Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 RU] - Czas na instalkę Gazu

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

[B3 1.8 RU] - Czas na instalkę Gazu

Post autor: KLAKSON » 02 wrz 2008, 11:46

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :-) . Z góry przepraszam jeśli temat był gdzieś wałkowany lecz jak szukałem to nie znalazłem (chociaż mogłem przeoczyć :roll: ).

Wczoraj założyli mi gaz do mojego Silniczka RU czyli najprostsza instalacja na mikserze LOVATO. Od razu po zamontowaniu chciałem zobaczyć czy jest różnica na gazie i na benzynce i powiem tak, że moim skromnym zdaniem różnica nie jest odczuwalna na razie :mrgreen: . Chociaż kto wie co będzie później. Powiedziano mi , że autko nie powinno więcej spalić w mieście niż 11litrów hmm zobaczymy ;-) . A teraz moje pytanie : czy mogę autko odpalać tylko na gazie?nic się nie będzie działo??Bo dziś rano na przykład idealnie zapalił na gazie :-) .

Cierpliwym dziękuję za przeczytanie mojego artykułu <piwo>

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 02 wrz 2008, 12:07

Ogólnie wszyscy trąbią o tym że najlepiej jest palić auto na benzynie, i jak sie już troche slinik zagrzeje to wtedy przełączać na gaz. Ja osobiscie auto pale na beznzynie, i jak wyjade z podwórka, zamkne brame i rusze delikatnie, to wtedy przełącze na gaz :-P A jak będziesz jeździł delikantnie to i w 8,5 sie zmiescisz ;-)

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 02 wrz 2008, 12:11

Moim skromnym zdaniem lepiej jest odpalać na benzynce i czasem też na niej pojeździć :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 wrz 2008, 13:01

Odpalanie z LPG zwłaszcza w niskich temperaturach prowadzi do znacznie szybszego zużycia membran reduktora i tym samym skraca ich żywotność. Poza tym silnik doznaje szoku termicznego - najpierw jest mrożony rozprężającym się w cylindrach gazem, a potem dostaje białej gorączki podczas jego spalania. Na krótką metę jest to niezauważalne ale po dłuższym okresie na pewno uszczelniacze dostają "po garbie", pierścienie i tłoki też nie będą szczęśliwe z tego powodu. Póki instalacja jest nowa to będzie odpalał bez problemu ale im dalej tym gorzej (zużycie reduktora). Wybór należy do Ciebie tylko nie płacz potem, że autko dużo pali i ma problem z obrotami na LPG.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 wrz 2008, 13:54

Faktycznie odpalanie na LPG nie jest kozystne dla silnika i parownika, chociaz ze swojego doswiadczenia wiem ,że takie odpalanie wcale nie musi uszkodzic silnika. B3 w tej chwili ma przebieg 370 tys z czego 200tys na LPG ,PB widziła tylko jak skończył sie gaz i silnik jest w super stanie oleju nie bierze ,cisnienie jest super jedynie były wym uszczelniacze zaworowe bo brał olej. Ale polecam jednak zima odpalac na PB

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 02 wrz 2008, 14:00

Ok dziękuje Wam za wasze wypowiedzi , czyli trzeba odpalać na benzynce i kropa :mrgreen: ...Tylko,że ja mam to na Gaźniku i jak się będzie odpalało na benzynce a potem zmiana na gaz to od razu z tego włącznika co mi go zamontowali przerzucić z I na II omijając 0??...Bo to jest tak chyba - I - to benzyna , 0 - to wypalanie z gaźnika wachy , 3 - Gaz tak??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 wrz 2008, 14:39

Jak masz na PB to przełaczasz na 0 i jedziesz az wypali PB z gaxnika i dopiero wtedy przełaczasz na II czyli na LPG, odwrotnie to odrazu przełaczasz na I czyli PB

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 02 wrz 2008, 14:54

Aha :-P ....dzięki za informację...Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
treblaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 sie 2007, 13:31
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: treblaa » 02 wrz 2008, 18:35

Silniczek taki sam jak moj :-D ostanio zakupilem zegary z dzialajacym licznikiem kilometrow i sprawdzilem ile pali... na 100km (z tego 30km w miescie przy ostrym ruszaniu) 9,3dm3 gazu :) jak dla mnie to dobry wynik :) jezdzac spokojnie po samym miescie mysle, ze kolo 9-10dm3 gazu powinno jej wystarczyc na te marne 100km :)

Aha, instalacja gazu BRC 5cio letnia, silnik (wiosna, lato, jesien) odpalany na gazie... Zima odpalany na PB i przy okolo 70 stopniach przelaczam na gaz. I wszystko w normie, oleju nie bierze itp. :-)

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 02 wrz 2008, 18:59

Dzięki wielkie TREBLAA za satysfakcjonującą mnie odpowiedź <ok>

tomek44480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:52

Post autor: tomek44480 » 28 gru 2011, 18:37

Z Lovato powinno ci dobrze cykac

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 28 gru 2011, 21:24

tomek44480 pisze:Z Lovato powinno ci dobrze cykac
pewnie cykadło do tej pory mu się rozpadło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl