Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Wymiana tuleji, silentblockow wachaczy

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 14 sty 2008, 16:12

Czy może ktoś opisać krok po kroku z własnego doświadczenia jak wymienić tuleje belki tylnej w B3 , bez jej wyciągania z samochodu , bo przeszukałem całe forum i nie ma nigdzie dokładnego opisu .
Szególnie chodzi o to , by nie uszkodzić układu hamulcowego .

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 15 sty 2008, 20:10

Witam, jeśli chodzi Audi B3 to nie ma z tym najmniejszego problemu. Ja wymieniałem u siebie 2 razy i idzie to dość sprawnie. Są 2 drogi postępowania. Wyjąć całą belkę i wszystko zrobić na spokojnie w imadle lub na prasie lub pomęczyć sie trochę i spróbować z belką zamontowaną w aucie. Ja robiłem to dużo razy obiema metodami. A Więc zaczynamy:

1) Podnieść cały tył samochodu, zdjąć koło, zabezpieczyć dobrze auto przed obsunięciem z lewarka!
2) Odkręcić z jednej strony śrubę przelotową trzymająca tulejkę i opuścić cały wachacz do dołu (druga strona pozostaje zamontowana!). Opuścić do tego momentu aż cała tulejka będzie dobrze widoczna i możliwy do niej dostęp. Wszystko robić powoli i dokładnie, aby nie uszkodzić przewodów hamulcowych i ABS.
3) Jeżeli tulejka była mocno wybito to gumowy jej środek wylezie bez najmniejszego problemu. Jeżeli sie trzyma, to trzeba sie go pozbyć. Metoda dowolna. Od wypalenia, poprzez wydłubanie i rozcinanie nożem. Chodzi o to aby zmieścił sie w środek tulejki cienki brzeszczot za 2,4 PLN.
4)brzeszczotem przecinamy pozostałą w wachaczu metalową część tulejki, powoli i dokładnie. Gdy brzeszczot zacznie nam sie zaciskać, przerywamy cięcie, wyjmujemy go i za pomocą małego przecinaka wybijamy pozostałośc po tulejce. Jeśli nie chce wyjść oznacza to że nie została przecięta do końca.
5) Czyścimy dokładnie wachacz w miejscu montażu nowej tulejki. Papier ścierny, mały pilniczek. Pozbywamy sie zadr i nierówności (ułatwi to montaż)

6) Montujemy nową tulejkę za pomocą wcześniej przygotowanej długiej śruby M10 i dobranych podkładek, nasadek, nakrętek. Coś na kształt prasy. Tulejkę należy zamontować w odpowiedni sposób, dziurki w niej powinny ustawić sie w pionie (WAŻNE). Gdy już sie uda to wszystko zrobić wkładamy wachacz razem z nową tulejką w karoserię i delikatnie przykręcamy dokładnie oczyszczoną śrubą. Naprawdę delikatnie, załóżmy 5Nm.
7) Wszystkie te czynności powtarzamy przy drugiej tulejce.

8) Opuszczamy samochód z przykręconymi kołami na ziemię. Każemy dziewczynie usiąść na progu bagażnika aby dociążyć lekko samochód. Sami wchodzimy do kanału lub kładziemy sie pod auto i ostatecznie dokręcamy śruby przelotowe tulejek.

UWAGA
Jeśli dokręcimy wachacze na podniesionym aucie całą robotę szlak trafi w przeciągu kilku wizyt na pobliskich dyskotekach.

9) Sprawdzamy dokładnie wszystkie elementy które odkręcaliśmy (czy są dokręcone), sprzątamy narzędzia i w drogę.

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 15 sty 2008, 20:28

Pięknie opisane , dzięki "Madazaw:
a co z korektorem siły hamowania i czy nie trzeba odkręcić amortyzatora na dole ?

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 15 sty 2008, 20:35

wystarczy odpiac sprezyne aby nie przeszkadzala powodzenia przerabialem to i tak to zrobil

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 15 sty 2008, 20:46

Czy nie trzeba odkręcić amortyzatora na dole ?

mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 15 sty 2008, 21:04

nie jak odkrecisz mozesz urwac przewod

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 17 sty 2008, 19:35

ja robiłem jedna strone w warsztacie i jak zapłaciłem powiedziałem sobie ze nastepnym razem zrobie sobie sam gdyż jest to proste dosyc. za wymiane tulejek wahacza ( z jednej strony) i dwóch gum stabilizatora zaspiewał mi 200 zł. złapałem sie za głowe za tyle to chyba bym nowy wahacz kupił sobie z tulejami

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 18 sty 2008, 11:43

Zastanawiam czy nie przesadziłem z ciężarem , oczywiście auto na kołach tyle że zamiast siostry sam usiadłem na progu bagażnika (prawie 120kg :-D ) a szwagier dokręcał na maxa .
Teraz tył auta niżej stoi niż przed wymianą tulejek .

Druga sprawa to , jak mocno dokręcone powinny być te silentblocki bo nie wiem czy nie przesadziłem ??

Awatar użytkownika
DINO AUDIb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 29 sty 2008, 18:07
Lokalizacja: PRZEMYSL

Post autor: DINO AUDIb4 » 21 cze 2008, 22:44

ja sam zakladalem te tulejki na tyle i nigdy wiecej bym tego nie robil

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 08 sie 2008, 14:48

moge włożyć wachacz między jedną szczęke imadła przyłozyć do niego tuleje a tuleja była by przy drugiej szczęce i skręcać imadło weszła by mi tak tuleja czy trzeba to inaczej robić?
można nasmarować tuleje albo wachacz zeby tuleja łatwiej weszła?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 08 sie 2008, 16:33

Po wyjęciu starej tulei dobrze wyczyścić gniazdo papierem ściernym i posmarować żeby nowa tuleja łatwiej wchodziła.

Tu masz rysunek jak ja to robiłem.
Obrazek

Zerknij tutaj

viewtopic.php?t=19126

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 26 paź 2008, 22:54

co się stanie jeżeli wogle nie obciązymy samochodu poprostu założymy koło spóścimy na ziemie i dokręcimy bez zadnego dociążania

[ Dodano: 2008-11-11, 21:13 ]
a można zamiast cały tył podnosić i dopiero opuszczać wachacz wyjąć śrube i podnieść strone na której wymieniamy tuleje?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 mar 2010, 15:41

"kubik"]Po wyjęciu starej tulei dobrze wyczyścić gniazdo papierem ściernym i posmarować żeby nowa tuleja łatwiej wchodziła.


kubik dokladnie takim sprzetem mozna cuda dzialac oczywiscie nie zaszkodzi jak sie wezmie zakupi gwint na zapas czasami potrafi sie gwint zwalic ta sama zasada jak na prasie

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 09 mar 2010, 21:04

Kolejny kotlet <ok> :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga