Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 kwie 2010, 19:15

jak regenerowałem klapkę ciepło-zimno u siebie, to nie miałem większych problemów z przyklejaniem pianki do blaszki, z której wykonana jest klapka. paskami, co kawałek i kleiło się bez problemu. próbowałem jak trzyma i nie chciało się odrywać. klej, którego używałem nie dawał jakiegoś strasznego zapachu

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 18 kwie 2010, 21:41

grze pisze:klej, którego używałem nie dawał jakiegoś strasznego zapachu
ten klej co wyżej o nim wspomniałem jest jakiś żrący i po aplikacji kleju szczypało mnie po oczach jak byłem zbyt blisko, pianka robiła się dziwnie ciepła i po chwili była przyklejona <ok>
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 kwie 2010, 21:54

ja troche innym klejem to kleiłem. ale też cyjano-akrylowym. faktycznie, teraz mi się przypomina, że jakieś ostre opary dawały trochę po oczach dlatego trzeba było zadbać o dobrą wentylację. fakt faktem, że kleił bardzo dobrze. przyklejałam po kawałku i jak złapało, to następny kawałek.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 18 kwie 2010, 22:19

grze, a powiedz mi czy można wymontować wentylator i go wyjąc aby zobaczyć co w tunelu z drugiej strony? i ewentualnie wyczyścić? nic sie nie rozszczelni? czy niema z związku z klimą?

[ Dodano: 2010-04-18, 23:15 ]
a jeszcze jedno mam pytanko czy na tej pierwszej klapce powinna być zostawione taka szpara?
proszę o info jak powinno być? jak było w oryginale?

Obrazek
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 kwie 2010, 10:17

hackthemilk pisze:grze, a powiedz mi czy można wymontować wentylator i go wyjąc aby zobaczyć co w tunelu z drugiej strony? i ewentualnie wyczyścić? nic sie nie rozszczelni? czy niema z związku z klimą?
nawet wypadałoby to zrobić. przy okazji porządnie wymyć kanały wentylacyjne z obu stron parownika oraz oczyścić parownik z syfów, które się tam na pewno nagromadziły i porządnie odgrzybić. tu masz o tym jak to zrobić: https://audi80.pl/all-b4-odgrzybiani ... t18786.htm
a jeszcze jedno mam pytanko czy na tej pierwszej klapce powinna być zostawione taka szpara?
proszę o info jak powinno być? jak było w oryginale?
z tego, co pamiętam, to tak ma być. poza tym ta klapka w odróżnieniu od tej ciepło-zimno nie jest jakaś ekstra ważna.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, 11:33 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 19 kwie 2010, 11:01

oki dzieki za info <piwo>

robota skończona <piwo> <ok>

Przesyłam "gorące' dzięki za pomoc przy wymianie nagrzewnicy i związanej z nią rzeczy ( regeneracja klapek, naprawa panelu sterującego nawiewem, osłona maglownicy - przy okazji)
dziś prawie koniec roboty wymieniłem olej, filtry i cały płyn chłodniczy - odpowietrzanie a i pasek klinowy, gdyż się obrócił <osohozi> bo koleś mi sprzedał za gruby (12,5 mm) :evil: (jajca mu urwać - tak się "fachowiec" zna i tak ludziom sprzedaje) ale z pomocą przyszła Etka :-P

Dzięki raz jeszcze szczególnie: Ysuil, grze, BtomekB -(z innego forum) i całej reszcie klubowiczów <piwo>
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 20 maja 2011, 22:49

Witam
A czy jest możliwość wymiany siłownika sterowania klapką obiegu wewnętrznego powietrza bez zdejmowania deski rozdzielczej?

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 20 maja 2011, 23:03

chyba nie ja osobiście wątpie :-/
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 20 maja 2011, 23:11

Nie wiem co się tam stało dokładnie ale może wypadła lub złamała się zawleczka, bo cięgno można powiedzieć wyszło z tej gruszki podciśnienia. Teraz się robią upały i wydaje mi się że gdybym miał obieg wewnętrzny to by mi szybciej auto schłodziło.

Rafalekk1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.

regeneracja klapek

Post autor: Rafalekk1986 » 01 wrz 2012, 14:41

No i wszystko jak w opisie robiłem, zakupiłem podkład pod panele, cyjanoakrylowy klej i rozebrałem na części pierwsze klapki i d...
Niestety ale klej nie łapie pianki... Kupiłem jakiś zwykły klej za niecałe 2 zł kilka tubek ale nie chcą kleić tego dziadostwa. Mam też ten klej techniqll ale do twardych plastików i do butów no i tworzy się warstwa i klej zasycha między podkładem panelowym (pianka) no ale nie łapie. Złuszcza się jakby powierzchnia była tłusta ale potraktowana była benzyną ekstrakcyjną... hmmm
Obecnie w akcie desperacji użyłem zakupionego kleju i skaju z gąbką tapicerską. Klej palce, metal i ten skaj łapie jak trza, a pianki 6 różnych klejów mi nie złapało. Za każdym razem klej zasechł ale się złuszczył jak opalona skóra.
OOOO 80 B4 2.0 ABT

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 wrz 2012, 17:43

Rafalekk1986, jakoś nie chce mi się wierzyć w to, co napisałeś. ja kilka stron wcześniej opisałem jak robiłem u siebie i nie było żadnych problemów. wszystko możesz zobaczyć na stronie trzeciej. spróbuj może jeszcze dokładniej oczyścić te klapki. ja wydrapałem je żyletką z resztek gąbki. możesz też przemyć je benzyną ekstrakcyjną żeby odtłuścić - chociaż ja u siebie akurat nie przemywałem ich benzyną. klej, który ja użyłem (taki jak napisałem wcześniej) bardzo dobrze kleił się do tej pianki ale chwilę trzeba było potrzymać to żeby złapało. z tego, co pamiętam, to kleiłem po trochę. jeśli dobrze wyczyściłeś u odtłuściłeś i dalej nie chce się kleić, to są dwa wyjścia: albo kupiłeś nie taką piankę albo nie taki klej.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 01 wrz 2012, 21:22

potwierdzam - ja użyłem kleju cyjnoakrylowego i piankę (niebieska) taką pod panele

wszytko git 2 lata już trzyma
AUDI - i wszystko jasne...
________________________________
Było i Jest Audi 80 B4 AVANT 94r 1Z 90km+
oraz
A3 8P 2008 1,6 MPI 102km

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 29 wrz 2012, 16:09

Witam was serdecznie. Dzisiejeszego pięknego poranka i ja się porwałem na demontaż systemu ogrzewania w moim B4 z klimą Diavia :[ Jestem na 100% przekonany że problemem u mnie była nie domykająca sięklapka ciepło-zimno. Dodatkowo zrobiłem małe porównanie przepływu płynu przez nagrzewnicę i zaóważyłem ze nowa ,,Febi" przy danej średnicy przewodu, ciśnieniu statycznemu i dynamicznemu ble ble ble :) Ma na wylocie ,,sik":P dalszy o 30- 40 cm od nagrzewnicy wyjętej chyba no name:) klapki wg mnie są szczelne tylko muszęjeszcze sięzastanowić, dlaczego się nie domyka ciepło zimno.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/195 ... 325ac.html

Idę wyczyścić to co brudne. Pozdrawiam i czekam na jakąśsugestię:)
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 29 wrz 2012, 17:02

a ręką jak patrzysz lekko się rusza klapka? bo tam na dole jest tryb mi on poszedł

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 29 wrz 2012, 21:53

Nie tryb to to nie jest. Zauważyłem, że ktoś już kiedyś tam grzebał i nie wiem czy nie podmienił drucika, który jest popychany za pomocą ranienia osadzonego na wieloklinie z silniczka. Silniczek obracając się w jedną lub w drugą stronę obraca tym ramieniem, a ramie przestawia wlaśnie drucik. Drucik popycha ramię klapki cieplo/zimno i nie wiem czemu, ale przy maksymalnym położeniu klapka nie jest do końca zamknięta. Zdjęcia nie mogę wrzucić, ale jak ktoś ma klimatronik/ klimatronik diavia ten wie o co mi może biegać. Na razie zrobiłem tak ze powyginałem nowy dłuższy drucik, ale brakło już czasu sił i energii aby przetestować, czy to pracuje. W ogóle jeszcze zauważyłem ze wieloklin jest zjechany, tak jak by silniczek w jedną ze stron chciał pracować dalej ale nie mógł (jakaś blokada) więc wybrał drogę przekręcenia się wałem na wieloklinie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e73 ... 9f67e.html

Jednak moge ;) Po obrocie w lewo popycha drucik tak jak by w głąb zdjecia

[ Dodano: 2012-09-30, 21:15 ]
Wiecie może czy da radę dostać część która jest widoczna na pierwszym planie zdjęcia?? ma wybity nr 068782 /? jeśli się nie pomyliłem. U mnie ten element ma zjechany wieloklin, co powoduje błędną pracę klapki.

[ Dodano: 2012-10-07, 19:08 ]
Witajcie. Nawiązując do postu wyżej mam takie pytanie. czy te silniczki klapek mają ograniczniki ? czy ich praca kończy się komputerowo po zamknięciu/ otwarciu klapki? bo dodatkowo problem mojej klapki ciepło zimno polega na tym, ze silniczek przekracza zakres swej pracy. Zamykając/ otwierając klapkę nie przestaje pracować i tym oto sposobem obkręca się o 360st a nie powiedzmy o 30 st. Co spowodowało wytarcie się wieloklinu na tym plastikowo/metalowym ramieniu. Klapki zregenerowałem rozpoławiając całą nagrzewnicę bo bez tego to nie poradził bym sobie, ale jeszcze kwestia tego silniczka. Niestety DIAVIA :[ błędów brak, czujniki wszystkie sprawne.

[ Dodano: 2012-10-21, 16:23 ]
Witam. Niestety odpowiedzi na moje pytania się nie doczekałem :( . Wiec musiałem wszystko poskładać. BRAWO dla cierpliwych i tych co chcieli to udokumentować.. heroiczna praca.. mi to zajęło duuużo czasu. Zdjęcie deski 3 godziny, wyjecie ,,rozprowadzacza" powietrza wraz z nagrzenicą ok.1 godziny. Obczajanie dlaczego to nie leci takie ciepłe + dlaczego silniczki klap są rozregulowane ileś tam czasu. koniec z końcem po 2 tyg. (2- 3 godzin po godzinie 15) postanowiłem to poskładać i zajęło mi to 8 godzin. U mnie problemem ogrzewania była nie domykająca się klapka ciepło zimno, bo wodzik z ramienia silnika był za krótki. Dodatkowo postanowiłem zregenerować , jeszcze całe ale już rozpadające się klapki- pianka pod panele 2mm przyklejona całej długości i szerokości klejem tapicerskim Bonaterm as, który pozostał mi po naprawie podsufitki.Na razie trzyma super, zobaczymy za jakiś czas. a na wiosne wymiana na klimę manual no chyba ze uda mi się jakoś skalibrowac silniczki sterujące klapkami.(kilma Diavia) Pozdrawiam
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga