Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 80 1.8s 88r] problem z gazem

Wszystko co związane z LPG
lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

[b3 80 1.8s 88r] problem z gazem

Post autor: lysy_pelplin » 06 lis 2007, 11:29

mam audi 1.8s z gazem. na benzynie jest strasznie zamulony jak wcisnę pedał gazu to wpierw sie zamuli po chwili wyrwie jak strzała. tak na każdym biegu oprócz 5. znowu na gazie jeździ normalnie tylko pije jakieś 16l i nie mogę go wyregulować na parowniku bo jak kręcę w jedną stronę to gaśnie i w drugą też. co z tym mogę zrobić?? może to wina składu mieszanki??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 06 lis 2007, 12:30

witam najlepiej podjechać do gazownika niech wyreguluję ci skład mieszanki na analizatorze spalin ustawi gaz bo faktycznie te 16 litrów to trochę za dużo ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 lis 2007, 21:06

16l gazu to sporo za dużo, a regulacja gazowni to nie tylko kręcenie parownikiem na pałę :-P .
lysy_pelplin pisze:może to wina składu mieszanki??
Nooo, po to się właśnie reguluje instalację. A tak na marginesie, jaki to silnik? Podaj kod, może będzie łatwiej coś doradzić.

lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 12 lis 2007, 09:27

niestety nie wiem jaki jest kod silnika. gdzie mogę to sprawdzić. jedynie wiem że jest na gaźniku.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lis 2007, 09:36

lysy_pelplin pisze:niestety nie wiem jaki jest kod silnika. gdzie mogę to sprawdzić.
Na bloku, w okolicy króćca wody z czujnikami temperatury (nieco poniżej i bliżej przodu autka) lub na naklejce na górnej osłonie paska rozrządu (jeśli nikt jej nie zerwał).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 12 lis 2007, 09:38

Jeżeli masz na gaźniku to najpierw pojedź na regulacje gaźnika i dopiero wtedy na regulacje LPG

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lis 2007, 09:45

WOJTEK26 pisze:Jeżeli masz na gaźniku to najpierw pojedź na regulacje gaźnika
Fakt, zapomniałem, że w tym wypadku gaźnik może mieć wpływ na pracę na LPG.

Grzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2006, 08:45
Lokalizacja: lublin

Post autor: Grzes » 14 lis 2007, 13:58

Proponuję najpierw ustawić skład mieszanki na gaźniku.Jeżeli nie ma powera na początku to radzę w celu sprawdzenia sprawdzić wężyki podciśnienia. Jeżeli jest to 1.8S SF to zdejmij na chwilę węzyk który dochodzi do przepływomierza pod filtr powitrza.Radzę go zaślepić i się przejechać. Jeżeli auto pracuje normalnie to zaślepić na chwilę i ustawić przy 3tyś. obr/min
min. gazu na przewodzie gazowym. a max powietrza na parowniku. Tak zrobiłem i palił 11.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 lis 2007, 15:00

Grzes, bez urazy ale co Ty za bajki wypisujesz, jakie
Grzes pisze:a max powietrza na parowniku
, w parowniku nie ustawia się powietrza tylko czułość membrany I i II stopnia (stary typ podciśnieniowy) lub tylko II stopnia (tzw. elektronik). Kurcze ludzie nie piszcie takich rzeczy bo jeszcze ktoś zacznie kręcić na pałę tymi śrubami i dopiero narobi bigosu :-( . Poza tym do porządnej regulacji I generacji należałoby się podpiąć z analizatorem spalin, ostatecznie jeśli autko ma sondę lambda to można się posiłkować jej wskazaniami, ale litości nie na pałę. Bo wszystko cacy jak się trafi w ustawienia, a jak nie... to trafi ale szlag głowicę. Spalanie 11l (jeśli to tylko miasto) to trochę za mało, a to znaczy, że mieszanka jest trochę za uboga co prowadzi do znacznego wzrostu temperatury spalania i w efekcie wcześniej czy później głowica do remontu (oby tylko).
Natomiast pełna zgoda co do wyregulowania gaźnika jako pierwszej czynności w tym przypadku.

Grzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2006, 08:45
Lokalizacja: lublin

Post autor: Grzes » 14 lis 2007, 17:08

Zgadzam się z Denkiem. Ale ja tak ustawiałem w swojej b3 1.8s. hulała 4 lata u mnie
i dalej jeździ. Fakt, że wycięty był katalizator. :roll: W każdym bądź razie to są moje
doświadczenia. :-D

[ Dodano: 2007-11-14, 17:20 ]
Aha.Przepraszam, nie chodziło mi o powietrze na parowniku tylko o czułość membrany.(pomyliłem tematy)
Jak spadały obroty to więcej nie kręciłem. :oops:

lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 15 lis 2007, 18:40

czy mogę sam ustawić gaźnik?? jak mogę sprawdzić jaki gaźnik ma moje auto??

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 lis 2007, 22:11

Z gaźnika do regulacji przepływu gazu używana jest jedynie przepustnica , żadne reulacje na benzynie nie mają wpływu na zużycie gazu , jedynine odpowiednie ustawienie wolnych obrotów na parowniku i odpowiednie dobranie ustawiena registra na rurze ma wpływ na pracę silnika ( moc , zamulenie ) i zużycie gazu . Ważną rzeczą jest również stan samego parownika a szczegulnie mambrany . Jeżeli jest sztywna i twarda to tylko jej wymiana może dać jakieś efekty ( niektórzy zalecają wówczas wymianę parownika) :cry:

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 15 lis 2007, 22:19

Jeżeli chodzi o zwiększenie spalania gazu to o ile masz troszkę pojecia o budowie i zasadzie działania parownika to po prostu go wyciagnij rozkręć i zobacz w jakim jest stanie. Może pojawiły się w nim pewne nieszczelności i dodatkowa porcja gazu idzie z ta, którą silnik potrzebuje.

lysy_pelplin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 09 sie 2007, 17:36

Post autor: lysy_pelplin » 17 lis 2007, 13:42

nie miałem już siły bo benzyny zaczął pić 15 l. więc pojechałem do mechanika i okazało się że w gaźniku jest coś nie tak bo zalewa go benzyną także mam nadzieję że to pomoże. dzięki za pomoc

tomek44480
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:52

Post autor: tomek44480 » 28 gru 2011, 18:24

Za duza mieszanka gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl