Witam wszystkich.
Noszę się z zamiarem zainstalowania instalacji LPG.Czy koledzy posiadający taki sam silniczek mogliby mi polecić jakąś instalkę.Napiszcie jak się u was sprawuje i ile wasza Audiczka spala gazu.Z góry dziękuję
[80 B4 1,6 ADA ] JAKA INSTALACJA LPG
Odp. w spr inst.
Mam taki silnik i powiedzieli mi w autoryzowanej stacji montażu gazu, że do silnika 1,6 ADA - 101 KM powinna być zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa ze względu na jakąś delikatną część (nazwy nie pamiętam). Przy zwykłej instalacji może nastąpić cofnięcie płomienia i uszkodzenie czegoś tam. Sekwencja Omegas kosztuje 2999 zł , dlatego ja dałem sobie spokój - wyszedłbym na 0 po przejechaniu ok.20 tys. km.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
Re: Odp. w spr inst.
adam_72 pisze:Mam taki silnik i powiedzieli mi w autoryzowanej stacji montażu gazu, że do silnika 1,6 ADA - 101 KM powinna być zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa ze względu na jakąś delikatną część (nazwy nie pamiętam). Przy zwykłej instalacji może nastąpić cofnięcie płomienia i uszkodzenie czegoś tam. Sekwencja Omegas kosztuje 2999 zł , dlatego ja dałem sobie spokój - wyszedłbym na 0 po przejechaniu ok.20 tys. km.
W cale tak nie musi być że od razu sekwencja. Ja mam identyczny silnik 1.6 ADA i mam zamontowany BRC drugiej generacji i nic nie strzela. Tak naprawdę to lepiej idzie na gazie niż na benzynie. Koszt w moim przypadku to 1700 zł z butlą 50l w kole.
Nie dajcie się nabijać w butlę i płacić tyle kasy za instalację no chyba że ją macie.
Re: Odp. w spr inst.
Potwierdzam zdanie kolegi, mam II gen. nawet bez emulatora wtryskiwaczy i jeżdżę już ponad 2 lata. Strzały też nie są straszne bo mi czasami strzelała (na początku) i nic się nie działo.Damian1406 pisze:
W cale tak nie musi być że od razu sekwencja. Ja mam identyczny silnik 1.6 ADA i mam zamontowany BRC drugiej generacji i nic nie strzela. Tak naprawdę to lepiej idzie na gazie niż na benzynie. Koszt w moim przypadku to 1700 zł z butlą 50l w kole.
Nie dajcie się nabijać w butlę i płacić tyle kasy za instalację no chyba że ją macie.
Więc śmiało można ładować II generację chyba że ma się kasę to można sekwencję.
Mnie gazu zużywa w mieście na krótkich trasach ok. 12,5 l w zimie bliżej 13l, instalacja od założenia nigdy nie była regulowana przez fachowca, raz wyjmowałem filtr gazu ale, że go nie zmierzyłem to za jakiś czas jak chciałem kupić na wymianę to nie wiedziałem jakiej wielkości, tak że jeżdzę na tym samym od założenia instalacji. Jedyne co musiałem zrobić to rozkręcić mikser i wszystkie śróbki, zaślepki wkręcić na silikon bo waliło gazem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
ja tez mam zamiar zgazowac moja niunie i rozmawialem z kumplem ktory montuje gaz na wyspach i proponowal mi stag 300 u nas 2200zl z montazem http://www.allegro.pl/item311016859_sekwencyjny_wtrysk_gazu_stag_300_z_montazem_cz_wa.html#photo
(jak dobrze poszukasz to za 1800zl) i to jest chyba najlepsze rowiazanie bo nie ma tak duzych strat mocy jak przy zwyklej instalacji z mikserem (jak wiadomo mikser zmniejsza srednice dolotu) Stag 300 to mikrocesorowy sterownik wtrysku gazu w fazie lotnej Nowoczesna bardzo zaawansowana technologicznie konstrukcja elektroniczna daje możliwość współpracy z najbardziej wymagającymi sterownikami benzyny / OBD 2 /, steruje wtryskiem gazu na podstawie sekwencyjnego lub niesekwencyjnego /półsekwencja, full group/ wtrysku benzyny.Stag 300 zawiera wewnętrzny emulator wtryskiwaczy benzynowych, w przypadku braku gazu następuje automatyczne przejście na benzynę sygnalizowane sygnałem dźwiękowym. Ustawienie parametrów oraz śledzenie bieżących wskazań odbywa się za pomocą komputera. Istnieje możliwość zapisu danych i przesyłania drogą elektroniczną.
I druga opcja to instalacja II genesracji Bingo S4 ma juz kontrole skladu mieszanki na podstawie sondy Lambda, TPS i RPM.Pelny wskaznik poziomu gazu 5 LED
trzy tryby pracy w zleznosci od potrzeby!
normalna
ekonomiczna
sportowa
(jak dobrze poszukasz to za 1800zl) i to jest chyba najlepsze rowiazanie bo nie ma tak duzych strat mocy jak przy zwyklej instalacji z mikserem (jak wiadomo mikser zmniejsza srednice dolotu) Stag 300 to mikrocesorowy sterownik wtrysku gazu w fazie lotnej Nowoczesna bardzo zaawansowana technologicznie konstrukcja elektroniczna daje możliwość współpracy z najbardziej wymagającymi sterownikami benzyny / OBD 2 /, steruje wtryskiem gazu na podstawie sekwencyjnego lub niesekwencyjnego /półsekwencja, full group/ wtrysku benzyny.Stag 300 zawiera wewnętrzny emulator wtryskiwaczy benzynowych, w przypadku braku gazu następuje automatyczne przejście na benzynę sygnalizowane sygnałem dźwiękowym. Ustawienie parametrów oraz śledzenie bieżących wskazań odbywa się za pomocą komputera. Istnieje możliwość zapisu danych i przesyłania drogą elektroniczną.
I druga opcja to instalacja II genesracji Bingo S4 ma juz kontrole skladu mieszanki na podstawie sondy Lambda, TPS i RPM.Pelny wskaznik poziomu gazu 5 LED
trzy tryby pracy w zleznosci od potrzeby!
normalna
ekonomiczna
sportowa