Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 NG] Montaż blosa i efekty

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 21 mar 2010, 07:16

Wspomniana guma jest od Escorta 1.6 XR2i, rok prod przed 1993 chyba. Nie pasuje idealnie. Trzeba trochę siły żeby ją naciągnąć na przepływomierz, ale da rade. Srednica wewnętrzna na wyjściu - ok 65 mm. Ma jeden fabryczny orwór, zaślepiony plastikowym korkiem.

Co do samego montażu to wedlug mnie najprostszy w warunkach domowych jest patent z oryginalną gumą od NG. Kombinowałem, przymierzałem się do wielu rozwiązań i ten wydaje mi się najracjonalniejszy i najprostszy. Podczas montażu popełniłem oczywiście pare błędow, które pożniej wyeliminowałem.

Po pierwsze:

Podpiąłem pod blosa wąż do krokowca o zbyt małej średnicy.
Zrobiłem otwór i nagwintowałem gwint 10mm. Kolano po wkręceniu miało jeszcze mniejszą średnice. Powodowało to problemy z wolnymi obrotami. Jeśli silnik nie był dobrze nagrzany to wolnych obrotów praktycznie nie było. Teraz mam fi 16 i jest ok.

Po drugie:

Odma w miejsce od krokowca to nie jest dobry pomysł.
Bardzo ogranicza dostęp do blosa w czasie regulacji. Poza tym u mnie jest problem z rozdzielaczem, który "popuszcza" paliwko na filtr powietrza. To paliwko bywa zasysane razem z powietrzem do odmy, no i tam robi się jakaś dziwna substancja, która może zapchać odme. Zwłaszcza jeśli się ma trochę zmniejszony jej prześwit poprzez lekko podgięte kolanko :-/ .

Po trzecie:

Kwestia samego blosa. Stop z którego jest zrobiony (przynajmnmiej ten mój) jest naprawdę słabiutki. Tak że proponuje uważać podczas montażu i ew modyfikacji blosa.
U mnie na przykład przy ściąganiu węża gazowego z tego ruchomego kolanka ukruszyła się troche ta "wypustka" która trzyma pierścień sprężynujący. Kolanko mi wyskoczyło z blosa. Delikatnie i nic na siłe :mrgreen: .

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 21 mar 2010, 10:08

mówisz że nie ma co szukać tej gumy od escorta??ogulnie przeglądam alledrogo i jeszcze się z tak ową nie spotkałem.

[ Dodano: 2010-03-21, 10:49 ]
a jak myślicie czy taka guma od MC podejdzie??
http://moto.allegro.pl/item959093007_gu ... bo_mc.html
było by z nia chyba troche mniej rezania przy osadzeni na blosie ze względu na okrągły koniec.Tylko czy bedzie dobra na przepływke...wydaje się dość duza ale moze to byc tylko złudzenie

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 21 mar 2010, 11:29

hakanos007, po co szukać jakieś gumy od innych aut jak można na oryginalnej od NG. Ja tak zrobiłem, wszystko ładnie wygląda i co najważniejsze idealnie śmiga :mrgreen:


Krótki opis montażu według mojego sposobu ;-)
:arrow: https://audi80.pl/b3-b4-ng-montaz-blosa-vt40277.htm

Awatar użytkownika
hakanos007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 21 mar 2010, 12:13

guma od mc wydała mi sie lepsza ze wględu na okrągłą koncówke przychodzącą do przepustnicy.Słyszałem że naj trudniej jest wszystko uszczelnić.

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 21 mar 2010, 13:25

Z ori gumy też można zrobić okrągły koniec. Bez żadnego problemu. A blos u mnie trzyma się szczelnie (nie było z tym żadnego kłopotu) i mocno. Można szarpać za blosa i nic się nie rozszczelnia itp. Może jak ktoś montuje na gumach od escorta, czy innych wynalazkach to są problemy.
Poza tym mi było by trochę wstyd otwierać maskę i pokazywać jakieś od razu rzucające się w oczy przeróbki.

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 22 mar 2010, 19:53

nie chce zakaldac nowego tematu wiec zapytam tutaj kto umie zamontować porządnie blosa bo mam chęć a sam za to się brać nie chce w okolicy nie znam nikogo kto by to zrobił. Moge w razie czego dojechać do 200 km około ;]

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 23 mar 2010, 15:52

Witam
Mam pytanko. Cieknący rozdzielacz paliwa zmusił mnie do odłączenia zasilania pompy.
Od tego momentu auto na gazie pracuje dziwnie. zdarza mu sie spaść z obrotów na jałowym, tak, że prawie gaśnie. Z okolic rozdzielacza i przepływomierza dochodzi wtedy dziwne buczenie. Co to może być?

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 23 mar 2010, 16:40

A niby co ma Ci tam buczeć w rozdzielaczu? Tam nic takiego nie ma. Obroty mogą spadać, bo klapka przepływomierza inaczej opada.
Możesz spróbować podwiesić do góry klapkę przepływomierza. Na lpg powinno być ok.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 23 mar 2010, 20:25

Wiem, że tam nic takiego nie ma, bo miałem wiele okazji, żeby się temu dobrze przyjrzeć, ale coś buczy. Może nie w samym rozdzielaczu, ale na pewno z okolic kjeta. Klapkę najpewniej wymontuje, dopóki nie naprawie/wymienie rozdzielacza.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 24 mar 2010, 12:56

Padre (LDZ), Odłączyłeś zasilanie...może rozdzielacz chodził na sucho i właśnie dogorywa i stąd te dzwięki.Zobacz gdzie dochodzi prąd , bez prądu nic nie buczy bo nie działa.

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 27 mar 2010, 05:47

To buczenie przypomina dzwięk stacji transformatorowej średniego napięcia. Nie sądziłem żeby w aucie mogło powstać takie siły elektrodynamiczne, żeby tak buczało z powodów "elektrycznych". Zauważyłem, że jak odłącze wtyczkę od potencjometru przepływomierza to nie buczy. Rozdzeilacz padł już wcześniej. Dlatego odłączyłem pompe. Chodzi o to, żeby mi paliwo nie kapało na filtr powietrza.

Awatar użytkownika
duran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 30 sie 2009, 16:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: duran » 17 kwie 2010, 22:33

dzisiaj po wielu probach wreszcie udalo mi sie spasowac i zalozyc blosa 8-) wyszlo prawie jak by tam byl fabrycznie montowany :mrgreen: wprawdzie kosztowalo mnie to wiele trudu a jeszcze wiecej narwow ale sie udalo ;-)
gumy jakie wykorzystalem do zalozenia to fabryczna guma od NG a druga ktora porozcinalem i wykorzystalem przy montazu blosa to dolot z KIA Sephia ;) tu przycialem tam naciagnalem i wyszlo super <ok>
nizej widac jak to wyszlo:
przymiarka na sucho
Obrazek


Obrazek

a tu jak juz siedzi na miejscu :)
Obrazek

Obrazek

jednak by przetestowac jak chodzi blosik na gazie musze dokoncycz pare spraw z instalacja... poki co na benzynie z blosem nie ma roznicy ;)

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 18 kwie 2010, 11:20

duran, fajnie ci to wyszło. Jakieś konkrety? Gdzie odma, gdzie krokowy? Mnie osobiście interesowałoby jeszcze jaka średnica wewnętrzna węża do krokowego. Na początku, przy pierwszym montażu dałem za małą i miałem trochę za niskie obroty, zwłaszcza na zimnym.
Co do gumy od Sephi, to rzeczywiście dobry pomysł.
Ja mam zamontowaną oryginalną prostą redukcje BRC do Blosa 70/80. Troszkę ją trzeba naciągnąć, ale pasuje.

Super, że temat się cały czas rozwija :-) .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 18 kwie 2010, 12:58

Wszystyko ładnie zrobione <ok> Jeszcze wyreguluj i tylko śmigać ;-)
Padre (LDZ), średnica węża od krokowca musi być taka jak jest oryginalnie. Nic nie zmieniaj. Sprawdź jaka jest średnica np. przy silniczku krokowym i będziesz wiedział.

Awatar użytkownika
duran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 30 sie 2009, 16:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: duran » 18 kwie 2010, 16:15

odma narazie poleciala w atmosfere... a krokowego nie ruszalem... ;)
co do regulacji to musze reszte instalacji zalozyc... ;p jak dotad zamontowalem reduktor, butle i blosa... jeszcze zostala mi elektryka do podlaczenia tak wiec niedlugo przyjdzie czas na regulacje ;p :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga