Witam, kolegów mój czas męki dalej trwa z odpalaniem. Zrozumiałem że problem tkwi w samym zasilaniu auta. Objaw:
- rano długo kręcić trzeba odpala tak jakby każdy cylinder po kolei (na lpg niema problemu) - stało sie tak z czasem choć auto kupiłem nie dawno. Instalacja jest jaka jest wiem że nie najlepsza. Po odpaleniu czuć mocno benzynę w spalinach i na samym biegu jałowym też.
Nie wiem czy mi sie dobrze wydaje ale czyżby wtryski zalewały auto przy odpalaniu na zimnym? (ciepły od strzała)
Ale do sedna jakie powinny być czasy wtrysków dla tego silnika? u mnie jak sie podpiąłem pod sterownik lpg pokazało 7.5 ms dla PB o ile dobrze kojarzę. Druga sprawa da sie jakoś ustawić ECU silnika do stanu fabrycznego? Bo nie wiem czy czasem mapa sie nie rozjechała, proszę o opinie i porady bo auto stoi i mnie denerwuje zamiast jeździć.
Dysponuje VAG'iem i programem do gazu ESGI v4, V3.3.
Dodam że sterownik gazu wyświetla błąd z zasilaniem od czego to?
Vag problem z lambdami ze za ubogo. Lambdy sprawne.
[2.6 v6 ABC ] Czasy wtrysków, instalacja ESGI 2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak na jałowym to sporo bo powinno być tak 3,5-5 ale nie martw się bo każdy sterownik gazu pokazuje to po swojemu więc trzeba porównywać czas wtrysku benzyny przy zasilaniu lpg do czasów wtrysku benzyny na benzynie.darek995 pisze:u mnie jak sie podpiąłem pod sterownik lpg pokazało 7.5 ms dla PB o ile dobrze kojarzę.
Pojeździć trochę na beznynie i chyba vagiem się dało, trzeba kliknąć basic settings jak się jest w którejś z grup bloków pomiarowych.darek995 pisze:Druga sprawa da sie jakoś ustawić ECU silnika do stanu fabrycznego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A jak masz taki duży czas wtrysku to sonda "faluje"? Bo jak pisałem wcześniej może to być wina że sterownik gazu tak go czyta. Bo zazwyczaj różni się czas pokazywane przez soft lpg z czasem pokazywanym na VAGu (w samochodach gdzie czas wtrysku wyświetla VAG).
Jak chcesz ustawiać na mapy to zrób tak, pojeździj na benzynie. Skasuj "obie" mapy w sterowniku gazu. Znów pojeździj na benzynie a później takim samym stylem jazdy na gazie i wtedy patrz na te śmieszne linie. Najlepiej jakbyś ustawił patrząc na czasy podczas jazdy, metoda skuteczniejsza niż ustawianie na te linie.darek995 pisze:a mapy gazu jak są rozjechane to co od nowa ją zaadaptować?
No więc zrobiłem tak, zrobiłem na benzynie ok 200km (po skasowaniu błędu VAG ) nic sie nie pojawiło.
Podłączyłem kompa pod LPG i w drogę, skasowane mapy benzyny i gazu. Po 15min mapa benzyny gotowa i zablokowana, potem czas na mapę gazu - rzeczywiście za ubogo wychodziło - mała korekta i ok. Wszystko zapisane. Po 10h postoju na -20 w garażu, od pierwszego strzału :mrgreen:
Wina : LPG wprowadzało błąd i rozjechał mapy benzyny.
dla szukających problem występuje tylko w LPG wymiana czujników, świec nic nie da
dzięki aldi
Podłączyłem kompa pod LPG i w drogę, skasowane mapy benzyny i gazu. Po 15min mapa benzyny gotowa i zablokowana, potem czas na mapę gazu - rzeczywiście za ubogo wychodziło - mała korekta i ok. Wszystko zapisane. Po 10h postoju na -20 w garażu, od pierwszego strzału :mrgreen:
Wina : LPG wprowadzało błąd i rozjechał mapy benzyny.
dla szukających problem występuje tylko w LPG wymiana czujników, świec nic nie da
dzięki aldi