[80 B4] Piszczący nawiew
[80 B4] Piszczący nawiew
Witam,
mam problem tego typu, że gdy ustawię nawiew powyżej I to zaczyna strasznie piszczeć. Dźwięk dochodzi z nawiewu pasażera po prawej stronie. Czy jest tam jakiś wiatrak czy coś w tym stylu, może trzeba go nasmarować. Jeśli tak to jak się do niego dostać?
Mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć skróty ABT, ABK itd.? I jak mogę sprawdzić jaki typ silnika ja mam?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
JawoR
mam problem tego typu, że gdy ustawię nawiew powyżej I to zaczyna strasznie piszczeć. Dźwięk dochodzi z nawiewu pasażera po prawej stronie. Czy jest tam jakiś wiatrak czy coś w tym stylu, może trzeba go nasmarować. Jeśli tak to jak się do niego dostać?
Mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć skróty ABT, ABK itd.? I jak mogę sprawdzić jaki typ silnika ja mam?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
JawoR
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2007, 09:56 przez JawoR, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiatrak jest od strony pasażera za schowkiem. Nie wiem skąd może być taki pisk. Pierw przeczyść filtr powietrza nawiewu - dostaniesz się tam od strony maski samochodu, a znajdziesz go pod plastikową przykrywką Na tej samej listwie (rynnie) gdzie są bezpieczniki, tylko, że od strony pasażera
Tu masz podane dane silników http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/
Sprawdź ile masz kW w dowodzie rejestracyjnym.
Jak 66 kW to masz ABT (90 koni), jak masz 85 kW to masz ABK.
Tu masz podane dane silników http://www.centrum.audi80.pl/content/view/51/55/
Sprawdź ile masz kW w dowodzie rejestracyjnym.
Jak 66 kW to masz ABT (90 koni), jak masz 85 kW to masz ABK.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
owszem. Nie sądzę by była to kwestia smarowania, tylko coś Ci wpadło (np. jakiś liść czy inny śmieć) do kanału nawiewu i przy większym nadmuchu wpada w rezonans i gwiżdże. Po pierwsze sprawdź czy masz na miejscu filtr kabinowy. Znajduje się na prawym podszybiu pod maską silnika i pod tą plastikową osłoną pod wycieraczką szyby. Pod filtrem jest wiatrak. Jeśli filtr jest, ale jest brudny to go wymień, a jak nie ma to uzupełnij. Potem wyjmij kratki nawiewów i spróbuj dobrym odkurzaczem wyssać wszystko co tam jest. Potem sprawdź czy to usunęło problem. Jeśli nie to czeka Cię pewnie rozbiórka systemu nadmuchu, ale myślę, że się obejdzie bez tego.JawoR pisze:Czy jest tam jakiś wiatrak czy coś w tym stylu
Co do oznaczeń to: ABT, silnik na monowtrysku 90 KM - cecha charakterystyczna duży okrągły "kapelusz" na silnikiem to obudowa filtra powietrza, ABK - silnik na wtrysku wielopunktowym 116 KM. różni się tym od ABT, że filtr powietrza znajduje się obok silnika w prostopadłościennej obudowie. Proponuję lekturkę w Centrum.Audi.
do dmuchawy najszybciej się dobierzecie poprzez wlot powietrza , po zdjęciu filtra kabinowego. Jak zajrzy się do środka to widać wirnik dmuchawy. Wtedy można wziąć WD40 i popsikać trochę na nią - powinno pomóc. Z tym że takie nasmarowanie WD40 może nie wystarczyć na długo... piszczenie dmuchawy zwykle oznacza rezonans spowodowany kończącą się panewką...
no dobra, dobrałem sie do dmuchawy od schowka. Wyjąłem silniczek, i włączyłem go, gdy był na wierzchy. NIE GWIZDAŁO. jeszcze przeczyszcze to wszystko z liści. może to coś da.
[ Dodano: 2007-09-13, 10:25 ]
Jakie liście!!! Już wiem, co to piszczy (przynajmniej w moim przypadku). włączyłem dmuchawe, posłuchałem troche i stwierdziłem iż to coś w kratkach w desce rozdzielczej(w moin przypadku tych trzech na środku) wyjąłem kratki noi zobaczyłem tam troche śmieci i przyczyne gwizdu. jest to spowodowane przez zużycie gąbczastej uszczelki znajdującej sie pod kratkami na skrzydle blokującym nawiew na kierowce, pasarzera, itp. Doszedłem do tego po tym, że gdu docisnąłem to skrzydło, to przestało gwizdać. Jeszcze nie opracowałem patentu na naprawe, ale jak ktoś wie, jak to uszczelnić, to prosze o napisanie. :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 2007-09-13, 10:25 ]
Jakie liście!!! Już wiem, co to piszczy (przynajmniej w moim przypadku). włączyłem dmuchawe, posłuchałem troche i stwierdziłem iż to coś w kratkach w desce rozdzielczej(w moin przypadku tych trzech na środku) wyjąłem kratki noi zobaczyłem tam troche śmieci i przyczyne gwizdu. jest to spowodowane przez zużycie gąbczastej uszczelki znajdującej sie pod kratkami na skrzydle blokującym nawiew na kierowce, pasarzera, itp. Doszedłem do tego po tym, że gdu docisnąłem to skrzydło, to przestało gwizdać. Jeszcze nie opracowałem patentu na naprawe, ale jak ktoś wie, jak to uszczelnić, to prosze o napisanie. :mrgreen: :mrgreen: