Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2,0 90km ABT + LPG] II generacja ciężko pali

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

[80 b4 2,0 90km ABT + LPG] II generacja ciężko pali

Post autor: misiek3889 » 31 sty 2012, 21:37

Witam wszystkich. Mam mały problem z gazem. Jak kupiłem audiczke wydawało mi się że wszystko z nią ok. Gdy zrobiło się trochę chłodniej zaczęły się problemy. Auto zawsze zapala się na benzynie i po 2 tyś obrotów przełącza się na gaz. Po przestanej nocy ku mojemu zdziwieniu nie chciał odpalić Trzeba było długo kręcić aż załapał ale bardzo ciężko i powoli. Zauważyłem że to tylko na zimnym silniku jak silnik rozgrzany albo na dworze gorąco to nie ma problemu. i tak byłem u gazownika i powiedział regulacja i filtr. Dalej nic nie pomogło. Drugi gazownik zajrzał i stwierdził że instalacja jest jakaś lewa znaczy komputer odłączony i obok krokowca jest takie pokrętło do regulowania. Czyli z II generacji ktoś zrobił I generację. I powiedział że pewnie krokowiec się nie domyka. Trzeci gazownik zaś powiedział że to może być parownik, że przepuszcza gaz i zalewa go. Auto sprawuje się bardzo dobrze, równo chodzi nie gaśnie tylko te odpalanie. Gdy autem zaparkuje i ręcznie przełączę na pb to odpala bez problemu. Instalacja ma już 7 lat a parownik nie mam pojęcia ile ma. Wymienić ten parownik? Czy może komp?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 31 sty 2012, 21:50

Mi sie wydaje ze zle odpalasz auto ... rano nie odpala sie z automatu tylko przełacz recznie na pb i wtedy odpalaj , pozniej przejedz troche na benzynie zeby silnik zlapal troche temperatury i na gaz przelacz ja tak robie przynajmniej

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 31 sty 2012, 21:59

No teraz tak robię. Ale przecież po to jest ten automat żeby sam przełączał. Mnie denerwuje to że jak auto jest jeszcze nie dogrzane a ja się zatrzymam i wyłączę auto to go zalewa(tak uważam) i ciężko odpalić. Za każdym razem muszę ręcznie przełączać na pb a na zimnym silniku to trochę nie wygodne bo jak nie dodam gazu to zgaśnie i też go nie odpalę. Jak zgaszę i wtedy przełączę to już za późno i ciężko pali.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 01 lut 2012, 14:47

no zimny na gazie nie bedzie chodzil moj tez tak ma , rano zawsze jade na pb troche i przelaczam na gaz , pozniej jak juz jest cieply to odpalam z automatu tzn. odpala na benzynie i odrazu na gaz przełącza

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 02 lut 2012, 14:38

maciek1006 no ale jak gasisz auto to przełączasz z powrotem na pb przed zgaszeniem silnika? Bo według mnie nie powinno się tak robić. Po to jest automat żeby sam po zgaszeniu zamkną dopływ gazu i przełączył na pb. A nie że ja za każdym razem po przyjechaniu na miejsce muszę pierw przełączać na pb a później dopiero gasić silnik.

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 02 lut 2012, 14:51

hm no to tak nie robie , gasze zawsze na gazie , rano jak jest zimno przełaczam na benzyne a pozniej przelaczam na gaz jak sie troche zagrzeje , a jak jest cieplo to u mnie jest taka funkcja ze odpala z benzyny i odrazu przelacza sam na gaz.

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 02 lut 2012, 20:14

No właśnie. I tu się zgodzę. A u mnie niestety tak to nie funkcjonuje. I tu moje pytanie, czy to wina parownika czy całej instalacji, znaczy komputer, silnik krokowy...

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 03 lut 2012, 08:56

raczej cos po stronie sterowania ... bo biorac to logicznie jezeli dziala dobrze na gazie to parownik jest dobry

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 03 lut 2012, 14:13

No ja też tak na początku myślałem. Ale ten trzeci gazownik dał mi do myślenia. Bo w sumie jak mębrana już przepuszcza to po zgaszeniu ten gaz przechodzi dalej. No ale chyba najlepiej będzie wymienić to i to. Chyba na początek wymienie ten parownik a później na wiosnę komputer.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 04 lut 2012, 07:12

misiek3889 pisze:No właśnie. I tu się zgodzę. A u mnie niestety tak to nie funkcjonuje. I tu moje pytanie, czy to wina parownika czy całej instalacji, znaczy komputer, silnik krokowy...
Sprawdź elektrozawór w instalacji LPG.

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 07 lut 2012, 16:54

misiek3889, zakladam ze odpalasz auto na bezynie a nie na gazie, centralka jest poprawnie ustawiona chodzi mi o automat przelaczania bezyna/lpg,to Twoj opis wskazuje na wtrys rozruchowy

pozdrowienia :-)

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 07 lut 2012, 22:06

misiek3456, odpalam na benzynie, a centralka nie jest poprawnie zamontowana bo jak gazownik się pod nią podpiął to nie umiał nic zrobić a temp. silnika pokazywał ponad 200st. C. Już kupiłem całą centralkę Bingo M i parownik tomasetto AT07 i w piątek będzie naprawiany. Zobaczymy jak w sobotę będzie jeździł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl