Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s automat] gaśnie na LPG, na wolnych obrotach

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Patryk1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:11
Lokalizacja: okolice Poznania

[B3 1.8s automat] gaśnie na LPG, na wolnych obrotach

Post autor: Patryk1987 » 15 maja 2010, 12:19

Witam
mam audi 80, 1990r i silnik 1.8 90km - JN (a przynajmniej według tematu na forum ze zdjęciami silników tak by wynikało bo wygląda identycznie ;) ) i mam drobne problemy z gazem. Mam skrzynie automatyczna i na Neutralu generalnie nie ma problemów, ale na DRIVE przy małych prędkościach, przy zatrzymaniu się na stopie, albo przy jeździe po nierównym terenie (większe opory toczenia) silnik czasami gaśnie. Podczas szybkiej jazdy nie ma problemów. Odpalam go zawsze na benzynie i na gaz przełączam dopiero jak temp. dojdzie do 70-90stopni.

Byłem na regulacji u gaziarza, ale to chyba żaden spec, bo powiedział ze na tym silniku na monowtrysku i tak za chwile się rozreguluje na nowo :(

Dodam też, że tuż po odpaleniu na benzynie samochodem też trochę trzęsie przez chwile - az zalapie obroty ok 900-1000(powiedziałbym nawet że to pojedynczy wstrząs), ale to podobno przez skrzynie..

jaka jest Wasza opinia? Czy da sie to jakoś wyregulować, czy tak po prostu musi byc? :(

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 15 maja 2010, 13:36

Patryk1987 pisze:silniku na monowtrysku
z tego by wynikało że masz silnik o oznaczeniu PM, jaki masz parownik może by na bajpasie(regulacja wolnych obrotów na parowniku,) trochę podkręcić pozdr

Patryk1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:11
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Patryk1987 » 15 maja 2010, 20:24

Poprawka, mój silnik ma jednak wtrysk mechaniczny, nie monowtrysk, wiec to na 100% JN, czy waszym zdaniem ten silnik nadaje się do gazu, czy faktycznie nie?

Parownik mam firmy LAVATO, VINCENZA, jest na nim jedna sruba do regulacji.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 15 maja 2010, 20:30

Patryk1987 pisze:jedna sruba do regulacji.
pewnie tylko od wolnych obrotów, było parę tematów o silnikach JN i gazie skorzystaj z wyszukiwarki pozdrawiam

Awatar użytkownika
DarUst
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 20 sty 2010, 22:14
Lokalizacja: Łomża/Podlaskie

Post autor: DarUst » 15 maja 2010, 20:36

Na parowniku jest jedna śruba do regulacji wolnych obrotów, wkrętakiem ustaw sobie obroty, przejedź się i zobacz czy coś się poprawiło, jeżeli nie to radzę do jakiegoś lepszego warsztatu podjechać i się dopytać fachowca :)

Patryk1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:11
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Patryk1987 » 16 maja 2010, 09:54

Dzieki, jeszcze jedna sprawa, od parownika odchodzi jeden przewod - ktory nie mam pojecia do czego jest, w dodatku byl dosc luźno zamocowany. Po jego dokreceniu, zauwazylem, że zgasła czerwona, środkowa kontrolka na przelączniku od gazu (kontrolka rezerwy?), ktora wczesniej troche migala, nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy jej miganie bylo spowodowane wlasnie tym luzem. Silnik dalej czasami gasnie na DRIVE, ale teraz obroty wariuja nawet na biegu parkingowym.
Umieszczam foto silnika i parownika z zaznaczonym przewodem...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Czy to jest przewod doprowadzajacy gaz poza mębranami??

Dodam jeszcze, ze jak już czuje, że silnik słabnie i chce go ratować delikatnie wciskając pedał gazu to najpierw sie zaczyna mocniej dusic, a dopiero po chwili obroty idą w gore.

CZy koś mógłby dokładniej opisać, jak pokęcić tą srubą od regulacji?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 maja 2010, 15:47

To wyglada jak przewód podciśnieniowy parownika i powinien byc podłaczony do ukłądu ssacego silnika, jezeli nie jest nigdzie podłaczony to moga byc problemy z wolnymi obrotami i utrudnionym wchodzeniu na obroty.

Patryk1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:11
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Patryk1987 » 17 maja 2010, 17:16

jest podlaczony w okolicy kolektora ssacego, jest widoczny na 1 zdjeciu - to ten ktory idzie tuz obok akumulatora, a później zakreca do kolektora

katmorderca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 paź 2009, 14:42

Post autor: katmorderca » 17 maja 2010, 22:12

Sam mam gaz na mechanicznym wtrysku i nie narzekam :P
raz zdarzył sie wystrzał gazu ale delikatny :D
do tego porządnie sie zbiera na lpg .
Co do gazu to sprawdz czy przypadkiem nie zasysa Ci gdzieś lewego powietrza, sprawdz też świece,przewody,kopułke i palec ;)
Tak jak koledzy wyżej piszą regulujesz dawke gazu przy parowniku, gaz najlepiej ustaw miedzy 1000 a 1050 obr/min wtedy powinien Ci chodzić bez zarzutu. :lol:

[ Dodano: 2010-05-17, 22:18 ]
Sprawdź też przy okazji silniczek krokowy :P

Patryk1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:11
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Patryk1987 » 17 maja 2010, 23:12

świece, kopułka i palec są nowe, jutro jade do nowego gaziarza i niech on sie temu przyjrzy, dam znac co powie

mam instalacje I generacji, wiec w niej nie ma silnika krokowego, krokowy jest tylko na benie

katmorderca
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 03 paź 2009, 14:42

Post autor: katmorderca » 18 maja 2010, 12:28

to musisz uważnie spojrzeć czy powietrza nie bierze ;)

Jafar19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 25 mar 2010, 14:58
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jafar19 » 18 maja 2010, 14:03

podam przykład z mojego poprzedniego samochodu z którym miałem taki problem może coś pomoże, mianowicie Toyota Carina E 98r 1.6 16v 105 KM:

Gasł mi i dławił się na niskich obrotach. Pierwsza reakcja to sprawdzenie dolotu no i oczywiście za dużo powietrza dostawał i się dławił. Wymiana takiej uszczelki jak opaska wyglądała. Wszystko ok i po około miesiącu powtórka tylko tym razem się rozregulował więc wymieniłem filtr gazu i następnie zabrałem się za regulacje gazu z parownika. Do tego potrzebna jest druga osoba żeby się samemu nie męczyć tzn. kolega patrzył na fotelu na obroty miałem 600-700 obr/min taka tragedia samochód trząsł się za przeproszeniem jak "wibrator" kilka ruchów na parowniku i wskoczyłem na 950-1000 i tak trzymał. W zasadzie już było super ale miałem w okazyjnej cenie do kupna przewody zapłonowe NGK no i chodziło jak bajka.

Do mojego silnika 2.6 V6 ABC mój mechanik mówił że ta inwestycja w te kable będzie bardzo dobra na silnik z gazem (mam sekwencje)

Pozdro

Patryk1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:11
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Patryk1987 » 18 maja 2010, 23:08

dzięki wszystkim za rady, dzisiaj byłem na regulacji, za 2 razem udalo się Gaziarzowi ustawić tak, że na drive obroty sa OK, co prawda na neutralu lekko niższe, ale tragedi nie ma, mam nadzieje, że tak juz zostanie i sie nie rozreguluje... :shock:

Bekon001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2012, 23:03
Lokalizacja: Śląsk/Podkarpacie

Regulacja gazu i problemy ze skrzynią automatyczną...

Post autor: Bekon001 » 17 lut 2012, 23:38

Tyle co kupiłem 80 i parę rzeczy jest do zrobienia i chciałem się doradzić...

Kilka szczegółów o samochodzie: silnik 2.0 115KM (ben.+gaz) przebieg 245 tys. automat...

Mam dwa zasadnicze problemy pierwszy to spalanie które wydaje mi się nienaturalne bo wynosi na gazie około 17 litrów. I tu moje pytanie czy jest to naturalne czy też nie ma powodu by się niepokoić?? Bo nie powiem żeby bak 35 litrów starczający na 220 km przy obecnych zarobkach był dla mnie dużym pocieszeniem ;)

A drugi problem to skrzynia biegów która przy obecnych temperaturach średnio działa na starcie dopiero po czasie przestaje budzić zastrzeżenia. Osoba mi sprzedająca powiedziała że zaleca wymianę oleju w skrzyni bo obecny jest niskiej jakości i jego gęstość na mrozie utrudnia prace całej skrzyni. Więc noszę się z takim zamiarem ale nie wiem czy to jest przyczyną czy może być jednak jakaś inna... Bo w sumie to nawet nie zamierzałem kupić automatu :D zbieg okoliczności...
I jeszcze związane z tym pytanie czy taka wymiana jest czymś prostym i można iść z tym do pierwszego lepszego warsztatu i ile powinna orientacyjnie kosztować?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl