[80 B4] Demontaż gałek od nawiewu
[80 B4] Demontaż gałek od nawiewu
Witam, od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem B4 '93 1.9DTI niestety ma ona dwa mankamenty, pierwszy jest taki, że nie zlicza przejechanych kilometrów jednak już wiem jak to rozwiązać dzięki http://www.centrum.audi80.pl/
Drugi problem polega na tym, że nie działa mi przełącznik od nawiewu (tylko 'siła' nawiewu) nawiew/dmuchawa jest sprawna gdyż na największym (IV) stopniu nawiew wieje aż miło, jednak I, II, III nie działają kompletna cisza i zero wiatru
Domyślam się, ze są to zapewne jakieś styki znajdujące się gdzieś pod tą gałką, jednak nie wiem jak ją zdjąc i dostać się do tych styków. Dobrze zdiagnozowałem usterke i w dobrym miejscu szukam tych styków? Czy może jestem w błędzie i przyczyną tego jest coś innego?
Pozdrawiam
Drugi problem polega na tym, że nie działa mi przełącznik od nawiewu (tylko 'siła' nawiewu) nawiew/dmuchawa jest sprawna gdyż na największym (IV) stopniu nawiew wieje aż miło, jednak I, II, III nie działają kompletna cisza i zero wiatru
Domyślam się, ze są to zapewne jakieś styki znajdujące się gdzieś pod tą gałką, jednak nie wiem jak ją zdjąc i dostać się do tych styków. Dobrze zdiagnozowałem usterke i w dobrym miejscu szukam tych styków? Czy może jestem w błędzie i przyczyną tego jest coś innego?
Pozdrawiam
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Siema,
puki co nie zdejmuj gałek... one są na wcisk trzeba mocno pociągnac zeby zeszły... ale tam nie bedziesz miec pod nimi stykow...
pierwsze co to jezeli działa Ci najwieksza siła nawiewu to pewnie działa ona tak jak by to był poziom 2
pierwsza rzecz ktora musisz zrobic to wymienic filtr kabinowy chyba sie on nazywa...
jak podniesiesz maske to na podszybiu po stronie pasazera ten plastik pod szyba jest na taki wielki srubokret płaski ... musisz podniesc ten plasik i tam będzie pod szybą filter... wyjmij go i kup taki sam w sklepie koszt jakies 22zł u mnie z tego co pamietam...
przeczuwam ze to bedzie na 100% wina jego a nie zadnych stykow itp... ten filter masz na bank zawalony lisciami i innymi smieciami.
PS. jak cos to tam są linki
puki co nie zdejmuj gałek... one są na wcisk trzeba mocno pociągnac zeby zeszły... ale tam nie bedziesz miec pod nimi stykow...
pierwsze co to jezeli działa Ci najwieksza siła nawiewu to pewnie działa ona tak jak by to był poziom 2
pierwsza rzecz ktora musisz zrobic to wymienic filtr kabinowy chyba sie on nazywa...
jak podniesiesz maske to na podszybiu po stronie pasazera ten plastik pod szyba jest na taki wielki srubokret płaski ... musisz podniesc ten plasik i tam będzie pod szybą filter... wyjmij go i kup taki sam w sklepie koszt jakies 22zł u mnie z tego co pamietam...
przeczuwam ze to bedzie na 100% wina jego a nie zadnych stykow itp... ten filter masz na bank zawalony lisciami i innymi smieciami.
PS. jak cos to tam są linki
-
OnlineDoc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Musisz demontować cały regulator i naprawić lub - jeśli nie uda się - kupic
http://www.allegro.pl/item220304473_pok ... 80_b4.html
http://www.allegro.pl/item220350325_kon ... _stan.html
gałki ściagasz tak jak wyżej napisane. Obcegami przez szmatkę aby nie porysować ciągnąc do siebie, ale tam masz tylko podswietlenie.
http://www.allegro.pl/item220304473_pok ... 80_b4.html
http://www.allegro.pl/item220350325_kon ... _stan.html
gałki ściagasz tak jak wyżej napisane. Obcegami przez szmatkę aby nie porysować ciągnąc do siebie, ale tam masz tylko podswietlenie.
Filtr kabinowy nie jest przyczyną tej usterki, co prawda było tam troche liści, ale nawet bez niego na I, II, III nawiew nie działa.
Dokładne tak jak piszesz Doc, tam jest tylko podswietlenie ;d przed chwila sie tego dowiedziałem, bo dosłownie 10min temu wróciłem z garażu gdzie rozkręcałem to wszystko, niestety musze zdemontować cały panel bo samego mechanizmu nie mogłem wydostać, są tam jakieś linki jeszcze (zmieniające które wyloty sa otworzone a ktore nie)
Dokładne tak jak piszesz Doc, tam jest tylko podswietlenie ;d przed chwila sie tego dowiedziałem, bo dosłownie 10min temu wróciłem z garażu gdzie rozkręcałem to wszystko, niestety musze zdemontować cały panel bo samego mechanizmu nie mogłem wydostać, są tam jakieś linki jeszcze (zmieniające które wyloty sa otworzone a ktore nie)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
cześć
dzisiaj postanowiłem naprawić u siebie nawiew . działał tylko na 3 i 4 biegu . byłem pewny ,że problem tkwi w pokrętle ... nie myliłem się . po kolei :
zdejmujesz gałki , wykręcasz znajdujące się pod nimi dwa wkręty i zdejmujesz plastik , potem jeszcze cztery wkręty i panel nawiewu jest luźny . niestety aby cokolwiek przy nim zrobić trzeba wyjąć radio . aby mieć lepszy dostęp zdemontowałem również dodatkowe zegary (przednią część konsoli ) . opuściłem panel nawiewów w dół (ciężko cokolwiek z nim robić gdyż przeszkadzają cięgna ) przejechałem papierem po stykach , podgiąłem śrubokrętem ,potem WD -40 i........zaczęło dmuchać jak należy :mrgreen:
Gocek u Ciebie problemem mogą być rezystory wstępne dmuchawy , znajdują się one na wentylatorze (pod schowkiem ). powodzenia
dzisiaj postanowiłem naprawić u siebie nawiew . działał tylko na 3 i 4 biegu . byłem pewny ,że problem tkwi w pokrętle ... nie myliłem się . po kolei :
zdejmujesz gałki , wykręcasz znajdujące się pod nimi dwa wkręty i zdejmujesz plastik , potem jeszcze cztery wkręty i panel nawiewu jest luźny . niestety aby cokolwiek przy nim zrobić trzeba wyjąć radio . aby mieć lepszy dostęp zdemontowałem również dodatkowe zegary (przednią część konsoli ) . opuściłem panel nawiewów w dół (ciężko cokolwiek z nim robić gdyż przeszkadzają cięgna ) przejechałem papierem po stykach , podgiąłem śrubokrętem ,potem WD -40 i........zaczęło dmuchać jak należy :mrgreen:
Gocek u Ciebie problemem mogą być rezystory wstępne dmuchawy , znajdują się one na wentylatorze (pod schowkiem ). powodzenia
Od ostatniego razu nic nie rozkręcałem. Nie miałem czasu się za to zabrać, ciągle załatwiałem 'papierkowe' sprawy związane z autem a dzisiaj w robocie byłem. Prawde mówiąc to za bardzo nie wiem jak się za to zabrać, te cięgna mi przeszkadzają i boje się, że je uszkodze, no i musze jeszcze rozkręcić całą konsole. Radio to pikuś, a nad radiem mam przełączniki od świateł, jak będe miał czas to na bank się pomęcze z tym i zdam relacje co i jak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:38
- Lokalizacja: Przyszowice
pokretla..
Witam
mam ten sam problem dmuchawa dziala mi tylko na 3 i 4 biegu. kupilem nawet rezystor ale wymiana nic nie dala.
Macie moze jakas podpowiedz jak sciagnac ciegna zeby niczego nie polamac?
z gory dziekuje za rady
mam ten sam problem dmuchawa dziala mi tylko na 3 i 4 biegu. kupilem nawet rezystor ale wymiana nic nie dala.
Macie moze jakas podpowiedz jak sciagnac ciegna zeby niczego nie polamac?
z gory dziekuje za rady
poczytaj to: viewtopic.php?t=13651