[B3]audi 80 1.8 JN jaki gaz i gdzie załozyc??
[B3]audi 80 1.8 JN jaki gaz i gdzie załozyc??
Witam. Jaka instalacje gazową polecacie do tego silnika 1.8 JN?? Dzwonie po gazownikach i prawie wszyscy mówią ze sie nie podejmą tego auta albo daja duzą cene. Czy są duze problemy z tym silnikiem na lpg?? Ci gazownicy co mi powiedzieli ze założa mi instalacje mówią ze bede musiał spokojnie jeździc i gwałtownie nie przyśpieszać bo inaczej beda wybuchy czy to prawda?? Prosze o namiar na jakis zakład który montuje dobrze instalacje gazową w silnikach z mechanicznym wtryskiem w okolicach Zawiercia, Dąbrowy Górniczej, Sosnowca.
Z góry dziekuje i pozdawiam Mati
Z góry dziekuje i pozdawiam Mati
Tak to prawda, mechaniczny wtrysk nie lubi gazu. Ja bym nie zakładał. Choć ostatnio gdzieś na forum ktoś pisał jak dostosował LPG pod ten silnik.
Tu coś więcej:
KLIK
PS To masz w końcu JN czy PM? Ten 2 jest wręcz stworzony do gazu;-)
Tu coś więcej:
KLIK
PS To masz w końcu JN czy PM? Ten 2 jest wręcz stworzony do gazu;-)
Da się da. Mam właśnie taki silnik i jest Ok. pewnie że nie można mu dawać w d.... ale biega całkiem porządnie. Teraz nawet jak były mrozy -26 zapalał od kopa a stoi na dworze. Poszukaj mojego posta tam jest wszystko dokładnie napisane i obfotografowane, a jak będziesz miał problem odezwij się na GG lub na Priva to Ci doradzę co będę mógł. Prawda ze niektórym strzela w przepływkę ale to tylko wina kierowcy, regulacji i ustawienia i przeróbki instalacji LPG. Mnie tam jeszcze nie strzelił. Nie wierz malkontentom co uważają że wszystkie samochody z LPG to szajs i tylko PB lub diesel to jest to. Nieprawda, a jak masz taki silnik to Cio pochodzi tylko zrób instalację w odpowiednim zakładzie i nieprawda że jest droga. mam świetnego gazownika co to robi i tanio ale daleko od Ciebie niestety.
[ Dodano: 2012-02-23, 18:14 ]
Oczywiście autko chodzi i na Pb i na LPG a wolne obroty są zawsze takie same i tu i tu. Regulacja tego układu jest banalnie prosta i można zrobić samemu przy pomocy wkrętaka i dorobionego kluczyka.
[ Dodano: 2012-02-23, 18:14 ]
Oczywiście autko chodzi i na Pb i na LPG a wolne obroty są zawsze takie same i tu i tu. Regulacja tego układu jest banalnie prosta i można zrobić samemu przy pomocy wkrętaka i dorobionego kluczyka.
Wielkie dzienki za odpowiedz. Ja mam 80 JN kupiłem ja w wakacje. Jak bedzie troche cieplej to zrobie zdjecia i sie pochwale . Wojmak czy to ten post??:
https://audi80.pl/-b3-18-jn-wtrysk-m ... t61776.htm
Ile u Ciebie Wojtmak kosztuje założenie gazu do JN??
https://audi80.pl/-b3-18-jn-wtrysk-m ... t61776.htm
Ile u Ciebie Wojtmak kosztuje założenie gazu do JN??
Wojmak co nie zmienia faktu że mechaniczny wtrysk niezbyt się nadaje do gazu, ze względu na ryzyko strzału i przepływomierz i na to że bez benzyny w układzie ten rodzaj wtrysku się psuje. Do wielopunktu powinna iść sekwencja, no ale na mechanicznym się niezbyt da. Może III generacja byłaby dobra ale ciężko ja już dostać.
A i owszem to ten post.
[ Dodano: 2012-02-23, 21:33 ]
Jaco80 trochę masz racji napewno, Jednak da sie jeździć i nic nie strzela a jak strzeli to wystarczy wymienić klapę przepływki i jeździć dalej. III generacja hm... nie bardzo się opłaci drogo i ciężko dostać. To fakt że na samą myśl o mechanicznym wtrysku gazownicy dostaja drgawek ale to tylko dlatego że nie sa fachowcami i nie za bardzo wiedzą jak to zrobić. stosują najprostszą metodę przestawiają zapłon o 20 stopni i autko chodzi, ale tylko na gazie, na benzynie kuleje.
Napewno masz rację co do wtrysku i benzyny. Tam jest taki tłoczek który jest smarowany benzyną i chłodzony również i jak się długo jeździ na Lpg to może się zatrzeć. Dlatego wszyscy co mają ten rodzaj wtrysku co pewien czas włączają paliwo na parę kilometrów. Zresztą zimą i tak sporo się jedzie na Pb, bo zimno. natomiast latem np w dłuższej trasie trzeba pamiętać aby tak co 300 - 400 km włączyć na pewien czas benzynkę. No powiedzmy na 20 km. Jeżdżąc na mieście i tak sporo się jedzi na Pb szczególnie jak silnik zimny i na krótkich przebiegach.
Napewno taka jazda podraża częściowo koszty paliwa, ale i tak nie ma porównania z Pb. Nie powiem żebym długo jeździł na tym wtrysku ale dużó jeżdżę i nie mam najmniejszego problemu ani z zapalaniem ani z obrotami, ani też z przyspieszaniem. Jest słabszy ale coś za coś. Dla kogoś kto nie ma chęci dawać po garach i palić gumy to Lpg jest super sprawą, no chyba że ktoś chce poszaleć to braknie mocy. Ale chyba nasze Audiki nie są do szaleństw. To dostojne starsze "damy", niezawodne, komfortowe i wygodne i służą do fajnej jazdy na codzień.
Nie znam ceny ale moge się dowiedzieć.
[ Dodano: 2012-02-23, 21:33 ]
Jaco80 trochę masz racji napewno, Jednak da sie jeździć i nic nie strzela a jak strzeli to wystarczy wymienić klapę przepływki i jeździć dalej. III generacja hm... nie bardzo się opłaci drogo i ciężko dostać. To fakt że na samą myśl o mechanicznym wtrysku gazownicy dostaja drgawek ale to tylko dlatego że nie sa fachowcami i nie za bardzo wiedzą jak to zrobić. stosują najprostszą metodę przestawiają zapłon o 20 stopni i autko chodzi, ale tylko na gazie, na benzynie kuleje.
Napewno masz rację co do wtrysku i benzyny. Tam jest taki tłoczek który jest smarowany benzyną i chłodzony również i jak się długo jeździ na Lpg to może się zatrzeć. Dlatego wszyscy co mają ten rodzaj wtrysku co pewien czas włączają paliwo na parę kilometrów. Zresztą zimą i tak sporo się jedzie na Pb, bo zimno. natomiast latem np w dłuższej trasie trzeba pamiętać aby tak co 300 - 400 km włączyć na pewien czas benzynkę. No powiedzmy na 20 km. Jeżdżąc na mieście i tak sporo się jedzi na Pb szczególnie jak silnik zimny i na krótkich przebiegach.
Napewno taka jazda podraża częściowo koszty paliwa, ale i tak nie ma porównania z Pb. Nie powiem żebym długo jeździł na tym wtrysku ale dużó jeżdżę i nie mam najmniejszego problemu ani z zapalaniem ani z obrotami, ani też z przyspieszaniem. Jest słabszy ale coś za coś. Dla kogoś kto nie ma chęci dawać po garach i palić gumy to Lpg jest super sprawą, no chyba że ktoś chce poszaleć to braknie mocy. Ale chyba nasze Audiki nie są do szaleństw. To dostojne starsze "damy", niezawodne, komfortowe i wygodne i służą do fajnej jazdy na codzień.
Nie znam ceny ale moge się dowiedzieć.
III generacja jest trochę za droga. Wojmak jak możesz to dowiedz się ile kosztuje tam u Ciebie ta II generacja bo chciałbym porównać ceny. Jak dzwoniłem do gazowników to pytali się mnie czy mam w aucie sonde lambde i podawali mi najczęściej dwie ceny, cenę założenia instalacji lpg do auta z sonda i bez. Czy w silniku JN jest sonda??
Jutro pojadę do tych gazowników co dzwoniłem i dam relacje za jaka cenę mi założą.
Jutro pojadę do tych gazowników co dzwoniłem i dam relacje za jaka cenę mi założą.
co do zacierającego się tłoczka to wszyscy o tym mówią ale nikt takiego jeszcze nie spotkał. Ja w lecie odpalam odrazu na gazie, wtysk rozruchowy zawsze pracuje przy odpalaniu czy to na LPG czy na PB więc tłoczek jest smarowany. Prędzej ścieżki na potencjometrze Ci się powycierają a na to już nie ma wpływu ani PB ani LPG tylko czas i przebieg. Ja polecam tak jak zrobił kolega spaykee :lol: https://audi80.pl/coupe-23-ng-montaz ... 01,165.htm Tak swoją drogą ten temat był już wałkowany setki razy i jak zawsze są przeciwnicy i zwolennicy LPG z mechanicznym wtryskiem, więc i ja powtórzę enty raz że osobiście polecam I generację + BLOS
Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 22:47 przez maqubis, łącznie zmieniany 2 razy.