Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL] LPG i Parownik

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

[80 B4 ALL] LPG i Parownik

Post autor: Canibal » 06 lip 2008, 22:37

Takie pytanie mam odnosnie parownika czy ja sie wogole czysci ? tak jak np filtr sie wymienia to czy parownik powinno sie tez czyscic ? znajomy mowil ze niby od spodu jest jakas srubka i syf jak jakis sie przedostanie to ta srubke sie odkreca i niby ma wyleciec to prawda ?

/edit ;]
Ostatnio zmieniony 07 lip 2008, 08:45 przez Canibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 06 lip 2008, 23:20

Nigdy nie słyszałem o czymś takim jak czyszczenie sondy, jeżeli nie podaje ona odpowiednich wartości napięć czyli zwyczajnie jest niesprawna to się ja po prostu wymienia. Ja w swoim aucie miałem już przyjemność wymiany sondy i nie widziałem żeby miała gdziekolwiek jakąś śrubkę.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 06 lip 2008, 23:33

Sond się nie czyści ;-) Zmierz napięcia w jakich pracuje sonda (przeważnie 0,1-0,8V) Napięcie zmienia się 2 razy na sekundę. Jeżeli tak nie jest (Sonda pokazuje stałe napięcie lub pracuje w innym zakresie niż fabryka przykazała) wymieniamy sondę na nową ;-)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 07 lip 2008, 00:21

ogolnie nie narzekam na swoja sonde tylko kolega mowil ze od spodu jest jakas srubka i ze tam sie syf zbiera i mozna wyczyscic ale znajde chwile i sprawdze swoja jakie ma napiecie itp ( jak sie juz naucze ) :D

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 07 lip 2008, 00:28

Ja sondę z ABK obejrzałem z każdej z możliwych stron i nie ma tam żadnej śrubki, a w ABT nie montowali innych sond (pod względem obecności śrubek) :mrgreen: , a napięcia sobie sprawdź to będziesz miał pewność, że wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 lip 2008, 04:55

Canibal, Koledze chodziło chyba o parownik a nie sondę.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 lip 2008, 07:37

krisiun1 pisze:Canibal, Koledze chodziło chyba o parownik a nie sondę.
Dokładnie w parowniku jest korek który się wykręca i spuszcza zanieczyszczenia (taki olej)
A co do sondy to pomiar wartości napięcia na pracującym silniku powinien wynosić w sposób zmienny od 0 do 1V.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 07 lip 2008, 08:44

heh mozliwe ze chodzilo o parownik :) mozliwe ze pomylilem pojecia ktos moglby napisac cos wieciej o parowniku ? jak go czyscic ? i co ile ?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 07 lip 2008, 09:41

wg książki serwisowej, tam jest napisane co przy danej kontroli się robi;-), zależy od modelu przy landi renzo czyści się przy wymianie filtra gazu czyli co 30 tyś. więc dość rzadko, wg mnie jak się coś dzieje to można próbować syfy stamtąd wyczyścić, jak wszystko działa to nie ruszać :-)

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 07 lip 2008, 13:15

O parownik zaczęło koledze chodzić o 8.45 dnia dzisiejszego (pytanie zostało edytowane), a o sondę pytał wczoraj w tym samym temacie, więc pewnie się pomylił i odpowiedzi były odnośnie sondy.
Canibal pisze:ogolnie nie narzekam na swoja sonde tylko kolega mowil ze od spodu jest jakas srubka i ze tam sie syf zbiera i mozna wyczyscic ale znajde chwile i sprawdze swoja jakie ma napiecie itp ( jak sie juz naucze ) :D
W temacie odnośnie i sondy i parownika stała się jasność <piwo>

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 09 lip 2008, 23:37

jasnosc owszem ale nadal nie wiem co z czyszczeniem tego parownika :D

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 10 lip 2008, 03:06

Jeżeli masz jakieś problemy z działaniem gazu możesz odkręcić tą śrubę i spuścić owy "olej", który się znajduje wewnątrz, następnie do gazownika na regulację, a najlepiej jak zgrasz się z wymianą filtrów gazowych to zaoszczędzisz na jeżdżeniu, jeżeli nic się nie dzieje to zostaw reduktor w spokoju, chyba że Cię to gnębi. W instrukcji obsługi reduktora lub całej instalacji LPG powinno być napisane jak często należy czyścić reduktor.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 02 paź 2008, 13:18

A można takie czyszczenie samemu przeprowadzic? Może ktos opisać krok po kroku?

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 02 paź 2008, 13:32

Czyszczenie sie raczej tak nie stosuje, przynajmniej ja nie słyszałem o takim czymś. Napewno prze wymianie membran i w parowniku można by taki zabieg wykonać, na przykład sprężarką przedmuchać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 paź 2008, 13:34

Witam a co tu jest do czyszczenia odkręcasz śrubę od spodu spuszczasz tą olejową maść i tyle dopiero jak membrany w reduktorze są już sztywne po latach użytkowania to rozbierasz i wymieniasz no i wymiana filterka od gazu i tyle mam w swojej audi już ponad 4 latka instalacje gazowa i tylko stosuje t co napisałem a jak przestanie chodzić na wolnych obrotach na gazie to wymienię membrany i podjadę na regulacje :-D zobaczę co nasz specjalista od gazu Danek wypowie się na ten temat :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga