[Cabrio / ABK] Demontaż foteli, kanapy i boczków
[Cabrio / ABK] Demontaż foteli, kanapy i boczków
Witam,
niedługo zamierzam obszyć na nowo fotele, kanapę i boczki w moim autku. Jednak nie chcę zostawiać całego samochodu gdzieś na dworze pod zakładem tapicera, dlatego muszę sam zdemontować wszystkie graty i zawieźć do niego.
Tu moje pytanie: demontował ktoś kiedyś to wszystko? Trudno się to robi? Jakieś wskazówki lub schemat?
Proszę o pomoc
niedługo zamierzam obszyć na nowo fotele, kanapę i boczki w moim autku. Jednak nie chcę zostawiać całego samochodu gdzieś na dworze pod zakładem tapicera, dlatego muszę sam zdemontować wszystkie graty i zawieźć do niego.
Tu moje pytanie: demontował ktoś kiedyś to wszystko? Trudno się to robi? Jakieś wskazówki lub schemat?
Proszę o pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
lo mamo szukaj na forum napewno bylo
fotele - schylasz klucz 2 x 10 odkrecasz srudbke,
1.uwazasz na taka mala przezroczysta gumke i sprezyne (zrob sobie foto jak to bylo zamontowane)
2.odpinasz wiazke z grzania zica o ile masz,
3.patrzysz za fotel i od strony tunelu masz plstikowa listewke ktora musisz sciagnac (trzyma sie na 1 kolku)
4.sciagasz od strony drzwi listwe jest na dwoch wkretach na tylnym boczku (listwa idzie od poczatku drzwi)
5. ciagniesz fotel do deski rozdzielczej az wyjdzie
Kanapa - nie pamietam klucza
ale dol jest przykrecony na 2 srubki (schylasz glowe i je widzisz )
jak wyciagniesz dolna czesc to znow schylasz glowe i widzisz dwie srubki ktore odkrecasz i gore wypychasz do gory
fotele - schylasz klucz 2 x 10 odkrecasz srudbke,
1.uwazasz na taka mala przezroczysta gumke i sprezyne (zrob sobie foto jak to bylo zamontowane)
2.odpinasz wiazke z grzania zica o ile masz,
3.patrzysz za fotel i od strony tunelu masz plstikowa listewke ktora musisz sciagnac (trzyma sie na 1 kolku)
4.sciagasz od strony drzwi listwe jest na dwoch wkretach na tylnym boczku (listwa idzie od poczatku drzwi)
5. ciagniesz fotel do deski rozdzielczej az wyjdzie
Kanapa - nie pamietam klucza
ale dol jest przykrecony na 2 srubki (schylasz glowe i je widzisz )
jak wyciagniesz dolna czesc to znow schylasz glowe i widzisz dwie srubki ktore odkrecasz i gore wypychasz do gory
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
spoko ja tez sie nadal ucze jak moge to pomoge
kurcze pisalem wiecej xD ale widocznie nie nacisnolem wyslij xD
demontaz boczkow napewno byl na forum bo wkleilem tu linka,
ale zeby zrobi tyl musi ci sie dach otwierac
wiec zrob pierw dach,
a wogole co do obszycie foteli z ciekawosci jaka cena ?
wrzuc zdjecia jak wygladaja
i zastanow sie czy jest sens obszywac czy moze jednak wymienic fotele np z a4 cabrio itp
troche rzezby podobno jest (planuje wymienic) ale masz nowa skorke fotele lamane i nie lataja na wszystkie strony
kurcze pisalem wiecej xD ale widocznie nie nacisnolem wyslij xD
demontaz boczkow napewno byl na forum bo wkleilem tu linka,
ale zeby zrobi tyl musi ci sie dach otwierac
wiec zrob pierw dach,
a wogole co do obszycie foteli z ciekawosci jaka cena ?
wrzuc zdjecia jak wygladaja
i zastanow sie czy jest sens obszywac czy moze jednak wymienic fotele np z a4 cabrio itp
troche rzezby podobno jest (planuje wymienic) ale masz nowa skorke fotele lamane i nie lataja na wszystkie strony
Oczywiście dach jest teraz prioryetem
Myślałem o tym, żebym wsadzić jakieś inne siedzenia do środka, ale też od początku postanowiłem, że chcę w możliwie jak największym oryginale utrzymać autko dlatego w środku jak coś pozmieniam to tylko detale małe jak ringi od zagarów, kierownica i gałkę skrzyni biegów
Myślałem nad renowacją jednak to nigdy nie jest to samo to nowiutka skóra
Co do ceny to jeszcze nie mam dokładnie ustalonej ale jest mowa o 500 zł za fotel, ile za kanapę i boczki, nie wiem jeszcze.
Spoko spoko wrzucę zdjęcia przed i po
Myślałem o tym, żebym wsadzić jakieś inne siedzenia do środka, ale też od początku postanowiłem, że chcę w możliwie jak największym oryginale utrzymać autko dlatego w środku jak coś pozmieniam to tylko detale małe jak ringi od zagarów, kierownica i gałkę skrzyni biegów
Myślałem nad renowacją jednak to nigdy nie jest to samo to nowiutka skóra
Co do ceny to jeszcze nie mam dokładnie ustalonej ale jest mowa o 500 zł za fotel, ile za kanapę i boczki, nie wiem jeszcze.
Spoko spoko wrzucę zdjęcia przed i po
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
ja targalem w przod i wyszlo xD
ale jak wkladalem spowrotem to faktycznie od tylu bo pobrudzilem smarem swiezo prany dywan hehe
500zl za fotel ? mowimy o skorze czy o innym badziewiu ?
na slasku obszycie foteli i kanapy skora to 3k (srednia cena) obszycie eko skora 500 pln 2 za fotele
ja sie dalem nabrac na "skore" na kierownice niby jest skora ale ni z dupy ni z pietruchy
takze sie dowiedz konkretnie co jak gdzie po ci i pomysl bo cena mowi sama za siebie ... 50% ceny i to jeszcze w krakowie ? sory ale nie wierze (mysle ty o skorze)
pozatym jesli masz ruszajace sie oparcie to tego nie naprawisz juz skrzypienia itp tez nie zniwelujesz
ale jak wkladalem spowrotem to faktycznie od tylu bo pobrudzilem smarem swiezo prany dywan hehe
500zl za fotel ? mowimy o skorze czy o innym badziewiu ?
na slasku obszycie foteli i kanapy skora to 3k (srednia cena) obszycie eko skora 500 pln 2 za fotele
ja sie dalem nabrac na "skore" na kierownice niby jest skora ale ni z dupy ni z pietruchy
takze sie dowiedz konkretnie co jak gdzie po ci i pomysl bo cena mowi sama za siebie ... 50% ceny i to jeszcze w krakowie ? sory ale nie wierze (mysle ty o skorze)
pozatym jesli masz ruszajace sie oparcie to tego nie naprawisz juz skrzypienia itp tez nie zniwelujesz
Ale ja nie mam ruszającego się oparcia
Z tym tapicerem to jeszcze jest wszystko do dogadania i to nie jest w Krakowie tylko pod Wawą.
Oczywiście myślę o jakimś twardszym gatunku skóry bo to jednak cabrio i tapicerka jest bardziej podatna na czynniki zewnętrzne
Zastanawiam się właśnie co z kierownicą, czy szukać ładnej z s-line czy tą oryginalną łądnie obszyć
Problem z tymi eskami jest taki, że trzeba się trochę namęczyć z przekładką...
Z tym tapicerem to jeszcze jest wszystko do dogadania i to nie jest w Krakowie tylko pod Wawą.
Oczywiście myślę o jakimś twardszym gatunku skóry bo to jednak cabrio i tapicerka jest bardziej podatna na czynniki zewnętrzne
Zastanawiam się właśnie co z kierownicą, czy szukać ładnej z s-line czy tą oryginalną łądnie obszyć
Problem z tymi eskami jest taki, że trzeba się trochę namęczyć z przekładką...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
z jaka przekladka ?
kupujesz gotowa kierownice np od wysio
sciagasz poduche odkrecasz jedna srube, sciagasz kiere twoja stara, odpinasz poduche na kostce - i analogicznie w druga strone podpinasz poduche na kostce zakladasz kiere przykrecasz srube, poduche i tyle
jak kupisz na maly wieloklin to jest 10-15min roboty z cala przekladka
kupujesz gotowa kierownice np od wysio
sciagasz poduche odkrecasz jedna srube, sciagasz kiere twoja stara, odpinasz poduche na kostce - i analogicznie w druga strone podpinasz poduche na kostce zakladasz kiere przykrecasz srube, poduche i tyle
jak kupisz na maly wieloklin to jest 10-15min roboty z cala przekladka
z kierownicą jest dokładnie tak jak piszesz , a co do ściągania foteli to jak wszystko porozpinasz , listwy maskujące od strony tunelu zdejmiesz jeśli masz to ciągniesz fotel do tyłu i sam schodzi , banalnie proste ,zzzagubiony pisze:z jaka przekladka ?
kupujesz gotowa kierownice np od wysio
sciagasz poduche odkrecasz jedna srube, sciagasz kiere twoja stara, odpinasz poduche na kostce - i analogicznie w druga strone podpinasz poduche na kostce zakladasz kiere przykrecasz srube, poduche i tyle
jak kupisz na maly wieloklin to jest 10-15min roboty z cala przekladka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
Ze niby co ty chcesz wiercic ? Jakie otwory na tasme? One se jednakowe
Mialem w starym audi kierownice na duzy wieloklin i nie bylo problemu troche kombinowalem z klaksonem ale dzialala bez problemu to jest p&p wiec nie sluchaj mechanika tylko sciagnij i sam spojrz
Jak chcesz sama kierownice gola to mam z sline za 50 ci sprzedam tylko na duzy wieloklin
Mialem w starym audi kierownice na duzy wieloklin i nie bylo problemu troche kombinowalem z klaksonem ale dzialala bez problemu to jest p&p wiec nie sluchaj mechanika tylko sciagnij i sam spojrz
Jak chcesz sama kierownice gola to mam z sline za 50 ci sprzedam tylko na duzy wieloklin
Wczoraj zalozylem kierownice s-line, wszystko dziala oprocz tego, ze nie odbijaja mi kierunkowskazy czytalem pare tematow o tym problemie i zauwazylem, ze najczesciej winowajca jest niejaki "dzyndzel" jednak z opisow ciezko zorientowac sie jego polozenia... to jest ten taki krotki gumowy bolec znajdujacy sie za kierownica na tym prostokatnym plastiku? Moze ktos opisze mi to bardziej lopatologicznie?