Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 80 1,8 JN] problem z gazem

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

[B3 80 1,8 JN] problem z gazem

Post autor: pawcio16zsp » 09 sty 2009, 16:46

mam gaz 2 generacji który po przekroczeniu 2 tys obrotów sam się przełącza z benzyny na gaz i teraz w zimie kiedy zapalam rano samochód pochodzi na benzynie ze trzy minuty i dodaje gazu żeby się przełączył na gaz to gaśnie i nie wiem co to jest i śmigam póki co na benzynie pomocy

Awatar użytkownika
grabara 80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 207
Rejestracja: 09 sty 2009, 14:23
Lokalizacja: LTM

Post autor: grabara 80 » 09 sty 2009, 17:43

Witam
A ile ma już ta instalacja, może trzeba wymienić filterek od gazu (jedź do jakiegoś gazownika a koszt to ok 30zł), lub też sprawdź czy się żaden konektorek ani kostka nie odłączyła od tych sterownoków i zaworów przy parowniku

pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

[B3 80 1,8 JN] problem z gazem

Post autor: pawcio16zsp » 09 sty 2009, 18:21

no instalacja ma ok 2 lat... nie wiem pytalem jeszcze kolegi mow ze jeszcze moze byc to ze
ma ustawiona za mala dawke gazu na wezu czy to prawda

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 09 sty 2009, 19:55

Wcale nie chce się przełączyć nawet jak jest rozgrzany?

Jest kilka spraw które mogą to powodować. Zablokował się zawór w butli, zapchał się filtr paliwa, zaworek w parowniku mógł się zablokować, silniczek krokowy także mógł się zaciąć, elektrozawór przy parowniku, przy butli, przyczyn może być naprawdę dużo. Zależy czy samochód w ogóle próbuje zmienić zasilanie z PB na LPG. Oczywiście w zbiorniku musi być gaz, ale o tym raczej nie muszę mówić.

pawcio16zsp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 28 gru 2008, 12:57

[B3 80 1,8 JN] problem z gazem

Post autor: pawcio16zsp » 09 sty 2009, 21:43

gazu jest do pełna heh :mrgreen: ale jak juz zlapie ponad 60 stopni to sie przełaczy a jak jest zimny to ni cho.....ry

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 09 sty 2009, 21:58

Żeby silnik chodził na gazie w mróz to musi się parownik nagrzać.Jakoś nie chce mi się wierzyć w opowiadania typu "przy -20 pali mi na gazie".Gaz musi przejść z fazy ciekłej do fazy lotnej i do tego właśnie służy parownik (a żeby tak było parownik musi być rozgrzany).Praw fizyki nie da się oszukać.No chyba że się da to mnie poprawcie.

Awatar użytkownika
Barti-1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 11 lis 2007, 09:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: Barti-1 » 09 sty 2009, 22:19

Witam panów i podpinam sie pod temat. Mam taka sama sytuacje jak pawcio16zsp. Auto gasnie po przełaczeniu na gaz, oczywiscie przełaczam kiedy osiagnie odpowiednia temperature( inaczej u mnie sie nie da, nie przełaczy sie wczesniej) Podejzewam iz zablokował mi sie silniczek krokowy, tyle, ze moja instalacja posiada takie dwa i do tego przed nimi jest jeszcze elektrozawór.[/b]
I teraz mam pytanie do kolegów, czy moge te dwa silniczki zamienic na jeden taki normalny jaki spotyka sie w popularnych instalacjach gazowych? Moich juz nie mozna kupic bo mam małopopularną instalacje( była taka jak kupiłem auto)
-sterownik landi LIS
-parownik Tomasetto AT-O9 Alaska
-rozdzielacz to taki smieszny pająk tez firmy Landi
Z góry dziekuje za konkretne odpowiedzi. pozdrawiam

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 09 sty 2009, 22:41

nowy200 pisze:Jakoś nie chce mi się wierzyć w opowiadania typu "przy -20 pali mi na gazie"
to zacznij wierzyc bo mi przy -15 pali bezproblemu,


co do problemu kolegi z gasnacym silnikiem, moze masz zamontowany czujnik temp ze istalacja przelancza sie w automacie na gaz, po osiagnieciu odpowiednich obrotow i przy osiagnieciu okreslonej temp,
A skoro piszesz ze ci sie powyzej 60 przelancza to tak bedzie ze masz czujnik, w przelaczniku powinienes miec potencjometr(srubka) jedna od regulacji obrotow przy jakich ma sie przelanczac druga od temp.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 972
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 09 sty 2009, 23:10

mi auto stało 2 dni i po 20 stopniowym mrozie odpaliło rano od razu ale ze 3 minuty pochodził na benzynce dopiero po tym czasie przygazowałem i się przełączył na gaz ale i tak jak dawałem na luz jak dojeżdzałem do świateł to mi gasł ale myśle że trzeba gdzieś tak około 5 minut rozgrzewać auto zanim to wszystko się rozgrzeje to troche minie ale najlepiej powymieniać filtry powiązane z instalacją gazową jeśli nie były zmieniane przez min. ok. 2 lat mój znajomy powymieniał i już nie miał takich problemów tylko że on ma forda mondeo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl