Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 All] Tuleje wachaczy przód- chyba ważne info

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

[b4 All] Tuleje wachaczy przód- chyba ważne info

Post autor: madazaw » 19 paź 2008, 19:23

Witam wszystkich, w minionym tygodniu postanowiłem zaopatrzeć się w nowe tulejki w przednie wachacze (w ramach programu "zawieszenie bez stuków Zima 2008-2009") i doszedłem do pewnych zastanawiających wniosków związanych z częściami zamiennymi. Gdzieś już na forum czytałem o tulejkach, które wciskały się ręką w wachacze lub obracały razem ze śrubą która je przytrzymuje w sankach. Osobiście tego doświadczyłe, a dzięki dociekilwości wiem gdzie leży już problem (może ktoś już o tym pisał). Otóż to nie wina zużutych wachaczy (tak mi powiedzieli w sklepie), nie wina montażu, a oczywiście wina sklepów (czytaj np IC).
Do mojego auta sprzedano mi cztery sztuki tulejek firmy TRW (polecam firmę) o numerze JBU 537. Wymontowałem wachacz z auta, wyprasowałem imadełkiem stare tuleji ...i nowe wepchnąłem kciukiem. Różnica w wyglądzie tulejek była znaczna, bo moje stare miały dużo mniejszy kołnież niż nowe. Żałujcie że nie widzieliście jaki byłe w tym momencie zły! Oczywiście telefon i opier.... dla sklepu. Tam mi powiedziano że to jedyne tuleje do B4 jakie mają w ofercie i nie ma innych zamienników (nieprawda). Pojechałem do hurtowni, zaczałem szukać, wertować katalogi i w końcu znalazłem (ujmował to tylko katalog Febi).
Do Audi B4 występują 2 rodzaje tulejek do pojazdów ze wspomaganiem:
1. Z mniejszym kołnieżem o średnicy 37.5 mm (TRW JBU 141, FEBI 07558)
2. Z większym kołnieżem o średnicy 37mm (Trw JBU 537, FEBI 14081)

Co najdziwniejsze w większości sklepów do których dzwoniłem i podawałem im numer który mnie interesuje (JBU 141) zamieniały się na JBU 537 chociaż towar wygląda zupełnie inaczej i nie pasuje.
Niestety nie wiem do jakich aut i z którego roku ma iść jeden i drugi rodzaj tulejek. Ja mam "R" w kodzie nadwozia. W ramach dalszych testów wydłubałem z beczki ze złomem jakiś stary wachacz od B4 i zacząłęm testować oba rodzaje tulejek. I w tym wypadku było już inaczej. Tulejki które w moim aucie wsciskały się kciukiem tu tworzyły odpowiedni opór dla imadła, a tulejki które pasują do mojego auta wchodziły "opornie i na siłę". Czyli różnica jakaś jest w wachaczach, chociaż nikt nie rozróżnai różnych do B4.
Moja rada jest taka, aby kupować zawsze te z większą średnicą, bo mniejsze zło to trudniejszy montaż niż luźne tulejki w jeżdżącym aucie.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 paź 2008, 20:01

może ma to jakiś związek z różnicą w zawieszeniach roczników modelowych B4, o których piszą czarekj i yawor w temacie: viewtopic.php?t=19126

madazaw, kiedy została wyprodukowana Twoja Audiczka? moja jest z lutego 1992
Ostatnio zmieniony 20 paź 2008, 09:38 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 19 paź 2008, 22:30

viewtopic.php?t=19126 grze o to Ci chodziło?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 19 paź 2008, 22:35

Moje A jest z 1994r, nie chodziło mi o tuleje sanek/ramy pomocniczej a o tulejki wachaczy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 paź 2008, 22:49

Madazaw ma rację. Też kiedyś się spotkałem z takim przypadkiem i od tego czasu "namierzyłem" i kupuję tylko tulejki firmy FEBI. Niestety nie pamiętam ich numeru, kiedyś kupiłem 4 komplety i jeszcze ich nie "wyjeździłem".

seebol1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seebol1 » 20 paź 2008, 00:23

Witam
Być może wiem o co chodzi ponoć nieco inne są tulejki do b4 ze wspomaganiem kierownicy i bez wspomagania. Nie wiem o co chodzi ale jak kupowałem ostatnio lemfordery do wachaczy to się w focie pytali o wspomaganie czy mam czy nie mam.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 paź 2008, 00:28

własnie przeczytałem ten post i sie wystraszyłem ze dostałem nie te simerbloki co trzeba
poleciałem przed chwilą do garazu zeby je zmierzyć

i o dziwo 37,5mm :mrgreen:

widnieje na nich numer 8a0 407 181

czyli ori <ok>

postudiuje troche etke i poszukam po elsie moze bedzie wiadomo do ktroego numeru nadwioza były stosowane 37 mm i 37,5 mm

Obrazek

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 paź 2008, 08:12

Róznica w tulejkach była między B3 i B4 właśnie w wielkości kołnieża, w B4 nie było wersji bez wspomagania, róznica była w B3 ale to w sworzniach wahacza. Jak dotąd nigdy sie jeszcze nie spotkałem żeby te tulejki były za luźne a sa zamienne za siebie a juz troche ich sprzedałem.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 paź 2008, 09:18

ale tulejki do b3 i b4 były zupełnie inne :-?
w b3 była róznica miedzy sworzniami (ramiona gięte lub proste)
w b4 tez jest róznica miedzy sworzniami do silników abc i aah jest chyba jakaś wzmocniona wersja

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 paź 2008, 09:45

Danek pisze:grze, coś Ci się link pomylił chyba .
:oops: nie wiem jak to się stało. już poprawiłem :-)
Kamil 20 pisze:viewtopic.php?t=19126 grze o to Ci chodziło?
tak, dokładnie o to :-)
madazaw pisze:Moje A jest z 1994r, nie chodziło mi o tuleje sanek/ramy pomocniczej a o tulejki wachaczy.
wiem, że nie chodzi Ci o tuleje sanek ale skoro montowali dwa rodzaje tulejek sanek, to może opowiednio do obu tych rodzai dostosowane są właśnie dwa wymiary tulejek wahaczy, o których wspomniałeś :roll: zobaczymy, co znajdzie widmo

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 20 paź 2008, 10:22

Nie wiem czemu się tak zachwycacie tulejkami febi.
Mi nie wytrzymały (dwie z prawej strony) nawet 5tys km. Koszt niewielki, bo 10zł od sztuki, ale roboty trochę.
Teraz mam tulejki meyle i są o wiele lepsze. Już sam ich widok napawa optymizmem. Sam kołnierz jest większy od febi, a guma wydaje się jakby było jej więcej napchane.

Taka uwaga a propo.

noorbi

Post autor: noorbi » 20 paź 2008, 19:30

Febi a febi....

U mnie śmigają już 30 tys. km i na razie nie puka.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 paź 2008, 19:33

noorbi pisze:Febi a febi....
tylko jak rozróżnić które, to które... :-P

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 paź 2008, 20:25

Można założyć tulejki od B4 do B3 podobno dłużej wytrzymują :-D

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 21 paź 2008, 22:14

goldi j51 pisze:Można założyć tulejki od B4 do B3 podobno dłużej wytrzymują
dokładnie te z b4 są bardziej "solidne" do tego kołnierz usztywnia całą tulejkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl