Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,0 ABT] Dziwne zachowanie silnika na LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
MartiZarecki

[80 B4 2,0 ABT] Dziwne zachowanie silnika na LPG

Post autor: MartiZarecki » 19 lip 2007, 18:44

Witam sznownych klubowiczów

Mam taki problem. Mianowicie po rozgrzaniu silnika do załączenia się wentylatora silnik pracuje idealnie (mowa o LPG). Tylko załączy się wentylator od razu zaczyna im piekielnie szarpać, w ogóle nie wchodzi na obroty (nie pali na wszystkie garki) :evil: . Wystarczy tylko przełączyć na benzyne i wszystko wraca do normy, silnik znów pracuje równiutko.

Mam założoną instalacje I generacji. Zrobiłem na niej 30 tyś (nie wiem ile nastukał poprzedni właściciel. Niunia na 170 tys przebiegu) i dotąd było wszystko ok.

Czy ma coś do tego wycięcie katalizatora i zastąpienie go rurką?(dwa dni temu pozbyłem się go).
Ostatnio zmieniony 21 lip 2007, 00:32 przez MartiZarecki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lip 2007, 20:26

Poszukaj słabych styków w swojej instalacji elektrycznej. Włączony wentylator "zabiera" prąd cewce zapłonowej i stąd ta nierówna praca. Być może też cewka zapłonowa lub moduł dożywają kresu swojej prawidłowej pracy.

MartiZarecki

Post autor: MartiZarecki » 19 lip 2007, 21:06

Dzięki za zainteresowanie.

Nurtuje mnie tylko dlaczego silnik chodzi na benzynie idealnie, mimo że chodzi wentylator, a tylko przełacze na gaz to zaczyna nim szarpać. Przecież pobór prądu na gazie jest (chyba) taki sam jak na benzynie?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lip 2007, 22:34

Rozumowanie logiczne. Sprawdź w jaki sposób jest podłączona instalacja LPG, skąd "bierze" zasialnie. Jak możesz to podłącz miernik w sytuacji gdy wlączone sa wentylatory i zmierz napięcie na sterowniku od LPG. dziwny ten Twój przypadek, ale moze trafiłem. Ja zacząłbym własnie od tego.

domin1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:50
Lokalizacja: warmia-Płośnica

Post autor: domin1 » 19 lip 2007, 22:44

witam.jestem gazownikiem i w razie czego służe pomocą.tobie moge powiedzieć że reduktor nie daje rady.trzeba ustawić na reduktorze wolne obroty w razie gdyby to nie pomogło polecam wymienić reduktor.a jak auto wkręca sie na obroty?kolega wyżej pisał o podłaczeniu prądu zna instalacje LPG więc powiem ci że instalacja jest zasilana z cewki zapłonowej.tak ma robiona każda audi i każde inne auto bo chodzi o to żęby to był prąd po włączeniu stacyjki,w razie problemów pisz.też mam takie audi a instalacje lpg mam w nim od5 czerwca i narazie jest spokój

MartiZarecki

Post autor: MartiZarecki » 19 lip 2007, 23:27

Co do reduktora to jest chyba dobry ponieważ silnik sie wkręca bez problemu (tylko jak jest zimy tzn dopóki nie uruchomi się wentylator). Wszystko jest gitara do czasu kiedy postoje chwile w korku. Jak już się włączy wentylator zaczyna szarpać i mimo, że wentylator po jakim czasie się wyłaczy nie ma mowy aby silnik wrócił do normy. Dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi, kiedy silnik zostanie "owiany" naturalnie, zaczyna pracować normalnie na LPG.

Nie wiem czy membrany w reduktorze jak się nagrzeją nie podają gazu?

domin1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2007, 22:50
Lokalizacja: warmia-Płośnica

Post autor: domin1 » 20 lip 2007, 23:04

dlatego podsuwam pomysł o wymianie reduktora bo nie opłaca się wymieniać membram.spróbuj wyregulować sam reduktor w momencie kiedy będzie szarpał.jakiej firmy masz reduktor?

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 20 lip 2007, 23:31

ja pierwsze co bym zrobił to sprawdził akumulator, wentylatory na chłodnicy to duże obciążenie + światła...w aucie chyba brakuje prądu, po przejechaniu kawałka alternator może coś napyka, a gaz nie lubi słabej iskry
taka se sugestia

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 21 lip 2007, 00:35

też myśle że to spadek napięcia

MartiZarecki

Post autor: MartiZarecki » 22 lip 2007, 22:10

Dzięki za zainteresowanie.

Poczyściłem wszystkie styki w elektryce tak jak radził Czarekj i tak jakby pomogło.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 lip 2007, 10:51

Zalecam wykonanie wszystkich połączeń w instalacji gazowej metoda lutowania a ponadto sprawdź wszelkie połączenia masowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga