Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy

ODPOWIEDZ
piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 03 lip 2009, 00:50

dzieki kolego przynajmniej wiem co mnie czeka. powiedz mi jeszcze czy w moim modelu tj. b4 quattro avant z silnikem ACE i klimą, rocznik 95/96 jest taka sama nagrzewnica jak w rocznikach nieco wcześniejszych? widzialem na allegro taka nagrzewnice za 29pln ale pisza ze do rocznika 94, jestes w stanie mi powiedziec czy ona mi podejdzie? z gory dzieki i pozdro

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 03 lip 2009, 10:52

piotrek1987 pisze:powiedz mi jeszcze czy w moim modelu tj. b4 quattro avant z silnikem ACE i klimą, rocznik 95/96 jest taka sama nagrzewnica jak w rocznikach nieco wcześniejszych? widzialem na allegro taka nagrzewnice za 29pln ale pisza ze do rocznika 94, jestes w stanie mi powiedziec czy ona mi podejdzie
Taka nagrzewnica jak znajdziesz na allegro podejdzie bez najmniejszego problemu do Twojego samochodu. Jednak odradzam kupowanie na allegro takich bo na 99% są to produkty z Chin które jakością odbiegają nawet od najtańszych Europejskich zamienników.
Wiec warto się udać do normalnego sklepu i zamówić lepszej klasy (firmową) nagrzewnice

Ja do siebie wrzuciłem nagrzewnice f-my Febi kosztowała coś koło 55 zł i jest idealna. juz 2 lata na niej śmigam i z nawiewu leci gorąc że moge kurczaki smażyć. <ok>

Dla porównania Oryginał nagrzewnicy ( producent Behr Thomson) to koszt rzędu 300zł w zależności od marży dystrybutora.

Napisze też że nie trzeba rozszczelniać klimatyzacji (parownik) aby wymienić nagrzewnicę.

W razie czego pytaj śmiało.
<ok>

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 03 lip 2009, 23:09

wielkie dzieki, narazie jezdze na zlaczce ktora pomija nagrzewnice, a powoli przyierzam sie do kupna i wymiany, pytalem sie dzis w sklepie i kosztuje 56zl, pozdro

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 lip 2009, 08:35

A ta za 56zł to jest zamiennik zapewne. Ja kupowałem wczoraj i dałem 105zł i to jest ORI, a mieli właśnie zamienniki za 56 zeta. Za dużo roboty aby po jakimś czasie znowu rozbierać...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 11 lip 2009, 17:28

Niki20 pisze:A ta za 56zł to jest zamiennik zapewne. Ja kupowałem wczoraj i dałem 105zł i to jest ORI, a mieli właśnie zamienniki za 56 zeta. Za dużo roboty aby po jakimś czasie znowu rozbierać...
Ori za 105 zł? ;-) w Ja pytałem w ASO ile kosztuje ori: krzyknęli mi 560 zł :shock:
Też się przymierzam do wymiany nagrzewnicy. Pytałem w sklepie jakie nagrzewnice mogą mieć i mi zaoferowali:
1) Febi ok. 60 zł (na zmówienie - brak na hurtowni),
2) Nissens - 116 zł (dostępna z dnia na dzień),
3) Valeo - 60 zł (mają na miejscu).
Oglądałem tą nagrzewnicę Valeo i miała jakieś dziwnie zakrzywione króćce i dlatego jej nie wziąłem. Mi też w sklepie powiedzieli, że mają dwa rodzaje nagrzewnic do Audi 80. Dlatego się wstrzymałem dopóki nie wymontuję swojej.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 lip 2009, 13:02

Grzesiek no tak mi powiedzieli ;-) Po wyciągnięciu starej obydwie wyglądają identycznie. Niczym się nie różnią.... :-P
560 zeta :shock: :shock: Ciekawe czy ktoś takie kupuje. :shock:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 wrz 2009, 22:28

widmo, możesz napisać którędy wkładasz rękę żeby rozpiąć dwie tylne zapinki? wkładając dłoń od dołu za obudowę nagrzewnicy wyczuwam jedną z tych dwóch spinek ale niestety nie udało mi się jeszcze jej rozpiąć.

ponadto nie mogę wyciągnąć komputera, co dodatkowo utrudnia dostęp. jak wyjąć komputer? nie wyczuwam tam żadnych śrub, na których byłby zamocowany, a jednak coś go trzyma.

Oczywiście wymieniam nagrzewnicę bez rozszczelniania klimy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 wrz 2009, 00:20

grze pisze:widmo, możesz napisać którędy wkładasz rękę żeby rozpiąć dwie tylne zapinki? wkładając dłoń od dołu za obudowę nagrzewnicy wyczuwam jedną z tych dwóch spinek ale niestety nie udało mi się jeszcze jej rozpiąć.

ponadto nie mogę wyciągnąć komputera, co dodatkowo utrudnia dostęp. jak wyjąć komputer? nie wyczuwam tam żadnych śrub, na których byłby zamocowany, a jednak coś go trzyma.

Oczywiście wymieniam nagrzewnicę bez rozszczelniania klimy.
Grze

Rękę wkładam tak jak napisałeś tj od dołu.
mam szczupłe dłonie wiec bez problemu odpinałem zapinki.
tak samo z zapinaniem

co do mocowania ECU to powiem ze są różne mocowania.
Juz miałem 3x ABT na warsztacie w którym było mocowane inaczej wiec ciężko mi powiedzieć jak jest u Ciebie.

u mnie ecu jest montowane śrubami i dodatkowo gumową opaską z haczykiem z drutu.
wydaje mi się ze mocowania były różne w stosunku do rocznika i typu klimy.

U mnie jest klima dokładana po montażu całości. przez ASO we włoszech.
pozatym ja mam pierwszą wersję ECU wkoncu rocznik '92 (biedna diagnostyka) w nowszych wer. ecu była rozszeżona.

Grze jeśli masz ETKE to looknij do niej:

Model A80
rok modelowy 1992
Gr. główna 9
Podgrupa 06
nr rysunku 906-10

tam masz rozrysowane jak jest mocowane ECU

wrazie czego pisz ale odpisuje wieczorem bo mam nawał pracy na warsztacie.
lub jak coś pilnego (porada, pomoc, załatwienie czesci etc) 604 940 705

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2009, 00:32

rozumiem, że obie te spinki od ściany grodziowej sięgasz od dołu? bo tej górnej jeszcze nie udało mi się znaleźć. też mam szczupłe dłonie więc może jakoś dam sobie z tym radę. dolną spinkę już wyczułem ale nie mam tyle siły w palcach by ją rozpiąć i muszę użyć jakiegoś małego śrubokręta.

myślisz, że bez wyjmowania ECU też da się to zrobić?
widmo pisze:U mnie jest klima dokładana po montażu całości. przez ASO we włoszech.
pozatym ja mam pierwszą wersję ECU wkoncu rocznik '92 (biedna diagnostyka)
również mam wersję z 1992 (a dokładnie z lutego), klima nie wiem czy dołożona ale w kodach wyposażenia jej nie znalazłem, więc pewnie tak.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 wrz 2009, 00:47

grze pisze:również mam wersję z 1992 (a dokładnie z lutego), klima nie wiem czy dołożona ale w kodach wyposażenia jej nie znalazłem, więc pewnie tak.
jak nie ma w kodzie na wlepce to na 101% dołożona. niech zgadne DiaVia ? 8-)

ja użyłem do sciagania spinek szprychy rowerowej. :roll: (3x cieniowana DT SWISS Alpine 3 za 3,5 zł szt) :roll: do zakładania użyłem siły palców.

ja ecu bez problemu wybebeszyłem wszystko zalezy jak jest założone. niekiedy jest cieżko wyciągnąć.

grze co do pw i ceny nagrzewnicy dam ci jutro znać na PW koło 10-11 godz ile kosztuje w ASO po zniżce a ile w hurtowni po zniżce

oczywiscie tylko FEBi i Behr/Hella

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 10 wrz 2009, 07:23

Również dobierałem sie do nagrzewnicy i pamiętam ,że te spinki z tyłu wytrącały mnie z równowagi :-P zdejmowałem je długim cienkim wkretakiem, tak jak poleca widmo

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 wrz 2009, 18:43

grze

tu masz rysunek z mocowaniami ECU o które pytałeś.

Obrazek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2009, 20:45

Dzięki widmo za cenne wskazówki i za schemat. Jutro walczę dalej. Dzisiaj udało mi się rozpiąć dwie ostatnie zapinki łączące kanały wentylacyjne z obudową nagrzewnicy (te dwie spinki od ściany grodziowej) nic przy tym nie łamiąc. O dziwo obeszło się bez demontażu kompa oraz rozpinania go. Nie rozpiąłem nawet cięgien nawiewów. Zobaczymy jak będzie szło w drugą stronę :-/
Póki co nagrzewnica wyjęta. Z jednej strony cała była niebieska od płynu. Na dnie jej obudowy jest taki dołek, w którym było pełno płynu, który musiałem migiem zbierać żeby się nie wylał i nie zalał tapicerki. Na szczęście kanały nie były pozalewane. Na dywanie tunelu środkowego pod obudową nagrzewnicy było pełno niebieskich okruchów po zeschłym płynie.

Jeśli chodzi o gąbki na klapach sterowania nawiewami, to na pierwszej klapie od lewej gąbka jest w stanie dobrym, jest sprężysta i w miarę mocna więc jej nie będę ruszać. Natomiast na tej klapie od prawej strony (zaraz przy kanałach prowadzących do wentylatora) gąbka jest w stanie dostatecznym gdyż jej krawędź jest poszczę piona i ta krawędź się kruszy gdy się ją dotyka.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 wrz 2009, 22:55

grze

ciesze sie ze udało ci się wyjąć. robota troche jest niewdzięczna ale cóż zrobic ...

klapkę najlepiej zreanimować poprzez usunięcie starej gąbki i obklejenie cienką wykładziną coś jak na fotelach w autobusach MPK

ja niedługo znowu zrywam deskę i wkładam klimatronika zamiast AC wiec czeka mnie mega rezanie :roll:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 wrz 2009, 22:56

widmo pisze:klapkę najlepiej zreanimować poprzez usunięcie starej gąbki i obklejenie cienką wykładziną coś jak na fotelach w autobusach MPK
no dobra ale jak się do tego zabrać? można jakoś wymontować tą klapkę? :roll:

ps.
robota na maxa niewdzięczna :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga