Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Pomoc przy instalacji Stag300

Wszystko co związane z LPG
kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

[B4 2.6 ABC] Pomoc przy instalacji Stag300

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 15:01

Witam! Posiadam Audi 80 B4 2.6 V6 ABC. Rok produkcji 1994. Instalacja to Stag 300 montowana przed 2009 roku.

Pewnego dnia instalacja zaczęła piszczeć i zgłaszać błędy. Przestała przełączać się.
Podłączyłem instalacje pod laptopa i okazało się że pokazuje błędy typu: Błąd zasilania oraz Nieprawidłowe napięcie na instalacji LPG.

Przeczyściłem klemy i wszystkie przewody które szły do plusa i minusa od instalacji. Podłączyłem jeszcze raz przewód diagnostyczny skasowałem błędy.
Odpaliłem silnik poczekałem aż się nagrzeje. Przełączyłem na gaz ale za chwilę stracił obroty i zgasł. Podłączyłem ponownie przewód diagnostyczny lecz instalacja nie zgłasza już błędów.

Próbowałem przejechać się samochodem na gazie ale przełącza się na chwilę traci obroty i gaśnie.

W czym może być problem ?
Przełączy się na gaz pochodzi z 2 sekundy i silnik gaśnie. Traci obroty na silniku.

Na benzynie silnik działa idealnie.

Przed problemem z błędami instalacja działała idealnie




Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 15:22

kjajeck1, łooo panie instalacjia w ogóle nie wyregulowana - ja tu w tej dziedzinie nie jestem specem co prawda.

na początek zrób auto kalibrację na dobrze rozgrzanym aucie, potem zrób mapę benzynowa i gazową coś może będzie widać bo coś mi się wydaje że za małe dysze są.
Gdzieś na forum jest temat odnośnie regulacji staga 300 https://audi80.pl/topics80/80-b4-abk ... t44497.htm co prawda tam abk będziesz miał orientację.
WRC is for boys.
Group B was for men.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 15:38

Na stronie lpgforum zastanawiają się czy nie padł u mnie reduktor lub wtryski. Może to być przyczyną ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 15:54

kjajeck1, powiem że nie wiem, nie widzę tu w ogóle ciśnienia gazu, masz 0; dziwne jest tez to że temp gazu 9 (powinno być już ze 30-35) mimo że reduktor ma 84.
WRC is for boys.
Group B was for men.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 15:59

Jak samochód odpalony jest na benzynie to powinno pokazywać ciśnienie gazu w programie ?
Coś czuje że bez wizyty u gazownika się nie obejdzie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 16:07

u mnie pokazuje stag 4 a w stag'u 300 hmm, powiem szczerze że nie wiem
WRC is for boys.
Group B was for men.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 16:10

Zapytam jeszcze o jedno , samochód jak jest odpalony na benzynie to wtryski od gazu wydają jakiś dźwięk ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 16:18

kjajeck1 pisze:samochód jak jest odpalony na benzynie to wtryski od gazu wydają jakiś dźwięk ?
tak, podgrzewanie wtryskiwaczy pewnie masz włączone.

Zrób jak pisałem wyżej autokalibrację i mnożnik ustal bo tak to nie wiadomo.

taki wykres powinieneś mieć pokrywający się zielone to lpg, niebieskie to bp


Obrazek


i temp przełączania zmień z 45 na 30lub 35 ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 17:07

Obrazek \

Wywala taki błąd. Hmm.. w czym może być problem ?

Podłączyłem przed chwilą lapka do komputera. Nagrzałem samochód dodałem gazu przełączyło się na gaz i z powrotem na benzyne. Wywaliło błąd za niskie ciśnienie gazu.

Reduktor 90 stopni a gaz 10.

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 17:39

no błędu nawet nie trzeba wyjaśniać - niskie ciśnienie to niskie ciśnienie, jakie miałeś ciśnienia gazu jak auto pracowało na lpg :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 17:41

Ciśnienie gazu było 0.0. Słabe ciśnienie może być przez np. brudny filtr gazu ? Ten program nie pokazuje ciśnienia albo czujnik się zepsuł

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 17:45

kjajeck1 pisze:Słabe ciśnienie może być przez np. zapchany filtr gazu ?
odkręć to zobaczysz ;-)
kjajeck1 pisze: Ten program nie pokazuje ciśnienia albo czujnik się zepsuł
no nie, wiem może faktycznie czujnik się zepsuł

A jakie ciśnienia po kalibracji wyszło :?:
o tu

Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 17:59

Żeby zrobić AutoKalibracje to musi działać instalacja. Jak włączyłem autokalibracje to samochód zaraz zgasł bo przerzucił sam na lpg.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 mar 2016, 18:12

kjajeck1, a to widzisz o tym nic nie mówiłeś wcześniej.

No to może faktycznie parownik padł, spróbuj jeszcze pokręcić śrubką na ampul chyba 4 na parowniku i podnieść ciśnienie albo też padł czujnik ciśnienia i dlatego komp głupieje i krzyczy że za niskie ciśnienie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 mar 2016, 18:18

Wywalę dwa filtry gazu i podłącze na sztywno. Odpalę i spróbuje przełączyć na gaz. Jak za działa to będzie wiadomo co padło. Jak nie to rozbiorę parownik. Innego wyjścia to nie widzę. Ewentualnie wymiana czujnika. Jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika bez podmiany na drugi ? Czy tylko w grę wchodzi podmiana ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga