[B4 1Z] Wymiana nagrzewnicy bez rozszczelniania klimy
jak regenerowałem klapkę ciepło-zimno u siebie, to nie miałem większych problemów z przyklejaniem pianki do blaszki, z której wykonana jest klapka. paskami, co kawałek i kleiło się bez problemu. próbowałem jak trzyma i nie chciało się odrywać. klej, którego używałem nie dawał jakiegoś strasznego zapachu
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
grze, a powiedz mi czy można wymontować wentylator i go wyjąc aby zobaczyć co w tunelu z drugiej strony? i ewentualnie wyczyścić? nic sie nie rozszczelni? czy niema z związku z klimą?
[ Dodano: 2010-04-18, 23:15 ]
a jeszcze jedno mam pytanko czy na tej pierwszej klapce powinna być zostawione taka szpara?
proszę o info jak powinno być? jak było w oryginale?
[ Dodano: 2010-04-18, 23:15 ]
a jeszcze jedno mam pytanko czy na tej pierwszej klapce powinna być zostawione taka szpara?
proszę o info jak powinno być? jak było w oryginale?
nawet wypadałoby to zrobić. przy okazji porządnie wymyć kanały wentylacyjne z obu stron parownika oraz oczyścić parownik z syfów, które się tam na pewno nagromadziły i porządnie odgrzybić. tu masz o tym jak to zrobić: https://audi80.pl/all-b4-odgrzybiani ... t18786.htmhackthemilk pisze:grze, a powiedz mi czy można wymontować wentylator i go wyjąc aby zobaczyć co w tunelu z drugiej strony? i ewentualnie wyczyścić? nic sie nie rozszczelni? czy niema z związku z klimą?
z tego, co pamiętam, to tak ma być. poza tym ta klapka w odróżnieniu od tej ciepło-zimno nie jest jakaś ekstra ważna.a jeszcze jedno mam pytanko czy na tej pierwszej klapce powinna być zostawione taka szpara?
proszę o info jak powinno być? jak było w oryginale?
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, 11:33 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
oki dzieki za info
robota skończona <ok>
Przesyłam "gorące' dzięki za pomoc przy wymianie nagrzewnicy i związanej z nią rzeczy ( regeneracja klapek, naprawa panelu sterującego nawiewem, osłona maglownicy - przy okazji)
dziś prawie koniec roboty wymieniłem olej, filtry i cały płyn chłodniczy - odpowietrzanie a i pasek klinowy, gdyż się obrócił <osohozi> bo koleś mi sprzedał za gruby (12,5 mm) :evil: (jajca mu urwać - tak się "fachowiec" zna i tak ludziom sprzedaje) ale z pomocą przyszła Etka
Dzięki raz jeszcze szczególnie: Ysuil, grze, BtomekB -(z innego forum) i całej reszcie klubowiczów
robota skończona <ok>
Przesyłam "gorące' dzięki za pomoc przy wymianie nagrzewnicy i związanej z nią rzeczy ( regeneracja klapek, naprawa panelu sterującego nawiewem, osłona maglownicy - przy okazji)
dziś prawie koniec roboty wymieniłem olej, filtry i cały płyn chłodniczy - odpowietrzanie a i pasek klinowy, gdyż się obrócił <osohozi> bo koleś mi sprzedał za gruby (12,5 mm) :evil: (jajca mu urwać - tak się "fachowiec" zna i tak ludziom sprzedaje) ale z pomocą przyszła Etka
Dzięki raz jeszcze szczególnie: Ysuil, grze, BtomekB -(z innego forum) i całej reszcie klubowiczów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 17 sie 2010, 10:41
- Lokalizacja: Rozprza,Piotrków T.
regeneracja klapek
No i wszystko jak w opisie robiłem, zakupiłem podkład pod panele, cyjanoakrylowy klej i rozebrałem na części pierwsze klapki i d...
Niestety ale klej nie łapie pianki... Kupiłem jakiś zwykły klej za niecałe 2 zł kilka tubek ale nie chcą kleić tego dziadostwa. Mam też ten klej techniqll ale do twardych plastików i do butów no i tworzy się warstwa i klej zasycha między podkładem panelowym (pianka) no ale nie łapie. Złuszcza się jakby powierzchnia była tłusta ale potraktowana była benzyną ekstrakcyjną... hmmm
Obecnie w akcie desperacji użyłem zakupionego kleju i skaju z gąbką tapicerską. Klej palce, metal i ten skaj łapie jak trza, a pianki 6 różnych klejów mi nie złapało. Za każdym razem klej zasechł ale się złuszczył jak opalona skóra.
Niestety ale klej nie łapie pianki... Kupiłem jakiś zwykły klej za niecałe 2 zł kilka tubek ale nie chcą kleić tego dziadostwa. Mam też ten klej techniqll ale do twardych plastików i do butów no i tworzy się warstwa i klej zasycha między podkładem panelowym (pianka) no ale nie łapie. Złuszcza się jakby powierzchnia była tłusta ale potraktowana była benzyną ekstrakcyjną... hmmm
Obecnie w akcie desperacji użyłem zakupionego kleju i skaju z gąbką tapicerską. Klej palce, metal i ten skaj łapie jak trza, a pianki 6 różnych klejów mi nie złapało. Za każdym razem klej zasechł ale się złuszczył jak opalona skóra.
Rafalekk1986, jakoś nie chce mi się wierzyć w to, co napisałeś. ja kilka stron wcześniej opisałem jak robiłem u siebie i nie było żadnych problemów. wszystko możesz zobaczyć na stronie trzeciej. spróbuj może jeszcze dokładniej oczyścić te klapki. ja wydrapałem je żyletką z resztek gąbki. możesz też przemyć je benzyną ekstrakcyjną żeby odtłuścić - chociaż ja u siebie akurat nie przemywałem ich benzyną. klej, który ja użyłem (taki jak napisałem wcześniej) bardzo dobrze kleił się do tej pianki ale chwilę trzeba było potrzymać to żeby złapało. z tego, co pamiętam, to kleiłem po trochę. jeśli dobrze wyczyściłeś u odtłuściłeś i dalej nie chce się kleić, to są dwa wyjścia: albo kupiłeś nie taką piankę albo nie taki klej.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Witam was serdecznie. Dzisiejeszego pięknego poranka i ja się porwałem na demontaż systemu ogrzewania w moim B4 z klimą Diavia :[ Jestem na 100% przekonany że problemem u mnie była nie domykająca sięklapka ciepło-zimno. Dodatkowo zrobiłem małe porównanie przepływu płynu przez nagrzewnicę i zaóważyłem ze nowa ,,Febi" przy danej średnicy przewodu, ciśnieniu statycznemu i dynamicznemu ble ble ble Ma na wylocie ,,sik":P dalszy o 30- 40 cm od nagrzewnicy wyjętej chyba no name:) klapki wg mnie są szczelne tylko muszęjeszcze sięzastanowić, dlaczego się nie domyka ciepło zimno.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/195 ... 325ac.html
Idę wyczyścić to co brudne. Pozdrawiam i czekam na jakąśsugestię:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/195 ... 325ac.html
Idę wyczyścić to co brudne. Pozdrawiam i czekam na jakąśsugestię:)
Nie tryb to to nie jest. Zauważyłem, że ktoś już kiedyś tam grzebał i nie wiem czy nie podmienił drucika, który jest popychany za pomocą ranienia osadzonego na wieloklinie z silniczka. Silniczek obracając się w jedną lub w drugą stronę obraca tym ramieniem, a ramie przestawia wlaśnie drucik. Drucik popycha ramię klapki cieplo/zimno i nie wiem czemu, ale przy maksymalnym położeniu klapka nie jest do końca zamknięta. Zdjęcia nie mogę wrzucić, ale jak ktoś ma klimatronik/ klimatronik diavia ten wie o co mi może biegać. Na razie zrobiłem tak ze powyginałem nowy dłuższy drucik, ale brakło już czasu sił i energii aby przetestować, czy to pracuje. W ogóle jeszcze zauważyłem ze wieloklin jest zjechany, tak jak by silniczek w jedną ze stron chciał pracować dalej ale nie mógł (jakaś blokada) więc wybrał drogę przekręcenia się wałem na wieloklinie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e73 ... 9f67e.html
Jednak moge Po obrocie w lewo popycha drucik tak jak by w głąb zdjecia
[ Dodano: 2012-09-30, 21:15 ]
Wiecie może czy da radę dostać część która jest widoczna na pierwszym planie zdjęcia?? ma wybity nr 068782 /? jeśli się nie pomyliłem. U mnie ten element ma zjechany wieloklin, co powoduje błędną pracę klapki.
[ Dodano: 2012-10-07, 19:08 ]
Witajcie. Nawiązując do postu wyżej mam takie pytanie. czy te silniczki klapek mają ograniczniki ? czy ich praca kończy się komputerowo po zamknięciu/ otwarciu klapki? bo dodatkowo problem mojej klapki ciepło zimno polega na tym, ze silniczek przekracza zakres swej pracy. Zamykając/ otwierając klapkę nie przestaje pracować i tym oto sposobem obkręca się o 360st a nie powiedzmy o 30 st. Co spowodowało wytarcie się wieloklinu na tym plastikowo/metalowym ramieniu. Klapki zregenerowałem rozpoławiając całą nagrzewnicę bo bez tego to nie poradził bym sobie, ale jeszcze kwestia tego silniczka. Niestety DIAVIA :[ błędów brak, czujniki wszystkie sprawne.
[ Dodano: 2012-10-21, 16:23 ]
Witam. Niestety odpowiedzi na moje pytania się nie doczekałem . Wiec musiałem wszystko poskładać. BRAWO dla cierpliwych i tych co chcieli to udokumentować.. heroiczna praca.. mi to zajęło duuużo czasu. Zdjęcie deski 3 godziny, wyjecie ,,rozprowadzacza" powietrza wraz z nagrzenicą ok.1 godziny. Obczajanie dlaczego to nie leci takie ciepłe + dlaczego silniczki klap są rozregulowane ileś tam czasu. koniec z końcem po 2 tyg. (2- 3 godzin po godzinie 15) postanowiłem to poskładać i zajęło mi to 8 godzin. U mnie problemem ogrzewania była nie domykająca się klapka ciepło zimno, bo wodzik z ramienia silnika był za krótki. Dodatkowo postanowiłem zregenerować , jeszcze całe ale już rozpadające się klapki- pianka pod panele 2mm przyklejona całej długości i szerokości klejem tapicerskim Bonaterm as, który pozostał mi po naprawie podsufitki.Na razie trzyma super, zobaczymy za jakiś czas. a na wiosne wymiana na klimę manual no chyba ze uda mi się jakoś skalibrowac silniczki sterujące klapkami.(kilma Diavia) Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e73 ... 9f67e.html
Jednak moge Po obrocie w lewo popycha drucik tak jak by w głąb zdjecia
[ Dodano: 2012-09-30, 21:15 ]
Wiecie może czy da radę dostać część która jest widoczna na pierwszym planie zdjęcia?? ma wybity nr 068782 /? jeśli się nie pomyliłem. U mnie ten element ma zjechany wieloklin, co powoduje błędną pracę klapki.
[ Dodano: 2012-10-07, 19:08 ]
Witajcie. Nawiązując do postu wyżej mam takie pytanie. czy te silniczki klapek mają ograniczniki ? czy ich praca kończy się komputerowo po zamknięciu/ otwarciu klapki? bo dodatkowo problem mojej klapki ciepło zimno polega na tym, ze silniczek przekracza zakres swej pracy. Zamykając/ otwierając klapkę nie przestaje pracować i tym oto sposobem obkręca się o 360st a nie powiedzmy o 30 st. Co spowodowało wytarcie się wieloklinu na tym plastikowo/metalowym ramieniu. Klapki zregenerowałem rozpoławiając całą nagrzewnicę bo bez tego to nie poradził bym sobie, ale jeszcze kwestia tego silniczka. Niestety DIAVIA :[ błędów brak, czujniki wszystkie sprawne.
[ Dodano: 2012-10-21, 16:23 ]
Witam. Niestety odpowiedzi na moje pytania się nie doczekałem . Wiec musiałem wszystko poskładać. BRAWO dla cierpliwych i tych co chcieli to udokumentować.. heroiczna praca.. mi to zajęło duuużo czasu. Zdjęcie deski 3 godziny, wyjecie ,,rozprowadzacza" powietrza wraz z nagrzenicą ok.1 godziny. Obczajanie dlaczego to nie leci takie ciepłe + dlaczego silniczki klap są rozregulowane ileś tam czasu. koniec z końcem po 2 tyg. (2- 3 godzin po godzinie 15) postanowiłem to poskładać i zajęło mi to 8 godzin. U mnie problemem ogrzewania była nie domykająca się klapka ciepło zimno, bo wodzik z ramienia silnika był za krótki. Dodatkowo postanowiłem zregenerować , jeszcze całe ale już rozpadające się klapki- pianka pod panele 2mm przyklejona całej długości i szerokości klejem tapicerskim Bonaterm as, który pozostał mi po naprawie podsufitki.Na razie trzyma super, zobaczymy za jakiś czas. a na wiosne wymiana na klimę manual no chyba ze uda mi się jakoś skalibrowac silniczki sterujące klapkami.(kilma Diavia) Pozdrawiam