Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 20v 7A] Długie schodzenie z obrotów na Lpg

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
driveraudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2007, 17:51

[B3 2.3 20v 7A] Długie schodzenie z obrotów na Lpg

Post autor: driveraudi » 02 lut 2008, 23:06

Witam
Na gazie jak dam więcej obrotów tj. powyżej 4 tyś na biegu jałowym to silnik póżniej bardzo wolno schodzi z obrotów..Mam parownik Lovato z regulacją na 1 śrubkę ,czy kręcenie ją może coś pomóc ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 lut 2008, 23:15

A krokowy na wężu jest czy register, chodzi o to, która to generacja? Jeśli to II generacja (z kompem LPG) to kręcenie śrubą na parowniku bez podpięcia lapka nie ma sensu. Jeśli to I generacja to możesz lekko ją dokręcić (od pół do jednego obrotu) i sprawdzić skutek. Ale osobiście odradzam takie kręcenie bez przyrządów.

driveraudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2007, 17:51

Post autor: driveraudi » 03 lut 2008, 06:39

Danek pisze:A krokowy na wężu jest czy register, chodzi o to, która to generacja? Jeśli to II generacja (z kompem LPG) to kręcenie śrubą na parowniku bez podpięcia lapka nie ma sensu. Jeśli to I generacja to możesz lekko ją dokręcić (od pół do jednego obrotu) i sprawdzić skutek. Ale osobiście odradzam takie kręcenie bez przyrządów.

instalacja I gen ze śrubką na wężu ...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 lut 2008, 14:34

Możesz podpiąć woltomierz pod sondę lambda i sprawdzić co się dzieje z napięciem na sondzie jak tak długo schodzi z obrotów. Jeśli tak samo długo utrzymuje się na maksimum 0,8-0,9V to masz za bogatą mieszankę i trzeba dokręcić register, a jak utrzymuje się na 0,0-0,1 to za ubogo i trzeba odkręcić. Mieszanka optymalna (stechiometryczna) dla LPG daje na sondzie napięcie w granicach 0,44-0,48V. Niestety charakterystyka sondy jest tak stroma, że najmniejsza zmiana mieszanki prowadzi do skoku napięcia i trzeba naprawdę dużego doświadczenia, żeby to wyregulować tylko przy pomocy woltomierza, poza tym sonda musi być idealnie sprawna bo jak będzie choć trochę zużyta to parametry jej pracy ulegają zmianie i punkt neutralny się przesuwa (przeważnie w dół).

driveraudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2007, 17:51

Post autor: driveraudi » 04 lut 2008, 20:01

chodziło mi raczej o kręcenie śrubką w parowniku ,czy to coś może pomóc ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 lut 2008, 23:25

Może tak samo pomóc jak i zaszkodzić. Niestety to jest jak naczynia połączone, kręcisz jednym to przeważnie trzeba skorygować drugie. Dlatego pisałem, że bez przyrządów (analizator spalin) trudno jest cokolwiek wyregulować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl