Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 kwie 2010, 19:15

jak regenerowałem klapkę ciepło-zimno u siebie, to nie miałem większych problemów z przyklejaniem pianki do blaszki, z której wykonana jest klapka. paskami, co kawałek i kleiło się bez problemu. próbowałem jak trzyma i nie chciało się odrywać. klej, którego używałem nie dawał jakiegoś strasznego zapachu

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 18 kwie 2010, 21:41

grze pisze:klej, którego używałem nie dawał jakiegoś strasznego zapachu
ten klej co wyżej o nim wspomniałem jest jakiś żrący i po aplikacji kleju szczypało mnie po oczach jak byłem zbyt blisko, pianka robiła się dziwnie ciepła i po chwili była przyklejona <ok>

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 kwie 2010, 21:54

ja troche innym klejem to kleiłem. ale też cyjano-akrylowym. faktycznie, teraz mi się przypomina, że jakieś ostre opary dawały trochę po oczach dlatego trzeba było zadbać o dobrą wentylację. fakt faktem, że kleił bardzo dobrze. przyklejałam po kawałku i jak złapało, to następny kawałek.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 18 kwie 2010, 22:19

grze, a powiedz mi czy można wymontować wentylator i go wyjąc aby zobaczyć co w tunelu z drugiej strony? i ewentualnie wyczyścić? nic sie nie rozszczelni? czy niema z związku z klimą?

[ Dodano: 2010-04-18, 23:15 ]
a jeszcze jedno mam pytanko czy na tej pierwszej klapce powinna być zostawione taka szpara?
proszę o info jak powinno być? jak było w oryginale?

Obrazek

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 19 kwie 2010, 10:17

hackthemilk pisze:grze, a powiedz mi czy można wymontować wentylator i go wyjąc aby zobaczyć co w tunelu z drugiej strony? i ewentualnie wyczyścić? nic sie nie rozszczelni? czy niema z związku z klimą?
nawet wypadałoby to zrobić. przy okazji porządnie wymyć kanały wentylacyjne z obu stron parownika oraz oczyścić parownik z syfów, które się tam na pewno nagromadziły i porządnie odgrzybić. tu masz o tym jak to zrobić: https://audi80.pl/all-b4-odgrzybiani ... t18786.htm
a jeszcze jedno mam pytanko czy na tej pierwszej klapce powinna być zostawione taka szpara?
proszę o info jak powinno być? jak było w oryginale?
z tego, co pamiętam, to tak ma być. poza tym ta klapka w odróżnieniu od tej ciepło-zimno nie jest jakaś ekstra ważna.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, 11:33 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 19 kwie 2010, 11:01

oki dzieki za info <piwo>

robota skończona <piwo> <ok>

Przesyłam "gorące' dzięki za pomoc przy wymianie nagrzewnicy i związanej z nią rzeczy ( regeneracja klapek, naprawa panelu sterującego nawiewem, osłona maglownicy - przy okazji)
dziś prawie koniec roboty wymieniłem olej, filtry i cały płyn chłodniczy - odpowietrzanie a i pasek klinowy, gdyż się obrócił <osohozi> bo koleś mi sprzedał za gruby (12,5 mm) :evil: (jajca mu urwać - tak się "fachowiec" zna i tak ludziom sprzedaje) ale z pomocą przyszła Etka :-P

Dzięki raz jeszcze szczególnie: Ysuil, grze, BtomekB -(z innego forum) i całej reszcie klubowiczów <piwo>

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 20 maja 2011, 22:49

Witam
A czy jest możliwość wymiany siłownika sterowania klapką obiegu wewnętrznego powietrza bez zdejmowania deski rozdzielczej?

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 20 maja 2011, 23:03

chyba nie ja osobiście wątpie :-/

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 20 maja 2011, 23:11

Nie wiem co się tam stało dokładnie ale może wypadła lub złamała się zawleczka, bo cięgno można powiedzieć wyszło z tej gruszki podciśnienia. Teraz się robią upały i wydaje mi się że gdybym miał obieg wewnętrzny to by mi szybciej auto schłodziło.

Rafalekk1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.

regeneracja klapek

Post autor: Rafalekk1986 » 01 wrz 2012, 14:41

No i wszystko jak w opisie robiłem, zakupiłem podkład pod panele, cyjanoakrylowy klej i rozebrałem na części pierwsze klapki i d...
Niestety ale klej nie łapie pianki... Kupiłem jakiś zwykły klej za niecałe 2 zł kilka tubek ale nie chcą kleić tego dziadostwa. Mam też ten klej techniqll ale do twardych plastików i do butów no i tworzy się warstwa i klej zasycha między podkładem panelowym (pianka) no ale nie łapie. Złuszcza się jakby powierzchnia była tłusta ale potraktowana była benzyną ekstrakcyjną... hmmm
Obecnie w akcie desperacji użyłem zakupionego kleju i skaju z gąbką tapicerską. Klej palce, metal i ten skaj łapie jak trza, a pianki 6 różnych klejów mi nie złapało. Za każdym razem klej zasechł ale się złuszczył jak opalona skóra.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 wrz 2012, 17:43

Rafalekk1986, jakoś nie chce mi się wierzyć w to, co napisałeś. ja kilka stron wcześniej opisałem jak robiłem u siebie i nie było żadnych problemów. wszystko możesz zobaczyć na stronie trzeciej. spróbuj może jeszcze dokładniej oczyścić te klapki. ja wydrapałem je żyletką z resztek gąbki. możesz też przemyć je benzyną ekstrakcyjną żeby odtłuścić - chociaż ja u siebie akurat nie przemywałem ich benzyną. klej, który ja użyłem (taki jak napisałem wcześniej) bardzo dobrze kleił się do tej pianki ale chwilę trzeba było potrzymać to żeby złapało. z tego, co pamiętam, to kleiłem po trochę. jeśli dobrze wyczyściłeś u odtłuściłeś i dalej nie chce się kleić, to są dwa wyjścia: albo kupiłeś nie taką piankę albo nie taki klej.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 01 wrz 2012, 21:22

potwierdzam - ja użyłem kleju cyjnoakrylowego i piankę (niebieska) taką pod panele

wszytko git 2 lata już trzyma

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 29 wrz 2012, 16:09

Witam was serdecznie. Dzisiejeszego pięknego poranka i ja się porwałem na demontaż systemu ogrzewania w moim B4 z klimą Diavia :[ Jestem na 100% przekonany że problemem u mnie była nie domykająca sięklapka ciepło-zimno. Dodatkowo zrobiłem małe porównanie przepływu płynu przez nagrzewnicę i zaóważyłem ze nowa ,,Febi" przy danej średnicy przewodu, ciśnieniu statycznemu i dynamicznemu ble ble ble :) Ma na wylocie ,,sik":P dalszy o 30- 40 cm od nagrzewnicy wyjętej chyba no name:) klapki wg mnie są szczelne tylko muszęjeszcze sięzastanowić, dlaczego się nie domyka ciepło zimno.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/195 ... 325ac.html

Idę wyczyścić to co brudne. Pozdrawiam i czekam na jakąśsugestię:)

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 29 wrz 2012, 17:02

a ręką jak patrzysz lekko się rusza klapka? bo tam na dole jest tryb mi on poszedł

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 29 wrz 2012, 21:53

Nie tryb to to nie jest. Zauważyłem, że ktoś już kiedyś tam grzebał i nie wiem czy nie podmienił drucika, który jest popychany za pomocą ranienia osadzonego na wieloklinie z silniczka. Silniczek obracając się w jedną lub w drugą stronę obraca tym ramieniem, a ramie przestawia wlaśnie drucik. Drucik popycha ramię klapki cieplo/zimno i nie wiem czemu, ale przy maksymalnym położeniu klapka nie jest do końca zamknięta. Zdjęcia nie mogę wrzucić, ale jak ktoś ma klimatronik/ klimatronik diavia ten wie o co mi może biegać. Na razie zrobiłem tak ze powyginałem nowy dłuższy drucik, ale brakło już czasu sił i energii aby przetestować, czy to pracuje. W ogóle jeszcze zauważyłem ze wieloklin jest zjechany, tak jak by silniczek w jedną ze stron chciał pracować dalej ale nie mógł (jakaś blokada) więc wybrał drogę przekręcenia się wałem na wieloklinie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e73 ... 9f67e.html

Jednak moge ;) Po obrocie w lewo popycha drucik tak jak by w głąb zdjecia

[ Dodano: 2012-09-30, 21:15 ]
Wiecie może czy da radę dostać część która jest widoczna na pierwszym planie zdjęcia?? ma wybity nr 068782 /? jeśli się nie pomyliłem. U mnie ten element ma zjechany wieloklin, co powoduje błędną pracę klapki.

[ Dodano: 2012-10-07, 19:08 ]
Witajcie. Nawiązując do postu wyżej mam takie pytanie. czy te silniczki klapek mają ograniczniki ? czy ich praca kończy się komputerowo po zamknięciu/ otwarciu klapki? bo dodatkowo problem mojej klapki ciepło zimno polega na tym, ze silniczek przekracza zakres swej pracy. Zamykając/ otwierając klapkę nie przestaje pracować i tym oto sposobem obkręca się o 360st a nie powiedzmy o 30 st. Co spowodowało wytarcie się wieloklinu na tym plastikowo/metalowym ramieniu. Klapki zregenerowałem rozpoławiając całą nagrzewnicę bo bez tego to nie poradził bym sobie, ale jeszcze kwestia tego silniczka. Niestety DIAVIA :[ błędów brak, czujniki wszystkie sprawne.

[ Dodano: 2012-10-21, 16:23 ]
Witam. Niestety odpowiedzi na moje pytania się nie doczekałem :( . Wiec musiałem wszystko poskładać. BRAWO dla cierpliwych i tych co chcieli to udokumentować.. heroiczna praca.. mi to zajęło duuużo czasu. Zdjęcie deski 3 godziny, wyjecie ,,rozprowadzacza" powietrza wraz z nagrzenicą ok.1 godziny. Obczajanie dlaczego to nie leci takie ciepłe + dlaczego silniczki klap są rozregulowane ileś tam czasu. koniec z końcem po 2 tyg. (2- 3 godzin po godzinie 15) postanowiłem to poskładać i zajęło mi to 8 godzin. U mnie problemem ogrzewania była nie domykająca się klapka ciepło zimno, bo wodzik z ramienia silnika był za krótki. Dodatkowo postanowiłem zregenerować , jeszcze całe ale już rozpadające się klapki- pianka pod panele 2mm przyklejona całej długości i szerokości klejem tapicerskim Bonaterm as, który pozostał mi po naprawie podsufitki.Na razie trzyma super, zobaczymy za jakiś czas. a na wiosne wymiana na klimę manual no chyba ze uda mi się jakoś skalibrowac silniczki sterujące klapkami.(kilma Diavia) Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl