Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Sposób na wymianę nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 15 paź 2011, 21:50

grze, dzięki wielkie za foty <piwo> . O i widzisz, a ja myślałem, że ta klapa sterująca jest prosta, natomiast widzę, że jest ona zakrzywiona. No ale przynajmniej widzę, że nie powinno być większego problemu z doklejeniem nowej gąbki.
Rozumiem, że przy tym zabiegu nie muszę nic więcej odłączać? Jedynie ustawić pokrętło ogrzewania tak, żeby klapa była jak najbardziej zwrócona w moim kierunku? Czy dobrze myślę?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 paź 2011, 18:04

Patrique pisze:Rozumiem, że przy tym zabiegu nie muszę nic więcej odłączać? Jedynie ustawić pokrętło ogrzewania tak, żeby klapa była jak najbardziej zwrócona w moim kierunku? Czy dobrze myślę?
nie zapominaj, że klapkę musisz okleić z dwóch stron, a nie tylko z jednej ;-)

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 16 paź 2011, 20:50

Witam przyszło zimno i znowu nie mam ogrzewania , nie wiem czemu już myślałem że gąbka się odkleiła i trzeba na nowo przykleić . Odkręciłem kanał ale klapy po moim wcześniejszym klejeniu były ok. Wymieniłem termostat profilaktycznie, odpowietrzyłem układ, węże gorące - wszystkie . Chyba pozostaje przepłukać nagrzewnicę może syf jakiś siedzi co myślicie ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 paź 2011, 04:57

grze, hmm noto mnie pocieszyłeś <ok> . Ale chyba kręcąc pokrętłem będe mógł sobie tą klapkę dowolnie ustawiać w trakcie klejenia? Mytek, spróbuj przepłukać nagrzewnicę w odwrotnym kierunku niż jest faktyczny obieg płynu. Później porządne odpowietrzenie i powinno być ok. Czy czasem nie zanikło Ci ogrzewanie po przegonieniu auta na wyższych obrotach? Masz jakieś nieszczelności w układzie chłodzenia?

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 17 paź 2011, 18:10

Patrique, nieszczelności w układzie już nie ma gdy wymieniłem chłodnice na nową. Nie przegrzałem auta na wys. obrotach jeżdżę bardziej ekonomicznie niż ostro.
Jutro razej powinienem płukanko zrobić, Patrique, zacząć od lewego węża nagrzewnicy tak ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 paź 2011, 18:23

Patrique pisze: Ale chyba kręcąc pokrętłem będe mógł sobie tą klapkę dowolnie ustawiać w trakcie klejenia?
to zależy ile dasz kleju - czy się klapka nie przyklei do czegoś :-P

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 17 paź 2011, 21:46

Ja polecam klej polimerowy dobrze klei gąbkę ( w moim przypadku tą co pod panele się stosuje)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 18 paź 2011, 13:08

Wczoraj kupiłem gąbke pod panele i klej "kontakt" z oznaczeniem Xn :-P także chyba będę wietrzyć parę godzin auto. No ale w końcu producenci nowych aut również zalecają na początku eksploatacji jazdę z uchylonymi szybami w celu cyrkulacji i uwolnienia toksycznych oparów z tworzyw. Ale nie odbiegajmy od tematu :-P .
Odkręciłem wentylator i odpiąłem tunel, co najlepsze gąbka jest prawie w całości.
Pokusiłem się o odpowietrzenie układu chłodzenia (rok temu był wymieniony płyn i odpowietrzony układ :-? ), i co najlepsze z króćca wychodzącego nagrzewnicy poleciał płyn z bąbelkami powietrza. Nagrzewnica jest szczelna (zrobiony test) i wytrzymała dość spore ciśnienie. Po tym zabiegu powietrze z nawiewu aż parzy w ręce przy 90`C na liczniku.
Dodam iż jakiś czas temu wymieniany był rozrząd i mechanik "upitolił" mi jedną z śrubek M8 obudowy pompy wody i lekko się sączy płyn z tamtego miejsca.
Czy możliwe, że układ przez to się zapowietrza (z racji iż pompa jest w najniższym miejscu)? Przedmuchy kompresji do kanałów wodnych wykluczone; Chłodnica szczelna; Opaski ślimakowe węży wodnych po dociągane. Skąd się bierze powietrze w układzie?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 paź 2011, 20:57

Patrique pisze:Dodam iż jakiś czas temu wymieniany był rozrząd i mechanik "upitolił" mi jedną z śrubek M8 obudowy pompy wody i lekko się sączy płyn z tamtego miejsca.
Czy możliwe, że układ przez to się zapowietrza (z racji iż pompa jest w najniższym miejscu)? Przedmuchy kompresji do kanałów wodnych wykluczone; Chłodnica szczelna; Opaski ślimakowe węży wodnych po dociągane. Skąd się bierze powietrze w układzie?
układ jest ciśnieniowy. skoro jest nieszczelność, to raczej logiczne, że się zapowietrza.

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 19 lis 2011, 19:24

Siemka , mój problem rozwiązany.
Pomogło wymiana nagrzewnicy na nową. Operacja odbyła się bez ściągania deski i powiem szczerze- myślałem, że będzie trudniej było dobrze tyle, że trwało to łącznie 4godz.
Efekt jest ogromny grzeje jak w piecu . Dodam tylko, że nagrzewnica chyba była jeszcze oryginalna.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 lis 2011, 19:32

Mytek pisze:Pomogło wymiana nagrzewnicy na nową. Operacja odbyła się bez ściągania deski
mów jak to zrobiłeś bez zdejmowania deski. Odchylałeś ją czy ciąłeś ścianę grodziową? :-P

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 20 lis 2011, 12:19

grze, Nic nie trzeba ciąć ;) Robisz wszystko tak jak na fotostory tyle że nie ruszasz nawet śrub od deski. Rozłączasz kanał i dmuchawę wyciągasz 1 część kanału. Po ściągnięciu pułki pod kierownicą i schowka rozłączasz kanały co wieją na nogi. (2 śruby) (jak odkręcisz schowek to należy tą metalową szyne po lewej stronie odkręcić bo nie zmieścisz się z puszką nagrzewnicy) .
Następnie ściągasz 3 linki od puszki ( czerwoną końcówka , czarna i biała) . Teraz pomoc 2 os. się przyda np. teścia.
Następnie rozłącz węże od nagrzewnicy i 2 śruby. Teściu wypycha króćce i śruby a ty odciągasz puszkę, gdy wyjdą króćce i śruby Teściu potrzebny bd w środku auta. Łapie za miękkie kanały powietrze ( te od powietrza na twarz) i odciąga je a ty wysuwasz cała puszkę z nagrzewnicą. Uwierzcie mi 1 raz to robiłem i jest to do zrobienia bez problemu czy połamanych części. Następnie posprawdzać trzeba gąbki i zregenerować bo warto. Wymieniasz nagrzewnicę i składasz wszystko tak samo . Tęściu odciąga kanały ty wsuwasz puszkę zakładasz węże, linki itd. Grzeje ;)

Adrian_73

Post autor: Adrian_73 » 30 sty 2012, 20:17

Witam dołączę się do tematu mam pytanie. Gdzie musi być podłączona linka z prędkości nawiewu w b4 z klimą ?bo wypadło mi to i nie wiem gdzie to trzeba wsadzić

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 sty 2012, 23:14

Linka prędkości nawiewu ? Ale to jest sterowane elektrycznie ...

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 04 wrz 2012, 10:17

Witam, odgrzeje kotleta,
czy da rade bez odpinania manualnej klimy i wezow od nagrzewnicy,
zreperowac plastikowe uchwyty/haki mocujace linki przy obudowie?,
bo u mnie pekly;/

zreperowac to mam na mysli wymienienie na cale, nie polamane, kleic tego chyba nie ma co bo znowu peknie,
tylko czy da rade to wymienic, odpinajac tylko spinki, czyli wyciagajac polowke obudowy dmuchawy/nagrzewnicy?

Zablokowany

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl