Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] LandiRenzo Omegas - wyłącza się i włącza losowo

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

[B4 ABC] LandiRenzo Omegas - wyłącza się i włącza losowo

Post autor: Skuciok » 20 maja 2014, 22:00

Witam klubowiczy, dawno się człowiek nie odzywał, ale jak to mówią niósł wilk razy kilka ponieśli i wilka :-P

Potrzebuję dorady jakiejś mądrej głowy, elektryka który miał do czynienia z instalacjami gazowymi i będzie się mu chciało to przeczytać.

Problem z którym walczę jest tego typu...
Mam silnik ABC i założoną do tego instalację gazową Landi Reno Omegas z komputerem który się nazywa u nich 5-6-8.
Problem jest natury elektrycznej/elektronicznej/sygnałowej.
Usterka krótko mówiąc polega na tym że dezaktywuje się cała instacja gazowa zupełnie. Dzieje się to w różnych okolicznościach, losowo. Samochód potrafi pracować poprawnie na lpg po czym wyłączyć się zupełnie i pracować sobie dalej na benzynie, po czym znowu włączyć całą elektrykę lpg i przełączyć się i pracować na gazie.

Oczywiście że nikt ze starociem nie chce grzebać i rozkłada ręce...a sam dwóch lewych rączek nie mam i lutownicy się nie boję to dłubię sobie z tym sam.

Podejrzenie oczywiście padło na komputer gazu bądź wiązkę elektryczną dodatkową z lpg.
Posiadam drugą identyczną instalację gazową, wszystko co mogło być zostało na próbę wymienione, komputer i wiązka elektryczna gazowa też. Objawy są identyczne cały czas.
Jestem raczej pewnien że błąd nie pochodzi od instalacji gazowej. I trochę szczerze powiedziawszy się mi pomysły skończyły.

Intalację rozgryzłem całą i cudów tam nie ma, w samochód podpięta jest w zasadzie w 3 miejscach.
1. wtryskiwacze benzyny, każdy wtryskiwacz rozcięty i przepuszczony przez komputer lpg
2. sonda lambda
3. kostka sterująca cewką - impulsy obrotów

Z mojej technicznej głowy by wynikało że jednak coś przychodzi z samochodu co wyłącza mi awaryjnie cały prąd w komputerze lpg...
schemat ogólny tej jednostki wygląda tak...

Obrazek

i wynikałoby z niego że jeśli przychodzą złe impulsy z komputera benzyny na wtryskiwacze benzynowe, bądź same wtryskiwacze benzynowe są z dupy i np. jak się nagrzeją trochę to coś sieją z sygnałami to ta powrotna linia czerwona wyłącza mi całe ustrojstwo i zostawia na benzynie tak jak jest
Napięcia wejściowe zasilające lpg, po kluczyku wszystko jest poprawnie...

Czy ja wogóle dobrze kombinuję ? Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie wtrysków benzyny bądź sygnałów idących do nich ?
Czy ktoś ma jakiś pomysł co jest grane?, komputer benzyny mam na wierzchu, wypinałem i wpinałem do niego wtyczki... oczywiście bez efektu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 maja 2014, 23:06

Jak się wyłącza to przełącznik gaśnie całkiem? Jak przełącznik gaśnie całkiem to może być problem z plusem po zapłonie albo stałym plusem albo masą.
Jeśli sygnalizuje oczekiwanie na spełnienie warunków przejścia na gaz to mógł się np. odłączyć albo zepsuć czujnik temperatury reduktora albo gazu.

Najlepiej by było podłączyć się inerfejsem i zobaczyć jakiego sygnału mu brakuje. Ewentualnie czy w momentach gdy nie pracuje na gazie czy w ogóle da się połączyć (może być problem z zasilaniem).
W programie widać będzie wszystkie parametry które mogę powodować wyłączanie gazu jak: brak plusa po zapłonie, brak sygnału obrotów, problem z czujnikiem temperatury gazu albo temperatury reduktora.
Nie wiem jak jest oprogramowaniem z tego co pamiętam to do omegasa oprogramowanie nie jest ogólnie dostępne albo bez klucza sprzętowego albo hasła nic nie ustawi albo nie ustawi się bardziej zaawansowanych opcji. Dokładnie już nie pamiętam. Ewentualnie można szukać jakichś crackowanych wersji programu.

Albo poszukaj jakichś majstrów którzy mają oprogramowanie do tego ale najprędzej ich znajdziesz w autoryzowanych warsztatach landi renzo właśnie ze względu na program. Do jakiegoś staga albo KME nawet najstarszego podłączyli by się bez problemu w każdym stodoło-warsztacie.

Ewentualnie kup sobie jakiś polski sterownik w wiązką i z czujnikami a wtryskie i reduktor zostaw z omegasa. Oprogramowanie do polskich instalacji są ogólnie dostępne na stronach producentów.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 21 maja 2014, 08:48

Dzięki za odp.

Generalnie wszystkie oczywistości są sprawdzone, masy nie masy itd. Napięcia wejściowe, po kluczyku wszystko gra od tej strony. Czujniki temp. i ciśnienia gazu mam 3 zmieniałem to nie one :-)

Z komputera Omegas wychodzi stabilizowane +5V i ono zasila przycisk oraz wtyczke interfejsu i oraz jak rozumiem całą resztę komputera w środku i tutaj jest problem na tym wyjściu. Tutaj napięcie się pojawia i znika. Czyli odpowiadając na pytanie tak gasną kontrolki, całość się wtedy wyłącza. Nie ma możliwości podglądniecia programem gdyż tracona jest komunikacja w tym momencie.
Tylko że w programie nic nie widać ... jak pracuje na gazie to ideał jak się wyłączy to brak komunikacji i tyle, żaden błąd się wtedy nie zapisuje nic...

Pytanie jest takie czy jak nie ma odczytu obrotów to też mi może w ten sposób zdezaktywować całość ? dziwne by to było, ze schematu komputera tak raczej nie wynika. Jak mam to wstrzelone w ten sterownik cewek to mogę to spróbować podpiąć w inny kabelek w tym miejscu ? który ?

Generalnie wszystkie oczywistości sprawdziłem
Majstry rozkładają ręce, usłyszałem na 99% komputer gazu i co i psińco :-)

Jeszcze mi powiedzcie czy te polskie instalacje współpracują z wtryskami gazu MED ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 maja 2014, 09:47

Skuciok pisze:Pytanie jest takie czy jak nie ma odczytu obrotów to też mi może w ten sposób zdezaktywować całość ? dziwne by to było, ze schematu komputera tak raczej nie wynika. Jak mam to wstrzelone w ten sterownik cewek to mogę to spróbować podpiąć w inny kabelek w tym miejscu ? który ?
Specem od Omegasa nie jestem ale we wszystkich polskich instalacjach jedynie brak zasilania uniemożliwia komunikację ze sterownikiem. Większość nawet może komunikować się z programem po wyłączeniu zapłonu przez kilka minut. Zresztą to nielogiczne bo na zgaszonym silniku też by nic nie działało.
Obroty można wziąć też z halla (środkowy pin) albo sygnału obrotomierza z liczników tylko po zmianie jego miejsca trzeba zmienić w programie ustawienia źródła sygnału obrotów bo będzie widzieć nie takie obroty (hall - 1 sygnał na dwa obroty wału jak przy pojedynczych cewkach na każdy cylinder, obrotomierz 6 sygnałów na dwa obroty wału jak przy jednej cewce na wszystkie 6 cylindrów, cewki dwa 2 sygnału na dwa obroty wału)

Ewentualnie zajdź ze sterownikiem do jakiegoś elektronika to może go naprawi. Ewentualnie możesz próbować skontaktować się z użytkownikiem Nikodem z lpg-forum on chyba jest specem od omegasa.

Może gdzieś jest zwarcie sygnału 5V z włącznika albo czujników (map sensor też operuje na 5V) i to powoduje wyłączanie się instalacji.

Np stag 300 plus/ISA2 obsługuje MEDY zielona http://i1244.photobucket.com/albums/gg5 ... c0274a.png
Ale nawet jeśli nie ma ich liście to powinno dać się to ustawić wybierając wtryskiwacze o podobnych parametrach (taka sama "szybkość" wtryskiwaczy). Stary stag 300 którego używanych jest najwięcej na allegro chyba nie ma liście medów.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 27 cze 2014, 08:31

Dzięki za namiary na kolesia, bede zasięgał języka.
Włączniki mam też dwa to też nie one, mapsensora jako takiego nie ma, jest tylko na listwie ten czujnik temperatury/ciśnienia gazu, na 4 piny, tak idzie tam to +5V ale on jest ok.
MEDy są te stare duże, bo ja wiem "czarne".
Dobra, ale jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to chętnie usłyszę.
Spróbuję jeszcze te obroty wziąć z innego miejsca.


[Edit]

Z dziennikarskiego obowiązku melduję że naprawiłem. To była chyba najbardziej upierdliwa usterka z jaką się spotkałem. Nie do zdiagnozowania...

Koleś z forum lpg którego polecono mi tutaj oczywiście się nie odezwał do mnie...

Zdoktoryzowałem się totalnie na temat instalacji omegas oraz instalacji samochodu...
Wyglądało to w pewnym punkcie naprawdę "ciekawie"
https://plus.google.com/photos/10408857 ... n5jJx8jHcQ

Poszedłem w końcu tropem sygnału obrotów, i tego że złe sygnały idą z samochodu... powymieniałem czujniki i moduł za to odpowiedzialny, nic to oczywiście nie dało.
Ponieważ usterka tkwiła "na górze" jeden z przewodów wysokiego napięcia do świec był uszkodzony :!: i siał po całej instalacji samochodu zakłóceniami które wyłączały awaryjnie komputer gazu... auto działało poprawnie na benzynie z zewnątrz kabel nie był uszkodzony czy coś, bardzo bardzo trudna rzecz do diagnozy i znalezienia. Kable były w zasadzie nowe nie wiem czy miały pół roku. Po wymianie tego jednego jedynego jak ręką odjął ....
Siedziałem nad tym w garażu półtora miesiąca :-P szukając już powoli następnego autka.

pzdr. klubowicze, nie życzę nikomu takiej usterki :-P

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 cze 2014, 09:41

Skuciok, no takiej awarii z pewnością nie jest łatwo zdjagnozować ale dobrze że Ci się udało :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 cze 2014, 13:47

Gratulacje za wytrwałość.

Sam się kiedyś spotkałem z czymś takim w silniku 2.3 NF, kilka tysiecy kilometrów po wymianie przewodów WN na nowe. Tylko tam zakłócało pracę sterownika silnika aż odcinało zapłon i przekaźnik paliwa pstrykał jak szalony. CB radio zamontowane w tym aucie trzeszczało jak licznik Geigera w Czarnobylu.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 29 cze 2014, 10:06

Witam Adama
Czytałem i nic nie mogłem doradzić
Wielkie gratulacje za znalezienie awarii
Dla nas bardzo cenna uwaga - kable WN muszą być zdrowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl