Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK] - Nierówna praca silnika na PB i LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
cocolin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2007, 15:02
Lokalizacja: Janów Lub.

[b4 2.0 ABK] - Nierówna praca silnika na PB i LPG

Post autor: cocolin83 » 25 mar 2011, 21:22

Posiadam Audi 80 B4 AVANT silnik ABK z gazem. Od pewnego czasu silnik delikatnie szarpie na gazie (nie wiem jak było na benzynie) tzn. podczas jazdy ze stałą prędkością zaczęły być odczuwalne szarpnięcia, objawy się nasilały. Również obroty na biegu jałowym były niestabilne. Podłączyłem Vag-a, polska wersja wyświetliła "513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28 brak sygnału, 533 Regulacja biegu jałowego poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY". Wymieniłem czujnik Halla, pojechałem na stacje diagnostyczna i ustawili mi zapłon. Niestety objawy nie ustąpiły a jeśli się nie nasiliły, silnik szarpie na LPG i PB przy jeździe ze stałą prędkością, zapala bez problemu, ale po odpaleniu ma tak duże obroty że sam przełącza sie na gaz i gaśnie oczywiście. Pomaga tu wciśnięcie pedału gazu po samoczynnym przełączeniu wtedy nie zgaśnie, oczywiście przy pracy na samej benzynie nie gaśnie ale obroty po odpaleniu również wzrastają do 1800-2000. Zarówno na gazie jak i benzynie na biegu jałowym jest tak samo, po zapaleniu są wysokie obroty, po dłuższej chwili spadają do 1000 przez chwile są stabilne i gwałtownie spadają. Sterownik reaguje i zwiększa obroty do powiedzmy 1200 i znów się stabilizują na chwile około 1000 i spadają itd. aż mało silnika nie wyrwie przy tych "szarpnięciach", czasem choć bardzo rzadko spadną tak bardzo że silnik zgaśnie Nie wiem już jaka może być przyczyna. Przy odpalonym nagrzanym silniku Vag nie pokazuje błędów, przy zgaszonym jest błąd "513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28 brak sygnału" i nie da się go skasować, po zapaleniu znika, przepływomierz się nie zacina, w blokach pomiarowych jedyna zmieniająca się wartość (chyba tps) zmienia się od 0-79, niebieski czujnik temp. wymieniony (zresztą chyba nie potrzebnie), sprawdzałem szczelność dolotu jest wszystkie węże całe, chyba jeszcze tylko guma na zaworze bezpieczeństwa za przepływomierzem może delikatnie puszczać ale spróbuje ją na chwile owinąć taśmą, regulator biegu jałowego przeczyszczony, podłączany do prostownika otwiera się bez zacięć, kopułka, świece przewody WN niedawno wymienione. Przy sprawdzaniu szczelności dolotu zauważyłem osad (brud) w przepustnicy, wyczyściłem ją ile dałem rade bez jej odkręcania, nie sprawdzałem jeszcze rezystancji potencjometru przepustnicy. Czy to może być wina tego potencjometru bądź brudnej przepustnicy, co jeszcze warto sprawdzić? Z góry dziękuje za pomoc.

[ Dodano: 2011-03-27, 12:42 ]
Zauważyłem jeszcze spadek mocy. Na zimnym silniku (na ssaniu) nie ma problemów z nierówną praca, szarpaniem silnikiem i falującymi obrotami. Jeszcze raz proszę o pomoc.

Lukmos1

Post autor: Lukmos1 » 13 gru 2011, 12:43

Witam!
Czy udało CI sie naprawic niunie? Mam bardzo podobne objawy ze swoja.

cocolin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2007, 15:02
Lokalizacja: Janów Lub.

Post autor: cocolin83 » 13 gru 2011, 12:52

Witam, sprawdź przepływówkę czy się nie zablokowała po wystrzale, u mnie to bylo przyczyną, chociaz wiem ze zaplonu nie mam dobrze ustawionego, mechanicy sa przyzwyczajeni ze sie ustawia na biegu jalowym, a tu trzeba przy 2500 i zablokowanym sterowniku silnika, takze zabiore sie za to sam jak tylko kupie lampe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl