
Potrzebuję dorady jakiejś mądrej głowy, elektryka który miał do czynienia z instalacjami gazowymi i będzie się mu chciało to przeczytać.
Problem z którym walczę jest tego typu...
Mam silnik ABC i założoną do tego instalację gazową Landi Reno Omegas z komputerem który się nazywa u nich 5-6-8.
Problem jest natury elektrycznej/elektronicznej/sygnałowej.
Usterka krótko mówiąc polega na tym że dezaktywuje się cała instacja gazowa zupełnie. Dzieje się to w różnych okolicznościach, losowo. Samochód potrafi pracować poprawnie na lpg po czym wyłączyć się zupełnie i pracować sobie dalej na benzynie, po czym znowu włączyć całą elektrykę lpg i przełączyć się i pracować na gazie.
Oczywiście że nikt ze starociem nie chce grzebać i rozkłada ręce...a sam dwóch lewych rączek nie mam i lutownicy się nie boję to dłubię sobie z tym sam.
Podejrzenie oczywiście padło na komputer gazu bądź wiązkę elektryczną dodatkową z lpg.
Posiadam drugą identyczną instalację gazową, wszystko co mogło być zostało na próbę wymienione, komputer i wiązka elektryczna gazowa też. Objawy są identyczne cały czas.
Jestem raczej pewnien że błąd nie pochodzi od instalacji gazowej. I trochę szczerze powiedziawszy się mi pomysły skończyły.
Intalację rozgryzłem całą i cudów tam nie ma, w samochód podpięta jest w zasadzie w 3 miejscach.
1. wtryskiwacze benzyny, każdy wtryskiwacz rozcięty i przepuszczony przez komputer lpg
2. sonda lambda
3. kostka sterująca cewką - impulsy obrotów
Z mojej technicznej głowy by wynikało że jednak coś przychodzi z samochodu co wyłącza mi awaryjnie cały prąd w komputerze lpg...
schemat ogólny tej jednostki wygląda tak...
i wynikałoby z niego że jeśli przychodzą złe impulsy z komputera benzyny na wtryskiwacze benzynowe, bądź same wtryskiwacze benzynowe są z dupy i np. jak się nagrzeją trochę to coś sieją z sygnałami to ta powrotna linia czerwona wyłącza mi całe ustrojstwo i zostawia na benzynie tak jak jest
Napięcia wejściowe zasilające lpg, po kluczyku wszystko jest poprawnie...
Czy ja wogóle dobrze kombinuję ? Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie wtrysków benzyny bądź sygnałów idących do nich ?
Czy ktoś ma jakiś pomysł co jest grane?, komputer benzyny mam na wierzchu, wypinałem i wpinałem do niego wtyczki... oczywiście bez efektu.