[B3 1.8 PM] Wymiary wahacza w B3 ze wspomaganiem
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Przemo 505 idz za rada Szejk_1, ja mialem tez tak zrobione,zalozyc te gumowe tulejki(nawet z prasa to Masakra w bialy dzien zreszta wiesz sam,
te z modelu ZE wspomaganiem sa lepsze auto jest na nich stabilniejsze,A przedewszystkim nasze kochane POLSKIE drogi nie dadza im tak szybko rady :mrgreen:
Co do wachaczy SKOTI ma bezapelacyjnie racje ,wszystko jest to samo bez wzgledu na to gdzie jest mocowany lacznik stabilizatora <ok> .
Jesli chodzi o geometrie to mozna sprawdzic,ale jak opona jest juz podcieta to i tak samochod bedzie sciagal nawet jesli zrobisz geometrie.
te z modelu ZE wspomaganiem sa lepsze auto jest na nich stabilniejsze,A przedewszystkim nasze kochane POLSKIE drogi nie dadza im tak szybko rady :mrgreen:
Co do wachaczy SKOTI ma bezapelacyjnie racje ,wszystko jest to samo bez wzgledu na to gdzie jest mocowany lacznik stabilizatora <ok> .
Jesli chodzi o geometrie to mozna sprawdzic,ale jak opona jest juz podcieta to i tak samochod bedzie sciagal nawet jesli zrobisz geometrie.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
dzięki fredi99vv za konkretną odpowiedź, tylko mam taka wątpliwość : przykładowo, jeżeli bym miał założone tulejki z gumowym kołnierzem, a założyłbym tulejki metalowo - gumowe i na odwrót, to czy wtedy właśnie zmieni się geometria ? Co do opon, to mają może 2 sezony, geometria była ustawiana 10 tys km temu i właśnie tuleje wahacza padły mi po tych 10 tys km
Chyba zbieżności i geometrii nie będziesz musiał ustawiać. Sworznia nie będziesz ruszać ani końcówki drążka przecież. Co do tulejki z kołnierzami ja trzymałem je w zamrażalniku parę godz i nic, kaine szanse tylko prasa. Jak oddasz do mechanika to uważaj bo lubią se pomagać obcinając kołnierz lub tak jak było u mnie przeciąć tulejkę flexem w pół i włożyć po obu stronach po połówce. Po założeniu nic i nikt się nie pozna. Podczas jazdy może i odczujesz ale na wzrok to nic nie zobaczysz :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Jesli zamienisz tulejki w geometrii NIC sie nie zmieni rozmiary i srednica tuleji jest identyczna.
Tak jak SKOTI pisze jesli przy demontarzu wachacza wybijesz sworzen ze zwrotnicy to nic NIE MA prawa sie zmienic w geometrii
(ale jesli odkrecicz ow sworzen od wachacza i przez to zmienisz kat pochylenia kola ) to geometrja obowiazkowo :!:
Skoti a z tym cieciem tuleji to naprawde jakies Charpagany,trzeba bylo im je oddac wrzucajac do ich warsztatu PRZEZ zamkniete okno :mrgreen:
Tak jak SKOTI pisze jesli przy demontarzu wachacza wybijesz sworzen ze zwrotnicy to nic NIE MA prawa sie zmienic w geometrii
(ale jesli odkrecicz ow sworzen od wachacza i przez to zmienisz kat pochylenia kola ) to geometrja obowiazkowo :!:
Skoti a z tym cieciem tuleji to naprawde jakies Charpagany,trzeba bylo im je oddac wrzucajac do ich warsztatu PRZEZ zamkniete okno :mrgreen:
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
No w właśnie co do geometrii to czytałem na Tym forum i ktoś tam pisał, że nie trzeba ustawiać. Tylko chciałem się upewnić czy aby na pewno tak jest. Czyli jednak kupię te tuleje gumowo - metalowe, ( skoro mówicie, że mają taki sam rozmiar jak te z gumowym kołnierzem ) ale różnica w montażu jest duża. Z tymi mechanikami, to pierwsze słyszę, żeby takie coś zrobić, takich gości to tylko za jaja powiesić. Tulejki sam będę zmieniał, ponieważ lubię kręcić przy autku, a co do sworznia wahacza to odkręcę tę jedną śrubę od kolumny i go wybije w dół ( a sworzeń zostanie przykręcony do wahacza )
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
tylko niestety dopiero w środę, bo jutro kupię tuleje wahacza a w środę zabiorę się za wymianę i będę miał wahacz w reku to oblukam dokładnie
[ Dodano: 2010-03-08, 20:19 ]
aaa djandres masz może pomysł, jak zmierzyć pod jakim kątem są te uszy wahacza, bo ja za bardzo się nie orientuję jak to zrobić :oops:
[ Dodano: 2010-03-08, 20:19 ]
aaa djandres masz może pomysł, jak zmierzyć pod jakim kątem są te uszy wahacza, bo ja za bardzo się nie orientuję jak to zrobić :oops:
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Grzesiek, przecież Darek napisał na początku, że podczas wymiany tulei wahacza zgięło się ucho wahacza A Grzesiek, jak ja zakupię te tuleje metalowo-gumowe, to którą stroną je montować w wahacz ?
P.S Darek, dzięki za wskazówki, jak zmierzyć kąt, pstryknę kilka fotek odległość zmierzę metrówką, i pstryknę fotę, żeby nie było wątpliwości.
P.S Darek, dzięki za wskazówki, jak zmierzyć kąt, pstryknę kilka fotek odległość zmierzę metrówką, i pstryknę fotę, żeby nie było wątpliwości.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Przemek :mrgreen: jak patrzysz z gory na wachacz,to kolnierze(najszersza czesc tulejki) maja byc na ZEWNATRZ
,czyli trzeba je wprasowywac od ZEWNATRZ wachacza z jednej strony,i od zewnatrz z drugiej strony.
Do DARKA ,pytalem bo,mogles przekrecic ucho wchacza(pod jakims katem) ale napewno nie zmniejszyles odleglosci miedzy jednym uchem a drugim(bo wydaje mi sie to niemozliwe) chyba ze niewiadomo jak mocno w niego waliles mlotem!
Jesli chodzi o kat ,to wez kawalek rurki o srednicy troszeczke mniejszej niz tulejki wachacza,wetknij w oba otwory jednoczesnie i powinna sie luzno w obu otworach przesowac.(otwory na tulejki sa w jednej osi(lub jak to nazwales jest miedzy nimi rownoleglosc)pozdrawiam :mrgreen:
,czyli trzeba je wprasowywac od ZEWNATRZ wachacza z jednej strony,i od zewnatrz z drugiej strony.
Do DARKA ,pytalem bo,mogles przekrecic ucho wchacza(pod jakims katem) ale napewno nie zmniejszyles odleglosci miedzy jednym uchem a drugim(bo wydaje mi sie to niemozliwe) chyba ze niewiadomo jak mocno w niego waliles mlotem!
Jesli chodzi o kat ,to wez kawalek rurki o srednicy troszeczke mniejszej niz tulejki wachacza,wetknij w oba otwory jednoczesnie i powinna sie luzno w obu otworach przesowac.(otwory na tulejki sa w jednej osi(lub jak to nazwales jest miedzy nimi rownoleglosc)pozdrawiam :mrgreen: