Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 NG+LPG] Niestabilna praca silnika i inne

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

[80 b4 2.3 NG+LPG] Niestabilna praca silnika i inne

Post autor: macspeed » 02 mar 2011, 18:57

Witam!

W moim Avancie od kilku tygodni borykam się z pewnym problemem a w zasadzie z problemami. Zaczęło się od przejazdu kolejowego, zgasiłem na nim silnik. Podczas zapalania, usłyszałem jakby cichy strzał, auto zapaliło ale silnik szarpał na wolnych obrotach. Po przełączeniu na LPG, wszystko wróciło do normy, jednak przy mocniejszym wciśnięciu gazu silnik pracował jakby to określić, ostrzej, agresywniej. W miarę wzrostu temp. silnika rosły także wolne obroty aż do 2000 tys. Samochód stracił także trochę na dynamice.

Po powrocie do domu, otworzyłem maskę i przy mocnym dodawaniu gazu z okolic puszki filtra powietrza, dobiega głęboki ostry dźwięk (porównywalny do silnika pracującego bez filtra powietrza). Dodam jeszcze, że na benzynie odpala z trudem, jak zapali to trzyma obroty ok 1000 ale strasznie nim telepie.

Z powodu niskich temperatur odstawiłem auto i zabrałem się za nie dzisiaj. 2 dni przed usterką wymieniałem filtr powietrza i kierując się starą zasadą "tam spier... gdzie robione" rozebrałem i wyczyściłem praktycznie cały dolot aż do przepustnicy. Wyregulowałem i sprawdziłem także ramię przepływomierza. Po starannym złożeniu całości ze zwróceniem uwagi na "lewe powietrze" odpaliłem auto. Była lekka poprawa, na benzynie auto odpaliło ciut lepiej, trochę mniej nim telepało. Na gazie bez zmian, wolne obroty 2000, charakterystyczny dźwięk z puszki filtra pozostał zarówno na gazie jak i benzynie. I właśnie ten dźwięk spędza mi sen z powiek... Mieliście kiedyś w NG coś takiego? Proszę o pomoc.

rapita1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2010, 18:09

Post autor: rapita1989 » 03 mar 2011, 22:59

Możliwe , że rozrząd się przestawił.
Ja jak miałem przestawiony to telepało silnikiem i przy dodawaniu gazu ostro warczała bo zawory się nie domykały. Może u Ciebie jest podobnie.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 05 mar 2011, 12:47

Rozrząd OK. Powoli dochodzę do rozwiązania. Jeżeli chodzi o obroty, to wina leży po stronie zaworu powietrza dodatkowego lub układu nim sterującego.

W związku z tym mam pytanie, czy po odłączeniu zawór powinien być całkowicie zamknięty?(zawór 2 pinowy) Bo teraz dmucham przez niego dość swobodnie zarówno z jednej jak i drugiej strony. Proszę o szybką odpowiedź.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 10 mar 2011, 21:37

Kurcze ... to jednak podobny mamy problem........ Może jednak to ten zawór czy czujnik nie wiem jak sie to zwie ....


Musze poszperać cos po tym forum .......

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl