Oto lista elementów mojej instalacji LPG przepisana dosłownie z faktury zakładu Alma Bis z Zielonej Góry (może ktoś coś słyszał o nich):
1. kit mini Lovato Elektronic wtrysk
2. trójnik wodny D16/16/16
3. zbiornik ZT 630/60
4. wielozawór Tomassetto 250/30
5. sensor rezerwy Tomasseto
6. redukcje-przekaźnik
7. komputer Stag-50
8. opaska 16-27
9. przewód gazowy /metan D12*19
10. przewód miedziany D6*1
11. przewód miedziany D8
12. mikser wtrysk K-jetronic (AUDI)
14. klapa p/w D60 m/m
15. sprężyna do węży wodnych
Pytania:
a) Jakiej generacji jest to instalacja?
b) Jakie są Wasze opinie na temat powyższej instalacji?
c) Czy oznaczenie RG90 odnosi się do "mocy" reduktora (90KM)? Jeśli tak, to pewnie jest za słaby...
d) Czy serwis i regulacja takiej instalacji jest trudny i kosztowny?
Przy okazji chciałbym zapytać w sprawie następującego problemu, który objawił się dzisiaj: auto przyspiesza na LPG do około 3,5-4 tysięcy obrotów - więcej nie chce/nie może. Przy tej granicy naciskanie pedału gazu powoduje dodatkowo dławienie się auta.
Jeszcze wczoraj takiego zachowania nie było...

Pytanie:
e) Czy przyczyną może być membrana reduktora i/lub filtr gazu?
Na koniec dodam, że auto na benzynie pracuje poprawnie, wolne obroty w normie.
Na gazie niestety jest gorzej. Występuje falowanie wolnych obrotów (w granicach 300-1100 obrotów), zdarzało się też zawieszanie obrotów na poziomie około 2100 obrotów (szczególnie po zatankowaniu gazu "do pełna" o ile ma to jakieś znaczenie).
Za odpowiedzi i sugestie z góry dziękuję.