]
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 19:07 przez tomekk666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 24 sie 2009, 12:57

tomekk666 pisze:1. Czy po ściągnięciu piasty potrzebna jest wymiana łożyska na nowe, bo stare już się rozsypie :?:
To jest ciężko przewidzieć, ja wymieniałem oba łożyska z przodu i jedno wyszło całe, a drugie się rozsypało.
tomekk666 pisze:2. Czy jeżeli mam 1Z muszę szukać tylko z tego silnika czy pasuje także z abt, abk, czy też z innych silników :?:
Na 100% pasuje z 1Z, NG, AAG, ABT, ABK, ABM, ACE, ADA, ADW.
tomekk666 pisze:3. Jak to się nazywa ta część bo nie wiem nawet czego mam szukać :?:
Zwrotnica - obudowa łożyska.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 12:59 przez Kubik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 sie 2009, 12:58

Nazwa tej części to zwrotnica masz tego bardzo dużo na allegro koszt około 100 zł tylko musisz szukać z ABS jak go posiadasz u siebie,a czy wymienisz łożysko na nowe czy założysz swoje stare to już twoja sprawa.Rozebranie wszystkiego nie zajmuje długo także łożysko zawsze możesz wymienić zazwyczaj jest tak że kupujesz zwrotnice razem z łożyskiem. ;-)
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 03 wrz 2009, 14:12

kubik, goldi j51 dzięki bardzo za szybką odpowiedz na moje pytania, co ja bym zrobił bez tego forum ;-)

Mam jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie tego elementu zmieni się geometria auta :?:

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 03 wrz 2009, 22:30

tomekk666 pisze:kubik, goldi j51 dzięki bardzo za szybką odpowiedz na moje pytania, co ja bym zrobił bez tego forum ;-)

Mam jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie tego elementu zmieni się geometria auta :?:
Nie.W B4 się nie zmienia.
A co do łożysk to zależy od firmy,bo w większości jest problem z pierścieniem osłaniającym,żeby go zdjąć bez uszkodzeń i założyć z powrotem.
Jak będziesz wymieniał łożysko to tylko SKF albo Timken ok.120 zł.Potrzebna prasa.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 04 wrz 2009, 12:12

tokarka606 dzięki wielkie za odpowiedz <piwo>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 wrz 2009, 16:56

Nie.W B4 się nie zmienia.
Po zmianie zwrotnicy trzeba koniecznie ustawić geometrię pojazdu.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 04 wrz 2009, 17:03

czarekj pisze:
Nie.W B4 się nie zmienia.
Po zmianie zwrotnicy trzeba koniecznie ustawić geometrię pojazdu.
Po czym to wnioskujesz?Chętnie się dowiem.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 wrz 2009, 17:04

tomekk666 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie tego elementu zmieni się geometria auta
Praktycznie po wymianie każdego elementu geometria może ulec zmianie. Mają na to wpływ różne czynniki między innymi luzy montażowe na śrubach, niejednakowe wymiary elementów. Dlatego należałoby zawsze po ingerencji w układ kierowniczy i zawieszenie sprawdzić geometrie ustawienia kół przednich.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 04 wrz 2009, 17:08

Oczywiście powinno się to i tamto najlepiej jak zaleca serwis itd. itp.
Proponuje najpierw wymienić zwrotnice a później się martwić ewentualną zbieżnością bo wcale nie musi ulec zmianie.
Pozdro

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 wrz 2009, 17:13

tokarka606 pisze:Proponuje najpierw wymienić zwrotnice a później się martwić ewentualną zbieżnością bo wcale nie musi ulec zmianie.
Jasne może. Zaoszczędzić 50 zeta a później wydać 400 na opony.
tokarka606,nie o to chodzi abyśmy przekomarzali się kto ma rację ja piszę w oparciu o swoje niekrótkie już doświadczenie jeżeli chodzi o geometrię samochodową.
Ba mało tego samo sprawdzenie kosztuje zaledwie 20-30 zł to naprawdę nie dużo za spokojną jazdę.
Pozdrawiam. <piwo>
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 17:15 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 wrz 2009, 17:14

tokarka606 pisze:Po czym to wnioskujesz?Chętnie się dowiem.

Ależ bardzo proszę.
Proponuję poluzować dwie śruby łączące kolumną McP ze zwrotnicą i sprawdzić jak zmienia się kąt pochylenia koła. Otwory w zwrotnicy i kolumnie mają taką średnicę, że możliwa jest znaczna regulacja tego kąta.
Przy prawidłowo ustawionej geometrii koło jest pochylone mniej więcej 3,1 mm - mierzone na obwodzie felgi.
Jak zaczniemy regulować pochylenie na tych śrubach to okaże się że zakres zmian to plus minus 10 mm.
Jeżeli kolega nie wierzy proponuję poluzować te śruby przy opuszczonym aucie. Po ich ponownym dokręceniu możemy sobie już tylko zakląć pod nosem. :lol: bo geometria "pójdzie w krzaki".
Mam nadzieję, że nie musze się tłumaczyć z tego, że zmiana pochylenie koła wpływa na zbieżność kół.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 04 wrz 2009, 21:05

Nie tak dawno wymieniałem kolumny MC person i byłem na ustawieniu zbieżności(na profesjonalnym urządzeniu) ponieważ samochód piszczał na rondzie.Ustawiona została tylko zbieżność,pochylenie kół nie zmieniło się.
Jak można to wytłumaczyć?W jednym kole ok,mogło się udać ale w dwóch?
W B3 była tam regulacja ale w B4 jest na sworzniu.
Pozdro

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 wrz 2009, 08:18

tokarka606 pisze:Nie tak dawno wymieniałem kolumny MC person i byłem na ustawieniu zbieżności
Jeżeli wymieniasz całe kolumny ze zwrotnicami to jest duża szansa że geometria "zmieści" się w tolerancji.
Jeżeli jednak wymieniasz samą kolumnę lub zwrotnicę rozkręcając przy okazji połączenie śrubowe to trzeba będzie ustawić geometrię od nowa.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 05 wrz 2009, 11:59

Wymieniałem same kolumny MC Person od 2.0 ABT(same rury).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl