Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] urwany kabelek od klaksonu w kierownicy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 1.9 1Z] urwany kabelek od klaksonu w kierownicy

Post autor: antares2000 » 20 cze 2015, 16:53

Witam szanownych kolegów!
Mam mały problem i potrzebuję Waszej pomocy. Otóż urwał mi się kabelek (masa) od styku który ślizga się po pierścieniu na kolumnie. To kabelek wychodzący z kierownicy który łączy się z przewodem od zaślepki na kierownicy. Czy można jakoś dobrać się do tego styku i nie wiem, może polutować ten kabelek? Mam kierownicę bez poduszki - tutaj widok na tył kierownicy foto
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 18:35 przez antares2000, łącznie zmieniany 2 razy.

sokraal

Post autor: sokraal » 20 cze 2015, 18:44

Da się. Jeśli dasz radę zdjąć ten plastik z tyłu kierownicy to cały styk można wyciągnąć. Uważaj żeby sprężynki nie posiać. Jak rozbierzesz to bez trudu polutujesz złożysz i będzie grało miałem identyczny problem.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 20 cze 2015, 22:40

sokraal,
no właśnie.. cały w tym problem że nie wiem, jak ten plastik ściągnąć?

[ Dodano: 2015-06-20, 22:40 ]
sokraal pisze:miałem identyczny problem.
a jak Ty sobie poradziłeś ze ściągnięciem tego plastiku?

sokraal

Post autor: sokraal » 21 cze 2015, 16:16

Powoli, ostrożnie podważając aż wreszcie zszedł :p

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 21 cze 2015, 17:57

zrobiłem :)
pierścień ze stykiem węglowym [nr 893 419 660] bo tak się nazywa ta część kierownicy trzyma się tylko na zatrzasku widocznym od strony gdzie przychodzi nakrętka mocująca kierownicę do kolumny - zatrzask jest we wgłębieniu odlewu i jest potrójny. Do jego odblokowania użyłem nasadki M7 - nałożyłem na wystające zakończenia zatrzasku i mocno wcisnąłem równocześnie z drugiej strony delikatnie podważając wkrętakiem pierścień, który wysunął się w górę. Potem już tylko kilka ruchów wkrętakiem dookoła pierścienia i miałem go zdjętego z kierownicy.

Sam kabelek w pierścieniu jest osadzony i zablokowany przed wypadnięciem takim nazwijmy to korkiem z tworzywa, który mocno dość siedzi. Próby wyciągnięcia go ciągnąc od góry za mały kołnierz wystający ponad tulejkę w której jest osadzony styk i sprężynka skutkuje ułamaniem kołnierza. Zalecana w tym miejscu duże wyczucie i precyzja. Ja zrobiłem to z drugiej strony tj od dołu - wcisnąłem mocno przy pomocy wąskiego wkrętaka styk węglowy i wszystko wyskoczyło. Potem zostało już mi tylko przylutownie kabelka do styku oczywiście po wcześniejszym założeniu korka i sprężynki. Na koniec włożyłem styk z kabelkiem w pierścień i wcisnąłem korek. Pierścień był już gotów do zamontowania na kierownicy. Poniżej kilka fotek jak to wyglądało. Mam nadzieję, że komuś się ten opis jeszcze przyda.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

sokraal

Post autor: sokraal » 21 cze 2015, 20:00

No dokładnie tak i fajnie że fotostory dorzucone. Tylko nie molestuj tej nowej funkcji zbyt często :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl