[80 B4 ABT ] Śruby wahaczy , sanek oraz tylnej belki .
[80 B4 ABT ] Śruby wahaczy , sanek oraz tylnej belki .
Witam, czy mógłby mi ktos powiedziec jakie śruby i czy są jakies zestawy bo czeka mnie wymiana, a tył nie był ruszany latami więc wolałbym miec nowe śruby. Może ktos z ETKI by mógł podac numery . potrzebuję śruby wahaczy, sanek i tylnej belki . z góry dzięki za odpowiedzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
Śruby wachaczy i ławy na sto procent wykorzystasz jeszcze raz.Ja wymieniałem już pare razy tuleje wahaczy i śruby cały czas są te same.Śruby ławy tymbardziej gdyż wchodzą one w rame atam nie ma co ich ruszyć.Jak jest z tylna belką nie wiem bo nie robiłem,ale przypuszczam ,że tak samo.Prawdopodobnie dostaniesz takie śruby,ale nie jestem pewien,chyba że serwis.Ja miałem problem ze znalezieniem odpowiedniej śruby do sworznia zwrotnicy.Zaopatrz sie tylko w porządne klucze,żeby sie nie ślizgły i nie wyrobiły głowki a na sto procent odkręcisz i nie zniszczysz. Aha,i wd40 lub podobny preparat to podstawa.Porzadnie spsikaj,odczekaj i nie ma lewara,że coś sie urwie.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Witaj Piotr.
Masz tu wymiary śrub które Cię interesują:
1. Wahacz - śruba z łbem 6-kątnym (kombi) N 904 893 01, wymiar M10x78 szt.4
nakrętka - N 021 195 5 wymiar M10 szt.4
2. Sanki (wózek) - śruba z łbem sześciokątnym N 905 808 01, wymiar M12x1,50x85 szt.4
podkładka - N 905 037 02 wymiar 12,1x40x2,5 szt.4
3. Oś tylna - śruba sześciokątna kołnierzowa N 103 151 01, wymiar M12x1,5x140 szt.2
nakrętka N 101 064 02 wymiar M12x1,5 szt.2
Masz tu wymiary śrub które Cię interesują:
1. Wahacz - śruba z łbem 6-kątnym (kombi) N 904 893 01, wymiar M10x78 szt.4
nakrętka - N 021 195 5 wymiar M10 szt.4
2. Sanki (wózek) - śruba z łbem sześciokątnym N 905 808 01, wymiar M12x1,50x85 szt.4
podkładka - N 905 037 02 wymiar 12,1x40x2,5 szt.4
3. Oś tylna - śruba sześciokątna kołnierzowa N 103 151 01, wymiar M12x1,5x140 szt.2
nakrętka N 101 064 02 wymiar M12x1,5 szt.2
mariusz122, ja też wymieniałem nie raz tuleje na wahaczach i saniach.
Śruby można wykorzystać ale nie można być tego pewnym.
Na pewno warto dać nowe nakrętki na śruby wahacza.
Oryginalne śruby maja utwardzany gwint i prędzej urwie Ci rdzeń niż całą śrubę.
Do tego śruby kilkukrotnie wkręcane i wykręcane wyciągają się.
Kiedyś ukręciłem zmęczona śrubę od sań. Pękł rdzeń, utwardzony gwint pozwolił ją wykręcić.
Polecam zakup nowych śrub z ASO pod warunkiem, ze robisz generalny remont zawieszenia na dobrych częściach. Tak abyś nie musiał po kilku miesiącach znów wszystkiego rozbierać.
Zalecam też oryginalne śruby mocujące wahacz do zwrotnicy. Zamienniki mają często za krótki nadlew albo za mały i jest prawdopodobieństwo wyskoczenia sworznia ze zwrotnicy. Takie przypadki były opisywane nie tylko na tym forum.
Śruby można wykorzystać ale nie można być tego pewnym.
Na pewno warto dać nowe nakrętki na śruby wahacza.
Oryginalne śruby maja utwardzany gwint i prędzej urwie Ci rdzeń niż całą śrubę.
Do tego śruby kilkukrotnie wkręcane i wykręcane wyciągają się.
Kiedyś ukręciłem zmęczona śrubę od sań. Pękł rdzeń, utwardzony gwint pozwolił ją wykręcić.
Polecam zakup nowych śrub z ASO pod warunkiem, ze robisz generalny remont zawieszenia na dobrych częściach. Tak abyś nie musiał po kilku miesiącach znów wszystkiego rozbierać.
Zalecam też oryginalne śruby mocujące wahacz do zwrotnicy. Zamienniki mają często za krótki nadlew albo za mały i jest prawdopodobieństwo wyskoczenia sworznia ze zwrotnicy. Takie przypadki były opisywane nie tylko na tym forum.