Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Wymiary wahacza w B3 ze wspomaganiem

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 mar 2010, 19:45

Milan_25 dzięki za odpowiedź, chyba się zdecyduję na tulejki takie jak powinny iść do mojego modelu, czyli te z gumowym kołnierzem.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 07 mar 2010, 19:48

Przemo 505 idz za rada Szejk_1, ja mialem tez tak zrobione,zalozyc te gumowe tulejki(nawet z prasa to Masakra w bialy dzien :-D zreszta wiesz sam,
te z modelu ZE wspomaganiem sa lepsze auto jest na nich stabilniejsze,A przedewszystkim nasze kochane POLSKIE drogi nie dadza im tak szybko rady :mrgreen:

Co do wachaczy SKOTI ma bezapelacyjnie racje ;-) ,wszystko jest to samo bez wzgledu na to gdzie jest mocowany lacznik stabilizatora <ok> .

Jesli chodzi o geometrie to mozna sprawdzic,ale jak opona jest juz podcieta to i tak samochod bedzie sciagal nawet jesli zrobisz geometrie.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 mar 2010, 20:01

dzięki fredi99vv za konkretną odpowiedź, tylko mam taka wątpliwość : przykładowo, jeżeli bym miał założone tulejki z gumowym kołnierzem, a założyłbym tulejki metalowo - gumowe i na odwrót, to czy wtedy właśnie zmieni się geometria ? Co do opon, to mają może 2 sezony, geometria była ustawiana 10 tys km temu i właśnie tuleje wahacza padły mi po tych 10 tys km

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 07 mar 2010, 22:21

Chyba zbieżności i geometrii nie będziesz musiał ustawiać. Sworznia nie będziesz ruszać ani końcówki drążka przecież. Co do tulejki z kołnierzami ja trzymałem je w zamrażalniku parę godz i nic, kaine szanse tylko prasa. Jak oddasz do mechanika to uważaj bo lubią se pomagać obcinając kołnierz lub tak jak było u mnie przeciąć tulejkę flexem w pół i włożyć po obu stronach po połówce. Po założeniu nic i nikt się nie pozna. Podczas jazdy może i odczujesz ale na wzrok to nic nie zobaczysz :mrgreen:

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 08 mar 2010, 06:15

Jesli zamienisz tulejki w geometrii NIC sie nie zmieni :-) rozmiary i srednica tuleji jest identyczna.

Tak jak SKOTI pisze :-) jesli przy demontarzu wachacza wybijesz sworzen ze zwrotnicy to nic NIE MA prawa sie zmienic w geometrii
(ale jesli odkrecicz ow sworzen od wachacza i przez to zmienisz kat pochylenia kola :-( ) to geometrja obowiazkowo :!:

Skoti a z tym cieciem tuleji to naprawde jakies Charpagany,trzeba bylo im je oddac :-) wrzucajac do ich warsztatu PRZEZ zamkniete okno :mrgreen:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 mar 2010, 06:26

No w właśnie co do geometrii to czytałem na Tym forum i ktoś tam pisał, że nie trzeba ustawiać. Tylko chciałem się upewnić czy aby na pewno tak jest. Czyli jednak kupię te tuleje gumowo - metalowe, ( skoro mówicie, że mają taki sam rozmiar jak te z gumowym kołnierzem ) ale różnica w montażu jest duża. Z tymi mechanikami, to pierwsze słyszę, żeby takie coś zrobić, takich gości to tylko za jaja powiesić. Tulejki sam będę zmieniał, ponieważ lubię kręcić przy autku, a co do sworznia wahacza to odkręcę tę jedną śrubę od kolumny i go wybije w dół ( a sworzeń zostanie przykręcony do wahacza )

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 08 mar 2010, 08:07

a czy ktos poda mi wymiary tego wahacza jakie powinny byc w B3 . rozmowa tematu odbiega od jego tytułu
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 mar 2010, 19:15

djandres ale chodzi Ci o odległość od siebie tych dwórch dziur, w które wbija się tuleje ? Jeżeli tak, to ja w środę będę wymontowywał wahacze, więc mogę zmierzyć i walnąć zdjęcie ( ale ja mam auto bez wspomagania, ale myślę, że rozmiary wahacza nie rożnią sie w autkach ze wspomaganiem i bez )

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 08 mar 2010, 19:54

kolego przemo505 tak wlasnie chodzi mi o odległośc pomiedzy tymi 2 dziurami i pod jakim katem sa te uszy wahacza Wyslij mi zdjecie i wymiary. Z gory dziekuje za pomoc i odpowiedz
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 mar 2010, 20:17

tylko niestety dopiero w środę, bo jutro kupię tuleje wahacza a w środę zabiorę się za wymianę i będę miał wahacz w reku to oblukam dokładnie

[ Dodano: 2010-03-08, 20:19 ]
aaa djandres masz może pomysł, jak zmierzyć pod jakim kątem są te uszy wahacza, bo ja za bardzo się nie orientuję jak to zrobić :oops:

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 08 mar 2010, 23:06

no ok kolego przemo505 to bede czekal na na informacje a kat to myslalem zobaczyc w taki sposob tzn czy miedzy obydwoma uszami gdzie znajduja sie tuleje jest miedzy nimi równoległość czy któreś z nich jest badz powinno byc bardziej odchylone w ktoras strone
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 08 mar 2010, 23:10

Djandres co ty z tym wachaczem wyrabial? jak myslisz ile cm. odgioles to ucho?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 09 mar 2010, 06:34

Grzesiek, przecież Darek napisał na początku, że podczas wymiany tulei wahacza zgięło się ucho wahacza :-? A Grzesiek, jak ja zakupię te tuleje metalowo-gumowe, to którą stroną je montować w wahacz ?
P.S Darek, dzięki za wskazówki, jak zmierzyć kąt, pstryknę kilka fotek odległość zmierzę metrówką, i pstryknę fotę, żeby nie było wątpliwości.

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 09 mar 2010, 07:53

z gory dzieki kolego czekam na fotki .pozdrawim
-kupię kierownicę Audi S-line od A3 bądz A4

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 09 mar 2010, 22:55

Przemek :mrgreen: jak patrzysz z gory na wachacz,to kolnierze(najszersza czesc tulejki) maja byc na ZEWNATRZ
,czyli trzeba je wprasowywac od ZEWNATRZ wachacza z jednej strony,i od zewnatrz z drugiej strony.

Do DARKA :-) ,pytalem bo,mogles przekrecic ucho wchacza(pod jakims katem) ale napewno nie zmniejszyles odleglosci miedzy jednym uchem a drugim(bo wydaje mi sie to niemozliwe) chyba ze niewiadomo jak mocno w niego waliles mlotem!

Jesli chodzi o kat ,to wez kawalek rurki o srednicy troszeczke mniejszej niz tulejki wachacza,wetknij w oba otwory jednoczesnie i powinna sie luzno w obu otworach przesowac.(otwory na tulejki sa w jednej osi(lub jak to nazwales jest miedzy nimi rownoleglosc)pozdrawiam :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga