[Coupe 2.3 NG] Montaż blosa i efekty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
Wspomniana guma jest od Escorta 1.6 XR2i, rok prod przed 1993 chyba. Nie pasuje idealnie. Trzeba trochę siły żeby ją naciągnąć na przepływomierz, ale da rade. Srednica wewnętrzna na wyjściu - ok 65 mm. Ma jeden fabryczny orwór, zaślepiony plastikowym korkiem.
Co do samego montażu to wedlug mnie najprostszy w warunkach domowych jest patent z oryginalną gumą od NG. Kombinowałem, przymierzałem się do wielu rozwiązań i ten wydaje mi się najracjonalniejszy i najprostszy. Podczas montażu popełniłem oczywiście pare błędow, które pożniej wyeliminowałem.
Po pierwsze:
Podpiąłem pod blosa wąż do krokowca o zbyt małej średnicy.
Zrobiłem otwór i nagwintowałem gwint 10mm. Kolano po wkręceniu miało jeszcze mniejszą średnice. Powodowało to problemy z wolnymi obrotami. Jeśli silnik nie był dobrze nagrzany to wolnych obrotów praktycznie nie było. Teraz mam fi 16 i jest ok.
Po drugie:
Odma w miejsce od krokowca to nie jest dobry pomysł.
Bardzo ogranicza dostęp do blosa w czasie regulacji. Poza tym u mnie jest problem z rozdzielaczem, który "popuszcza" paliwko na filtr powietrza. To paliwko bywa zasysane razem z powietrzem do odmy, no i tam robi się jakaś dziwna substancja, która może zapchać odme. Zwłaszcza jeśli się ma trochę zmniejszony jej prześwit poprzez lekko podgięte kolanko .
Po trzecie:
Kwestia samego blosa. Stop z którego jest zrobiony (przynajmnmiej ten mój) jest naprawdę słabiutki. Tak że proponuje uważać podczas montażu i ew modyfikacji blosa.
U mnie na przykład przy ściąganiu węża gazowego z tego ruchomego kolanka ukruszyła się troche ta "wypustka" która trzyma pierścień sprężynujący. Kolanko mi wyskoczyło z blosa. Delikatnie i nic na siłe :mrgreen: .
Co do samego montażu to wedlug mnie najprostszy w warunkach domowych jest patent z oryginalną gumą od NG. Kombinowałem, przymierzałem się do wielu rozwiązań i ten wydaje mi się najracjonalniejszy i najprostszy. Podczas montażu popełniłem oczywiście pare błędow, które pożniej wyeliminowałem.
Po pierwsze:
Podpiąłem pod blosa wąż do krokowca o zbyt małej średnicy.
Zrobiłem otwór i nagwintowałem gwint 10mm. Kolano po wkręceniu miało jeszcze mniejszą średnice. Powodowało to problemy z wolnymi obrotami. Jeśli silnik nie był dobrze nagrzany to wolnych obrotów praktycznie nie było. Teraz mam fi 16 i jest ok.
Po drugie:
Odma w miejsce od krokowca to nie jest dobry pomysł.
Bardzo ogranicza dostęp do blosa w czasie regulacji. Poza tym u mnie jest problem z rozdzielaczem, który "popuszcza" paliwko na filtr powietrza. To paliwko bywa zasysane razem z powietrzem do odmy, no i tam robi się jakaś dziwna substancja, która może zapchać odme. Zwłaszcza jeśli się ma trochę zmniejszony jej prześwit poprzez lekko podgięte kolanko .
Po trzecie:
Kwestia samego blosa. Stop z którego jest zrobiony (przynajmnmiej ten mój) jest naprawdę słabiutki. Tak że proponuje uważać podczas montażu i ew modyfikacji blosa.
U mnie na przykład przy ściąganiu węża gazowego z tego ruchomego kolanka ukruszyła się troche ta "wypustka" która trzyma pierścień sprężynujący. Kolanko mi wyskoczyło z blosa. Delikatnie i nic na siłe :mrgreen: .
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
mówisz że nie ma co szukać tej gumy od escorta??ogulnie przeglądam alledrogo i jeszcze się z tak ową nie spotkałem.
[ Dodano: 2010-03-21, 10:49 ]
a jak myślicie czy taka guma od MC podejdzie??
http://moto.allegro.pl/item959093007_gu ... bo_mc.html
było by z nia chyba troche mniej rezania przy osadzeni na blosie ze względu na okrągły koniec.Tylko czy bedzie dobra na przepływke...wydaje się dość duza ale moze to byc tylko złudzenie
[ Dodano: 2010-03-21, 10:49 ]
a jak myślicie czy taka guma od MC podejdzie??
http://moto.allegro.pl/item959093007_gu ... bo_mc.html
było by z nia chyba troche mniej rezania przy osadzeni na blosie ze względu na okrągły koniec.Tylko czy bedzie dobra na przepływke...wydaje się dość duza ale moze to byc tylko złudzenie
hakanos007, po co szukać jakieś gumy od innych aut jak można na oryginalnej od NG. Ja tak zrobiłem, wszystko ładnie wygląda i co najważniejsze idealnie śmiga :mrgreen:
Krótki opis montażu według mojego sposobu
https://audi80.pl/b3-b4-ng-montaz-blosa-vt40277.htm
Krótki opis montażu według mojego sposobu
https://audi80.pl/b3-b4-ng-montaz-blosa-vt40277.htm
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
Z ori gumy też można zrobić okrągły koniec. Bez żadnego problemu. A blos u mnie trzyma się szczelnie (nie było z tym żadnego kłopotu) i mocno. Można szarpać za blosa i nic się nie rozszczelnia itp. Może jak ktoś montuje na gumach od escorta, czy innych wynalazkach to są problemy.
Poza tym mi było by trochę wstyd otwierać maskę i pokazywać jakieś od razu rzucające się w oczy przeróbki.
Poza tym mi było by trochę wstyd otwierać maskę i pokazywać jakieś od razu rzucające się w oczy przeróbki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
To buczenie przypomina dzwięk stacji transformatorowej średniego napięcia. Nie sądziłem żeby w aucie mogło powstać takie siły elektrodynamiczne, żeby tak buczało z powodów "elektrycznych". Zauważyłem, że jak odłącze wtyczkę od potencjometru przepływomierza to nie buczy. Rozdzeilacz padł już wcześniej. Dlatego odłączyłem pompe. Chodzi o to, żeby mi paliwo nie kapało na filtr powietrza.
dzisiaj po wielu probach wreszcie udalo mi sie spasowac i zalozyc blosa 8-) wyszlo prawie jak by tam byl fabrycznie montowany :mrgreen: wprawdzie kosztowalo mnie to wiele trudu a jeszcze wiecej narwow ale sie udalo
gumy jakie wykorzystalem do zalozenia to fabryczna guma od NG a druga ktora porozcinalem i wykorzystalem przy montazu blosa to dolot z KIA Sephia tu przycialem tam naciagnalem i wyszlo super <ok>
nizej widac jak to wyszlo:
przymiarka na sucho
a tu jak juz siedzi na miejscu
jednak by przetestowac jak chodzi blosik na gazie musze dokoncycz pare spraw z instalacja... poki co na benzynie z blosem nie ma roznicy
gumy jakie wykorzystalem do zalozenia to fabryczna guma od NG a druga ktora porozcinalem i wykorzystalem przy montazu blosa to dolot z KIA Sephia tu przycialem tam naciagnalem i wyszlo super <ok>
nizej widac jak to wyszlo:
przymiarka na sucho
a tu jak juz siedzi na miejscu
jednak by przetestowac jak chodzi blosik na gazie musze dokoncycz pare spraw z instalacja... poki co na benzynie z blosem nie ma roznicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
- Lokalizacja: Hollyłódź
duran, fajnie ci to wyszło. Jakieś konkrety? Gdzie odma, gdzie krokowy? Mnie osobiście interesowałoby jeszcze jaka średnica wewnętrzna węża do krokowego. Na początku, przy pierwszym montażu dałem za małą i miałem trochę za niskie obroty, zwłaszcza na zimnym.
Co do gumy od Sephi, to rzeczywiście dobry pomysł.
Ja mam zamontowaną oryginalną prostą redukcje BRC do Blosa 70/80. Troszkę ją trzeba naciągnąć, ale pasuje.
Super, że temat się cały czas rozwija .
Pozdrawiam
Co do gumy od Sephi, to rzeczywiście dobry pomysł.
Ja mam zamontowaną oryginalną prostą redukcje BRC do Blosa 70/80. Troszkę ją trzeba naciągnąć, ale pasuje.
Super, że temat się cały czas rozwija .
Pozdrawiam