Witam szanownych kolegów!
Mam mały problem i potrzebuję Waszej pomocy. Otóż urwał mi się kabelek (masa) od styku który ślizga się po pierścieniu na kolumnie. To kabelek wychodzący z kierownicy który łączy się z przewodem od zaślepki na kierownicy. Czy można jakoś dobrać się do tego styku i nie wiem, może polutować ten kabelek? Mam kierownicę bez poduszki - tutaj widok na tył kierownicy foto
[B4 1.9 1Z] urwany kabelek od klaksonu w kierownicy
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
[B4 1.9 1Z] urwany kabelek od klaksonu w kierownicy
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 18:35 przez antares2000, łącznie zmieniany 2 razy.
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
zrobiłem
pierścień ze stykiem węglowym [nr 893 419 660] bo tak się nazywa ta część kierownicy trzyma się tylko na zatrzasku widocznym od strony gdzie przychodzi nakrętka mocująca kierownicę do kolumny - zatrzask jest we wgłębieniu odlewu i jest potrójny. Do jego odblokowania użyłem nasadki M7 - nałożyłem na wystające zakończenia zatrzasku i mocno wcisnąłem równocześnie z drugiej strony delikatnie podważając wkrętakiem pierścień, który wysunął się w górę. Potem już tylko kilka ruchów wkrętakiem dookoła pierścienia i miałem go zdjętego z kierownicy.
Sam kabelek w pierścieniu jest osadzony i zablokowany przed wypadnięciem takim nazwijmy to korkiem z tworzywa, który mocno dość siedzi. Próby wyciągnięcia go ciągnąc od góry za mały kołnierz wystający ponad tulejkę w której jest osadzony styk i sprężynka skutkuje ułamaniem kołnierza. Zalecana w tym miejscu duże wyczucie i precyzja. Ja zrobiłem to z drugiej strony tj od dołu - wcisnąłem mocno przy pomocy wąskiego wkrętaka styk węglowy i wszystko wyskoczyło. Potem zostało już mi tylko przylutownie kabelka do styku oczywiście po wcześniejszym założeniu korka i sprężynki. Na koniec włożyłem styk z kabelkiem w pierścień i wcisnąłem korek. Pierścień był już gotów do zamontowania na kierownicy. Poniżej kilka fotek jak to wyglądało. Mam nadzieję, że komuś się ten opis jeszcze przyda.
pierścień ze stykiem węglowym [nr 893 419 660] bo tak się nazywa ta część kierownicy trzyma się tylko na zatrzasku widocznym od strony gdzie przychodzi nakrętka mocująca kierownicę do kolumny - zatrzask jest we wgłębieniu odlewu i jest potrójny. Do jego odblokowania użyłem nasadki M7 - nałożyłem na wystające zakończenia zatrzasku i mocno wcisnąłem równocześnie z drugiej strony delikatnie podważając wkrętakiem pierścień, który wysunął się w górę. Potem już tylko kilka ruchów wkrętakiem dookoła pierścienia i miałem go zdjętego z kierownicy.
Sam kabelek w pierścieniu jest osadzony i zablokowany przed wypadnięciem takim nazwijmy to korkiem z tworzywa, który mocno dość siedzi. Próby wyciągnięcia go ciągnąc od góry za mały kołnierz wystający ponad tulejkę w której jest osadzony styk i sprężynka skutkuje ułamaniem kołnierza. Zalecana w tym miejscu duże wyczucie i precyzja. Ja zrobiłem to z drugiej strony tj od dołu - wcisnąłem mocno przy pomocy wąskiego wkrętaka styk węglowy i wszystko wyskoczyło. Potem zostało już mi tylko przylutownie kabelka do styku oczywiście po wcześniejszym założeniu korka i sprężynki. Na koniec włożyłem styk z kabelkiem w pierścień i wcisnąłem korek. Pierścień był już gotów do zamontowania na kierownicy. Poniżej kilka fotek jak to wyglądało. Mam nadzieję, że komuś się ten opis jeszcze przyda.