[B3 1.8] Wymiana tuleji, silentblockow wachaczy
Witam, jeśli chodzi Audi B3 to nie ma z tym najmniejszego problemu. Ja wymieniałem u siebie 2 razy i idzie to dość sprawnie. Są 2 drogi postępowania. Wyjąć całą belkę i wszystko zrobić na spokojnie w imadle lub na prasie lub pomęczyć sie trochę i spróbować z belką zamontowaną w aucie. Ja robiłem to dużo razy obiema metodami. A Więc zaczynamy:
1) Podnieść cały tył samochodu, zdjąć koło, zabezpieczyć dobrze auto przed obsunięciem z lewarka!
2) Odkręcić z jednej strony śrubę przelotową trzymająca tulejkę i opuścić cały wachacz do dołu (druga strona pozostaje zamontowana!). Opuścić do tego momentu aż cała tulejka będzie dobrze widoczna i możliwy do niej dostęp. Wszystko robić powoli i dokładnie, aby nie uszkodzić przewodów hamulcowych i ABS.
3) Jeżeli tulejka była mocno wybito to gumowy jej środek wylezie bez najmniejszego problemu. Jeżeli sie trzyma, to trzeba sie go pozbyć. Metoda dowolna. Od wypalenia, poprzez wydłubanie i rozcinanie nożem. Chodzi o to aby zmieścił sie w środek tulejki cienki brzeszczot za 2,4 PLN.
4)brzeszczotem przecinamy pozostałą w wachaczu metalową część tulejki, powoli i dokładnie. Gdy brzeszczot zacznie nam sie zaciskać, przerywamy cięcie, wyjmujemy go i za pomocą małego przecinaka wybijamy pozostałośc po tulejce. Jeśli nie chce wyjść oznacza to że nie została przecięta do końca.
5) Czyścimy dokładnie wachacz w miejscu montażu nowej tulejki. Papier ścierny, mały pilniczek. Pozbywamy sie zadr i nierówności (ułatwi to montaż)
6) Montujemy nową tulejkę za pomocą wcześniej przygotowanej długiej śruby M10 i dobranych podkładek, nasadek, nakrętek. Coś na kształt prasy. Tulejkę należy zamontować w odpowiedni sposób, dziurki w niej powinny ustawić sie w pionie (WAŻNE). Gdy już sie uda to wszystko zrobić wkładamy wachacz razem z nową tulejką w karoserię i delikatnie przykręcamy dokładnie oczyszczoną śrubą. Naprawdę delikatnie, załóżmy 5Nm.
7) Wszystkie te czynności powtarzamy przy drugiej tulejce.
8) Opuszczamy samochód z przykręconymi kołami na ziemię. Każemy dziewczynie usiąść na progu bagażnika aby dociążyć lekko samochód. Sami wchodzimy do kanału lub kładziemy sie pod auto i ostatecznie dokręcamy śruby przelotowe tulejek.
UWAGA
Jeśli dokręcimy wachacze na podniesionym aucie całą robotę szlak trafi w przeciągu kilku wizyt na pobliskich dyskotekach.
9) Sprawdzamy dokładnie wszystkie elementy które odkręcaliśmy (czy są dokręcone), sprzątamy narzędzia i w drogę.
1) Podnieść cały tył samochodu, zdjąć koło, zabezpieczyć dobrze auto przed obsunięciem z lewarka!
2) Odkręcić z jednej strony śrubę przelotową trzymająca tulejkę i opuścić cały wachacz do dołu (druga strona pozostaje zamontowana!). Opuścić do tego momentu aż cała tulejka będzie dobrze widoczna i możliwy do niej dostęp. Wszystko robić powoli i dokładnie, aby nie uszkodzić przewodów hamulcowych i ABS.
3) Jeżeli tulejka była mocno wybito to gumowy jej środek wylezie bez najmniejszego problemu. Jeżeli sie trzyma, to trzeba sie go pozbyć. Metoda dowolna. Od wypalenia, poprzez wydłubanie i rozcinanie nożem. Chodzi o to aby zmieścił sie w środek tulejki cienki brzeszczot za 2,4 PLN.
4)brzeszczotem przecinamy pozostałą w wachaczu metalową część tulejki, powoli i dokładnie. Gdy brzeszczot zacznie nam sie zaciskać, przerywamy cięcie, wyjmujemy go i za pomocą małego przecinaka wybijamy pozostałośc po tulejce. Jeśli nie chce wyjść oznacza to że nie została przecięta do końca.
5) Czyścimy dokładnie wachacz w miejscu montażu nowej tulejki. Papier ścierny, mały pilniczek. Pozbywamy sie zadr i nierówności (ułatwi to montaż)
6) Montujemy nową tulejkę za pomocą wcześniej przygotowanej długiej śruby M10 i dobranych podkładek, nasadek, nakrętek. Coś na kształt prasy. Tulejkę należy zamontować w odpowiedni sposób, dziurki w niej powinny ustawić sie w pionie (WAŻNE). Gdy już sie uda to wszystko zrobić wkładamy wachacz razem z nową tulejką w karoserię i delikatnie przykręcamy dokładnie oczyszczoną śrubą. Naprawdę delikatnie, załóżmy 5Nm.
7) Wszystkie te czynności powtarzamy przy drugiej tulejce.
8) Opuszczamy samochód z przykręconymi kołami na ziemię. Każemy dziewczynie usiąść na progu bagażnika aby dociążyć lekko samochód. Sami wchodzimy do kanału lub kładziemy sie pod auto i ostatecznie dokręcamy śruby przelotowe tulejek.
UWAGA
Jeśli dokręcimy wachacze na podniesionym aucie całą robotę szlak trafi w przeciągu kilku wizyt na pobliskich dyskotekach.
9) Sprawdzamy dokładnie wszystkie elementy które odkręcaliśmy (czy są dokręcone), sprzątamy narzędzia i w drogę.
ja robiłem jedna strone w warsztacie i jak zapłaciłem powiedziałem sobie ze nastepnym razem zrobie sobie sam gdyż jest to proste dosyc. za wymiane tulejek wahacza ( z jednej strony) i dwóch gum stabilizatora zaspiewał mi 200 zł. złapałem sie za głowe za tyle to chyba bym nowy wahacz kupił sobie z tulejami
Zastanawiam czy nie przesadziłem z ciężarem , oczywiście auto na kołach tyle że zamiast siostry sam usiadłem na progu bagażnika (prawie 120kg
) a szwagier dokręcał na maxa .
Teraz tył auta niżej stoi niż przed wymianą tulejek .
Druga sprawa to , jak mocno dokręcone powinny być te silentblocki bo nie wiem czy nie przesadziłem ??

Teraz tył auta niżej stoi niż przed wymianą tulejek .
Druga sprawa to , jak mocno dokręcone powinny być te silentblocki bo nie wiem czy nie przesadziłem ??
- DINO AUDIb4
- Forum Audi 80
- Posty: 183
- Rejestracja: 29 sty 2008, 18:07
- Lokalizacja: PRZEMYSL
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
Po wyjęciu starej tulei dobrze wyczyścić gniazdo papierem ściernym i posmarować żeby nowa tuleja łatwiej wchodziła.
Tu masz rysunek jak ja to robiłem.
![Obrazek]()
Zerknij tutaj
viewtopic.php?t=19126
Tu masz rysunek jak ja to robiłem.
Zerknij tutaj
viewtopic.php?t=19126
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40