Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3/b4 all]Brak ogrzewania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3 1.8PM] odkamienianie nagrzewnicy

Post autor: Patrique » 02 sty 2010, 20:41

Witam. Postanowiłem się podczepić pod temat. Mówi się na forum dość często o przepłukiwaniu i odkamienianiu nagrzewnicy.
Planuję użyć magicznego roztworu wodnego z odkamieniaczem pralkowym i wlać do zbiorniczka wyrównawczego :D
Później pojadę nad jezioro (50km), następnie wrócę poczekam jak silnik ostygnie, przepłuczę układ wodą i zaleję nowym
płynem borygo/petrygo. Czy dobry mam plan? Pozdrawiam.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 02 sty 2010, 22:58

a czy ten
Patrique pisze:magicznego roztworu
nie będzie zbyt agresywny no i po drugie czy jeśli go użyjesz czy płyn który ma chłodzić silnik zachowa wszystkie swoje własności :?:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 03 sty 2010, 12:13

Myślę że nie będzie to zbyt mocne. Zaraz po "wycieczce" go zleję i napełnię układ nowym płynem zimowym. PS. Nie wiem dlaczego się utworzył nowy temat. Chciałem się podpiąć pod temat [brak ogrzewania b3/b4/all]. /a tutaj wyświetla mi jako zupełnie nowy temat :| Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 sty 2010, 12:23

Patrique pisze:Witam. Postanowiłem się podczepić pod temat. Mówi się na forum dość często o przepłukiwaniu i odkamienianiu nagrzewnicy.
Planuję użyć magicznego roztworu wodnego z odkamieniaczem pralkowym i wlać do zbiorniczka wyrównawczego :D
Później pojadę nad jezioro (50km), następnie wrócę poczekam jak silnik ostygnie, przepłuczę układ wodą i zaleję nowym
płynem borygo/petrygo. Czy dobry mam plan? Pozdrawiam.
nie polecałbym takich praktyk. słyszałem już o różnych pomysłach na odkamienianie chłodzenia ale ten można chyba uznać za jeden z bardziej ryzykownych. Nie wiesz jak ten środek wpływa na aluminium, jak zareaguje z płynem chłodniczym i czy ten np. nie zacznie się pienić lub czy nie zacznie się z niego coś wytrącać. Napisałem Ci już w innym wątku jak przepłukać nagrzewnicę.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 03 sty 2010, 12:41

[b]grze[/b], wiem, wiem i tak też zrobiłem. Nastąpiła nieznaczna poprawa. Z nagrzewnicy wyleciała wtedy ciemno brązowa ciecz. Poprzedni właściciel jeździł na wodzie :(. To samo było jak wymieniałem chłodnicę. Wiem ze powinienem wymienić nagrzewnicę ale nie mam teraz na to środków. Zamierzam to zrobić łącznie z pompą wody latem. Zawsze istnieje alternatywa, że można spiąć razem przewody od nagrzewnicy jeśli zacznie ciec :D. Rozbieranie kokpitu na ogródku nie wchodzi w grę, więc muszę szukać jakieś alternatywy. Zawsze pozostaje do dyspozycji babciny "maluch" do dyspozycji. Choć tam sprawne ogrzewanie nie jest wcale lepsze od niesprawnego w Audi 80.

islander_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 sty 2010, 11:23

Re: [80 B3 1.8PM] odkamienianie nagrzewnicy

Post autor: islander_18 » 08 sty 2010, 11:42

Patrique pisze:Witam. Postanowiłem się podczepić pod temat. Mówi się na forum dość często o przepłukiwaniu i odkamienianiu nagrzewnicy.
Planuję użyć magicznego roztworu wodnego z odkamieniaczem pralkowym i wlać do zbiorniczka wyrównawczego :D
Później pojadę nad jezioro (50km), następnie wrócę poczekam jak silnik ostygnie, przepłuczę układ wodą i zaleję nowym
płynem borygo/petrygo. Czy dobry mam plan? Pozdrawiam.

Ja poprostu odłączyłem króćce od nagrzewnicy, i podłączyłem szlaucha z wodą z kranu. włączyłem troszkę większe cisnienie, i wypłukało rdzę. Samochód grzeje jak złoto, a nie grzał wcale. Za wymianę nagrzewnicy mechanik wołał 350 zł.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 sty 2010, 11:47

wymiana nagrzewnicy jest tak prosta jak budowanie klockami LEGO tez sie balem tego ja ksie naczytalem na forum jak juz rozebralem i zlozylem to sie smialem jakie to proste sporo ponad 300 zł hmmm

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 13 sty 2010, 22:57

Ja też podepnę się pod temat:

otóż po wymianie nagrzewnicy na nową ogrzewanie jest słabe, a na 4 biegu to nie ma wcale
na starej to aż parzyło,ale niestety ciekła i szyyby parowały.
CZy z nową jest coś nie tak? a może źle zalana.
odpowietrzałem już z dwa razy, a w dalszym ciągu to samo-słabo grzeje
wszystkie klapy są ok.parownikk
jest cały gorący,węże do nagrzewnicy też są gorące,przeczytałem już chyba wszystkie tematy,ale nie wiem co zrobić
wygląda na to ,że w nagrzewnicy płyn słabo krąży,ale dlaczego?wcześniej wszystko było idealnie.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 13 sty 2010, 23:01

tom74, całkiem możliwe, że jednak masz bańkę powietrza w nagrzewnicy. Ją po wymianie niełatwo jest odwietrzyć. Pisałem już parę razy na forum o tym jak to zrobić.

tom74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2009, 22:55

Post autor: tom74 » 15 sty 2010, 22:15

Problem rozwiązany. Nie było żadnej bańki powietrza.
Okazało się,że w rurce powrotnej nagrzewnicy była jakby błona plastiku która częściowo blokowała krążenie płynu, a nagrzewnica była nowa.
Wydłubałem to coś wkrętakiem i od razu pomogło.
teraz jest ok. Znowu można się poparzyć przy nawiewach <ok>

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 sty 2010, 20:30

Koledzy wracając dziś od dziewczyny myślałem że zamarznę(50km w jedna stronę) więc pomyślałem w połowie drogi cze zasłonię troszkę chłodnice to zrobi się cieplej przytkałem tektura po jakiś 5km i braku rezultatów temp po niżej 90C zajechałem do ze sklepu i kupiłem worki na śmieci i zasłoniłem cały gril po kolejnych 5km zdjąłem to bo okazało się że temp rośnie do 95C a zimno jest dalej w samochodzie a włącza się dmuchawa od chłodnicy. po zdjęciu powiedzmy ze temp się unormowała jakieś 91C ale zimno dalej było z kratek leciało jako takie ciepłe powietrze jak przekręciłem na szybę to lodowate a jak jest w tej pozycji na kratki to jak już wspominałem leci ciepłe ale tylko ze środkowych kratek a z bocznych też zimne. I doczytałem(pobieżnie) w tym temacie że może to być wina tych klapek w nawiewie ale chciał bym się jeszcze upewnić żeby darmo nie rozebrać deski rozdzielczej a tu się okaże że nie to. Węże do nagrzewnicy gorące, aha zapomniał bym dodać że rano powiedzmy że było w miarę ok bo była założona ta kratka w podszybiu a do kratki jest przymocowana taka tkanina(filtr z odkurzacza :oops: ) żeby mi syf nie leciał do środka(w lecie kurz itd ) i teraz ją zdjąłem bo uznałem że ona powoduje że za mało powietrza wlatuje do kabiny i jest przez to chłodno a skutek był taki że zrobiło się jeszcze zimniej tylko nie wiem czy to zimniej zrobiło się dodatkowo przez zdjęcie tej przysłony z tej kratki czy zimno się zrobiło bo coś nie tak jest z klapkami czy czymś innym jeszcze

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 sty 2010, 20:35

ysiul pisze:Koledzy wracając dziś od dziewczyny myślałem że zamarznę(50km w jedna stronę) więc pomyślałem w połowie drogi cze zasłonię troszkę chłodnice to zrobi się cieplej przytkałem tektura po jakiś 5km i braku rezultatów temp po niżej 90C zajechałem do ze sklepu i kupiłem worki na śmieci i zasłoniłem cały gril po kolejnych 5km zdjąłem to bo okazało się że temp rośnie do 95C a zimno jest dalej w samochodzie a włącza się dmuchawa od chłodnicy. po zdjęciu powiedzmy ze temp się unormowała jakieś 91C ale zimno dalej było z kratek leciało jako takie ciepłe powietrze jak przekręciłem na szybę to lodowate a jak jest w tej pozycji na kratki to jak już wspominałem leci ciepłe ale tylko ze środkowych kratek a z bocznych też zimne. I doczytałem(pobieżnie) w tym temacie że może to być wina tych klapek w nawiewie ale chciał bym się jeszcze upewnić żeby darmo nie rozebrać deski rozdzielczej a tu się okaże że nie to. Węże do nagrzewnicy gorące, aha zapomniał bym dodać że rano powiedzmy że było w miarę ok bo była założona ta kratka w podszybiu a do kratki jest przymocowana taka tkanina(filtr z odkurzacza :oops: ) żeby mi syf nie leciał do środka(w lecie kurz itd ) i teraz ją zdjąłem bo uznałem że ona powoduje że za mało powietrza wlatuje do kabiny i jest przez to chłodno a skutek był taki że zrobiło się jeszcze zimniej tylko nie wiem czy to zimniej zrobiło się dodatkowo przez zdjęcie tej przysłony z tej kratki czy zimno się zrobiło bo coś nie tak jest z klapkami czy czymś innym jeszcze
w wcześniej ogrzewanie było? może odczepiła Ci się linka, która steruje klapką ciepło-zimno?
a nie wylatywały Ci w ostatnim czasie kawałki gąbki z nawiewów?
jeśli chodzi o tą kratkę na podszybiu, to raczej nie przez nią, bo ja w ogóle mam to odsłonięte i filtra nie mam (wersja bez filtra kabinowego) i grzeje tak, że wytrzymać w środku nie można.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 sty 2010, 20:39

rano było jako takie, jutro zobaczę odkręcę panel sterujący nawiewem i odczepię linkę od ciepłego powietrza i spróbuje ją ręcznie przestawić, a gąbki :?: kiedyś jakieś takie śmietki były. Ale u teścia w ABT jest zdecydowanie cieplej w porównaniu do mojego PP więc odpada to że może dziś po prostu jest za zimno temp po niżej 20C na zewnątrz

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 sty 2010, 20:44

ysiul pisze:może dziś po prostu jest za zimno temp po niżej 20C na zewnątrz
no chyba żartujesz <haha>
jeśli by tak było, to wąż powrotny z nagrzewnicy miałbyś zimny, a jak wspominasz:
ysiul pisze:Węże do nagrzewnicy gorące

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 sty 2010, 20:48

Grześ tak myślę ale jak byś godzinę czas tak się wymarzł to byś wszystko rozważał :-P jutro jak już mówiłem sprawdzę tą linkę a jak to nie to to da się sprawdzić czy to wina tych przesłon :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga