Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 ABK '92 + LPG] Demontaż LPG z samochodu.

Wszystko co związane z LPG
Krzysztof_Suliko [usunięt

[80 ABK '92 + LPG] Demontaż LPG z samochodu.

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 03 sty 2009, 16:25

Witam wszystkich.

Dziś mając chwilke czasu wpadłem na pomysł, że naprawie swoja starą przepływkę i zobacze czy to coś dało. Okazało się że tak... Zdemontowałem mikser, klapkę anty wybuchową, założyłem przepływomierz tak jak fabryka chciała. Troszkę odmulił się silnik (niemam w tej chwili żadnej zwężki w dolocie) ale pojawił się problem.

Pojechałem na jazdę próbną (nie oszczędzałem autka) sprawdziłem na VAG - bez błędów... Pojechałem zatankować PB, zgasło mi auto jak chciałem szybko ruszyć - podłączyłem VAGa - błąd sondy lambda (No signal)

I tu moje pytanie: co należy jeszcze zdemontować, odpiąć w aucie aby czasowo pozbyć sie LPG ? Odpiąłem przewody od elektrozaworu gazu, zakręciłem gaz na butli.

Co powoduje błąd sondy ? inslatacja do LPG ??

Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2009, 19:55

Prawdopodobnie nie ma przejścia sygnału sondy Lambda przez uklad elektryczny instalacji LPG. Musisz odszukać czarny przewód od sondy i połączyć go z oryginalną instalacją samochodu odpinając przy okazji filoetowy i szary przewód instalki LPG.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 03 sty 2009, 22:27

Czarku, a gdzie szukać oryginalnego przewodu idącego od kompa Audi? Zlokalizowałem jakąś plątanine przewodów przy wtyczce od sondy, wtyczka jest w takim metalowym uchwycie, sonde wymieniałem w kwietniu 2008r. czy mozliwe że juz się uszkodziła ? Jak poprawnie powinny być połączone przewody od sondy z instalacją auta ? Czy jest możliwość tak to wszystko porozłanczać, aby móc kiedyś wrócić do LPG ? (choć po dzisiejszej jeździe po obwodnicy Krakowa na PB niechce więcej gazu :-D - no chyba że finanse mnie do tego zmuszą... bo jednak na LPG to ponad 20zł/100km zostaje w kieszeni)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2009, 23:10

Zrób zdjęcie okolic wtyczki i zamieść na forum, wtedy będzie można wskazać co i jak. Nie wiem też na jak trwale chcesz usunąć tą instalację.

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 04 sty 2009, 09:59

Ja też demontowałem instalacje u mnie emulator wpięty był w wiązkę która biegnie nad pokrywą zaworów (gazownicy poszli na łatwiznę )
po tym zabiegu autko lepiej chodzi (chyba źle był dobrany emulator)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 sty 2009, 11:34

krzysiek11, proszę nie rób bałaganu i nie opowiadaj bajek. Wątek dotyczy silnika ABK (Ty masz PM), a dobór emulatora nie ma większego znaczenia dla pracy silnika, ważne, żeby był (chociaż w przypadku silników PM, ABT i ABK można się obejść i bez emulatora sondy zastępując go przekaźnikiem).
Dobra koniec tego OT.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Problem na razie rozwiązany :)

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 04 sty 2009, 19:50

Witam wszystkich.

Dziękuje Czarku za odpowiedź, przepraszam że dopiero teraz piszę. Dziś poświęciłem chwilke na odnalezienie i rozszyfrowanie przewodów od gazu. Szczerze mowiąc to ten kto montował gaz w tym aucie misiał być neźle narąbany. W plątaninie przewodów odnalazłem przewody idące do emulatora. Ciężko to nazważ przewodami bo to raczej skrętka z przewodzików o długości maź 10 cm. (wsówka, 10 cm przewodu, jakiś węzełek, następne 10 cm przewodu itd. Oczywiście wszystko zaizolowane kilometrami izolacji.)

Znalazłem zawiniętą wtyczkę na której widzieje numer : FGO 4A0 971 103 - nie sprawdziłem jeszcze co to oznacza w Etce ale jak sprawdze to dopiszę. Intuicja podpowiadała mi aby tą wtyczkę połączyć z czarnym przewodem od sondy lambda.
Z wtyczki wychodził gruby czarny przewód, następnie kończyła się czarna izolacja i pokazały się dwa cieniutkie przewodziki (zielony i czarny), następnie gróba czarna izolacja i dalej do wiązki oryginalnych przewodów gdzie były też przewody do podłączenia dwóch pozostałych przewodów sondy)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przed "zabawą" z kablami VAG pokazywał napięcie na sondzie = 0,43 V
Po podłączeniu wszystkiego chyba tak jak "fabryka chciała" napięcia na sondzie zmieniają się w sposób podobny jak na gazie, więc przypuszczam że sonda działa.

Odpaliłem Vag Scope i narysował mi coś takiego :
Obrazek

Kiedys Kolaga Danek tłumaczył mi jak powinna pracowac sonda, wydaje mi się że teraz wykres przypomina to co powinno być, ale proszę o komentarz do tego zdjęcia.

Przejechałem kilka km - błędów nie było, silnik chodził równo i tak jakby ciszej, spaliny nie miały takiego intensywnego zapachu, z obrotów schodził w miarę szybko.

Co o tym wszystkim sądzicie ??

[ Dodano: 2009-01-04, 20:02 ]
Sonda lambda : wskaźnik diodowy :

Sonda lambda : VAG Scope :

Jakość trochę marna ale coś widać ...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 sty 2009, 21:19

Może zacznę od końca tj. wykresu lambdy. Rzeczywiście za dużo to tu nie widać ale... Jeśli jedna działka na osi pionowej to 2V, a na osi poziomej 1 lub 2 sekundy, obroty - bieg jałowy to może być, trochę długo trzyma ten górny zakres mieszanki ale mieści się w normie.
Co do przewodów to wygląda na to, że udało Ci się to połączyć tak jak należy <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 sty 2009, 23:41

Przewody od sondy podłączone prawidłowo. Szerokiej drogi.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 sty 2009, 09:22

Danek pisze:Jeśli jedna działka na osi pionowej to 2V, a na osi poziomej 1 lub 2 sekundy, obroty - bieg jałowy
Witaj. Dziękuje za odpowiedź. :-) Szczerze mówiąc to niemam pojęcia jaka była skala, pierwszy raz uruchomiłem program VAG Scope więc ustawienia były takie jak po instalacji. Autko chodzi teraz prawidłowo. Musze tylko sprawdzic spalanie PB, mam nadzieję, że zmieszczę się w 12L/100km. Z obliczeń wynika, iż przy niesprawnej sondzie (nie podpiętej) spalało 18l/100km.
czarekj pisze:Przewody od sondy podłączone prawidłowo. Szerokiej drogi.
Czarku, Tobie również dziękuje za pomoc, teraz zostaje tylko cieszyć się z jazdy (póki paliwo tanie)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 05 sty 2009, 11:18

Danek nie opowiadam bajek tylko napisałem co zrobiłem (chciałem pomóc) u mnie właśnie tak było

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 sty 2009, 16:07

Chłopaki mam jeszcze jedno pytanko, czemu po podłączeniu sondy lambda auto stało się bardziej, mulaste (wolniejsze, mniej zrywne) ? Czy to może być tak, że jak sonda nie pracuje, komp podstawia sygnał awaryjny (0,43V) dobiera do tego bardzo bogatą mieszankę (bo spala duuużo) i dlatego auto jest takie zrywne ??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 sty 2009, 16:40

Dokładnie tak jak piszesz ,jeżeli jest przerwa w obwodzie sondy ECU dobiera sygnał zastepczy ,gdzie mieszanka jest lekko bogatsza i stad lepszy zryw ale i wieksze zuzycie paliwa.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 sty 2009, 16:41

Masz rację, w wiekszości przypadków tak jest. Choć nie zawsze.
Niestety większe osiągi bez sondy, to wyższe zużycie paliwa i możliwość zatkania katalizatora.
Z drugiej strony miałem kiedyś taki przypadek, że VAG otrzymywał z komputera silnika prawidłowe dane do wskazywania napięcia sondy. Niemniej jednak do wyliczania czasu wtrysku nie brał ich wcale pod uwagę. Sonda sobie a komputer sobie. Wygladało to na wewnętrzne uszkodzenie sterownika.
W Twoim przypadku skoro widać wpływ sygnału sondy Lambda na pracę silnika to raczej wszystko jest OK. Zrób jeżeli możesz logi dynamiczne, ze wskazaniem chwilowego napięcia sondy i umieść na forum. Ten oscyloskop z VAG jest mało dokładny. Ideałem byłoby użycie specjalnego miernika do zbadania sondy. Nie jest wcale wykluczonym, że sonda działa "za wąsko" , niestety na wykresie dokładnie tego nie ocenisz.
W okienku VAG wskazania dla nowej sondy zawierają się w przedziale 0,05V do 0,85V

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 sty 2009, 17:05

czarekj pisze:W okienku VAG wskazania dla nowej sondy zawierają się w przedziale 0,05V do 0,85V
Nim oglądałem wykres na VAG Scope, najpierw wpatrywałem się w okienko z napięciami (grupa 001, 2gie okienko od prawej), dokładnie tak jak piszesz, tak się wahało mniej więcej w tych granicach, może jutro jak będe jechał do pracy to podłącze kompa i coś zarejestruje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl