Witam.
Ostatnio miałem problem z klimatyzacja. Po nabiciu klima działała ok. 2 tygodnie, póżniej przestała działać.Mechanik zalał cały układ jakimś płynem UV i na całej instalacji pod maska nigdzie nie było widać wycieków tego płynu. Okazało się że nieszczelne jest jakieś łączenie pod deską rozdzielcza i ucieka freon.
i teraz mam pytanie:
czy po zdjęciu deski rozdzielczej będzie tylko jedno miejsce w którym może być nieszczelność?i czym najlepiej uszczelniać takie rzeczy?
Chcę wymienić przy okazji nagrzewnicę i chce to robić sam bo mechanik życzy sobie sporo kasy...
[B4 ABK] uszczelnianie klimatyzacji
Jesli pod maską nic nie uchodzi (wg metody UV która często jest mało skuteczna)
to pozostaje parownik klimy (nagrzewnica) lub węże (rurki) na połączniu sciany grodziowej Po sciągniecy dechy i wybebeszeniu obudowy nawiewu trzeba uwaznie sprawdzić w jakim stanie jest parownik, bo tam powstaje duzo wilgoci i mogła się zrobić nieszczelność w wyniku korozji.
Kolejną rzeczą są uszczelnienia węży. trzeba montować nowe.
Nie wiem czy jesteś samto zrobić bo parownik najpewniej sprawdzić ciśnieniowo.
to pozostaje parownik klimy (nagrzewnica) lub węże (rurki) na połączniu sciany grodziowej Po sciągniecy dechy i wybebeszeniu obudowy nawiewu trzeba uwaznie sprawdzić w jakim stanie jest parownik, bo tam powstaje duzo wilgoci i mogła się zrobić nieszczelność w wyniku korozji.
Kolejną rzeczą są uszczelnienia węży. trzeba montować nowe.
Nie wiem czy jesteś samto zrobić bo parownik najpewniej sprawdzić ciśnieniowo.
a ten parownik klimy to jest co innego niż ta nagrzewnica od ciepłego powietrza?
bo z nią też mam problem.Miałem ją odłączoną przez wakacje a teraz jak ją podłączyłem to gdy układ się odpowietrzył to między nogami(tak jak z wylotu powietrza na stopy) slychać było głośny syk.Myśle że to dziurawa nagrzewnica dlatego też chciłabym ja wymienić.
a żeby sprawdzić ciśnieniowo ten parownik to można go wyjąć i sprawdzić u mechanika?czy muszę przyprowadzić mu całe auto?
bo z nią też mam problem.Miałem ją odłączoną przez wakacje a teraz jak ją podłączyłem to gdy układ się odpowietrzył to między nogami(tak jak z wylotu powietrza na stopy) slychać było głośny syk.Myśle że to dziurawa nagrzewnica dlatego też chciłabym ja wymienić.
a żeby sprawdzić ciśnieniowo ten parownik to można go wyjąć i sprawdzić u mechanika?czy muszę przyprowadzić mu całe auto?
Parownik klimy to taka mała nagrzewnica w której Gaz R134a zmienia stan skupienia i ochładza parownik i przez niego przelatuje powietrze które jest schłodzone.
Nagrzewnica służy tylko do ogrzewania kabiny. do niej są podpiete rurki od układu chłodzenia silnika.
Teoretycznie wyjęty parownik powinien ci sprawdzić na miejscu. zalezy od tego czy mechanik bedzie miał adaptery do podpiecia parownika czy będzie musiał kombinować.
Nagrzewnica służy tylko do ogrzewania kabiny. do niej są podpiete rurki od układu chłodzenia silnika.
Teoretycznie wyjęty parownik powinien ci sprawdzić na miejscu. zalezy od tego czy mechanik bedzie miał adaptery do podpiecia parownika czy będzie musiał kombinować.