Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 RU] LPG-wolne obroty na zimnym OK, na ciepło 2500

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

[80 B3 1.8 RU] LPG-wolne obroty na zimnym OK, na ciepło 2500

Post autor: w0mbat » 12 paź 2017, 16:24

Dzień dobry państwu.
Mój problem jest następujący. Jak odpalam zimny silnik to w ogóle nie trzyma wolnych obrotów - od razu gaśnie (to nie jest problemem bo wyciągnę lekko ssanie i jest OK). Jak się rozgrzeje to dopiero zaczyna się zabawa. Powiedzmy, że odpalam rozgrzany silnik, i obroty od razu wskakują na 2500-3000 obr/min. Jak go przegazuję co najmniej do 4tyś to obroty ładnie spadną na ~900obr/min. Następnie jak lekko dodam gazu, tak do 2000-2500obr to już tak zostaje i nie spada. Dopiero jak go znowu przegazuję do tych 4tyś. Dzieje się tak na LPG, mam zapchany gaźnik i na Pb w ogóle nie chodzi. Jest zainstalowany nowy reduktor.
Konfiguracja silnika wygląda tak:
- z gaźnika zdjęte wszelkie podciśnienia i zaślepione wężyki od nich.
- do gaźnika nie jest podłączona żadna elektryka, choć te dwa elektryczne zaworki nie są wywalone.
- filtr stożkowy na rurze z golfa 3 z silnikiem 1.8 jednopunkt (nie znam dokładnego oznaczenia)
- kanały kolektora dolotowego skrócone o połowę
- wąż od parownika do miksera przez całą szerokość komory silnika
- śrubka na wężu 5cm od miksera.
- guma między kolektorem a gaźnikiem jest nowa. Raz zdejmowałem gaźnik ale chyba jej nie zerwałem. Nie mam pewności czy jest cała.

Proszę nie dywagować na temat konfiguracji silnika bo nie ulegnie ona zmianie, gdyż silnik nie siedzi w audi tylko polonezie, i tylko w ten sposób się zmieścił.
U gazownika będę w sobotę, ale wątpię żeby coś wyczarował.
Dlatego pisze tutaj, wśród ludzi którzy znają doskonale te silniki.


Możliwe, że coś by dało podciśnieniowo sterowane ssanie, które wywaliłem, ale wątpię by na LPG miało to aż takie znaczenie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2017, 17:46

Zobacz czy siłownik podnoszący obroty (jeśli tam jest) czy dźwigienki od niego nie latają luzem albo nie zacinają się. Może też przepustnica 2 przelotu też się blokować i nie domykać.

Zawsze myślałem że silnik RU
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

w0mbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2016, 19:12

Post autor: w0mbat » 17 paź 2017, 18:18

Nie wiem o jakim siłowniku mówisz. Mam taki gaźnik
Obrazek

tak jak pisałem podciśnienia wywalone
Przepustnice i inne dźwigienki działają gładko



edit 13.10.2017 18:00

Zdjąłem dzisiaj gaźnik. Okazało się, że źle zaprojektowałem otwieranie drugiej przepustnicy i się nie domykała. Przy okazji odkryłem że się odkręciła dźwigienka od klapki ssania, i klapka latała luźno. Jak to wszystko poskładam do kupy (dopiero w poniedziałek) to dam znać czy problem ustał.

edit 17.10.2017 18:10

Poczynione przeze mnie poprawki rozwiązały problem. Przepustnica się domyka, ssanie przykręcone. Wolne obroty trzyma aż miło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga