Witam
Doprowadziłem do porządku ukł. paliwowy w mojej coupe 2.3 NG. Kupiłem ją z blosem i stożkiem,
benzynki nie miałem wcale. Po długich walkach udało mi się włożyć jedno i drugie, ale do sedna.
Wąż od krokowca podłączyłem do trójnika razem z odmą i gumą PRZED blosem. Wszyscy zgodnie
twierdzą, że ma być ZA blosem, ja jednak praktycznie nie mam już gdzie włożyć palca za blosa.
Na razie samochód chodzi na benzynie i na gazie, obroty trzyma ładnie, w związku z tym moje
pytanie:
Czy może to mieć jakieś negatywne skutki, a jeżeli tak to jakie ?
[coupe 2.3 NG] krokowiec przed BLOSem, czym to grozi ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Możesz mieć za ubogą mieszankę na wolnych obrotach która powoduje wypalanie zaworów ale IMHO na wolnych obrotach jest to mniej groźne niż na wyrzszych szczególnie gdy nie stoi się w miejskich korkach. Chyba że masz mocno podregulowaną dawkę gazu na wolnych obrotach że równoważy lewe powietrze podawane przez krokoca.
Czyli on "próbuje" sterować obrotami też podczas pracy na gazie ? Tak mam to rozumieć ? I krokowiec podaje powietrze bez pośrednio do kolektora a pobiera z dolotu ? Troszkę chciałbym zrozumieć zasadę działania tego urządzenia. Co w takim razie ? Można tak jeździć czy lepiej przykombinować i "wkręcić" go jeszcze gdzieś za blosem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak na gazie też steruje obrotami jak na benzynie.Ne$ pisze:Czyli on "próbuje" sterować obrotami też podczas pracy na gazie ? Tak mam to rozumieć ?
Tak oryginalnie pobiera powietrze z gumy łączącej przepływomierz z kolektorem i daje je do kolektora.Ne$ pisze:I krokowiec podaje powietrze bez pośrednio do kolektora a pobiera z dolotu ?
Normalnie krokowiec bierze powietrze zza przepływomierza a do tego powietrza paliwo dodawane jest gdy już praktycznie jest w przy zaworach (wtryskiwacze benzyny).
Na gazie paliwo (LPG) jest podawane przed przepustnicą dlatego przenosi się podłączenie krokowca w odpowiednie miejsce w mikserze gazu aby też dostawał powietrze z paliwem a nie same powietrze.
Kwestia różnych miejsc podawania paliwa.