[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami
[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami
Hej Koledzy, prosze nie zlinczujcie Mnie, że takie tematy już były bo przeszukałem forum i wszystkie metody opisane okazały sie nieskutecznie.
Problem w Mojej Audi polega na tym, że kiedy ją zakupiłem jezdziła tylko na benzynie, było ok, z powiedzmy sekundowym opóżnieniem nabierała mocy i jechała po zmainia biegów, postanowiłęm założyć LPG.
Po założeniu Lpg zaczeło sie wszystko sypać Zaczął się problem z sondą lambdą, bo silnik strasznie szarpał na benzynie , na lpg było ok.
Więc odpiełem sonde lambdę przy włączonym silniku, wpiełem spowrotem (tzn odłączyłęm tylko kabelki bez jej wykręcania) i wszystko jest ok (powiedzmy, że ok bo dalej z sekundowym opóżnieniem nabiera mocy i jezdzie ale już nie szarpie) i jeden znajomy powiedział, że ona się poprostu zawiesiła), na benzynie. Na gazie zaczeły sie problemy wysokich obrotów ponieważ silnik sam przyspiesza a jak odpinam wtyczkę od Potencjometra przepustnicy bo tak to fachowiec nazwał silnik schodzi z obrotów, wiec wymieniłęm ten potencjometr dalej to samo, wymieniłem silnik krokowy i dalej to samo, dzieje sie tak podczas jazdy na ciepłym silniku wkreca sie na obroty ale jak np. na 5 biegu zejde poniżej 80 lub 60km/h obroty sie normują i wraca wszystko do normy lub jak podczas jazdy przełącznikiem przełącze z LPG na benzne to tez obroty spadaja do normy, ale jak tylko przyspiesze na LPG to wszystko spowrotem wraca i znowu na obroty sie wkręca. (Jest tak, że czuje pod pedałem gazu jak przepustnica sie reguluje jak schodzi z obrotów bo pedał od gazu sam sie wciska w podłoge a pozniej jak obroty spadaja to chodzi przez około 3 sekundy góra dół).
Byłem u gazownika(instalacja gazowa BRC na gwarancji), wymienił filtr gazu, wyregulował obroty na gazie, silnik po remoncie, wymieniłem filtr paliwa, świece, filtr powietrza, czyściłem przepustnice, wyczyściłem monowtrysk a to zaczeło sie tak samo od Siebie, już nie mam siły tyle kasy już wydałem po mechanikach i każdy mi mówi "może to to, może tamto". A dzieje sie to tylko na ciepłym silniku przy odpalaniu silnika jest wszystko ok.
Już czasem nie mam siły i po prostu zastanawiam sie czy jej nie zezłomować
Miał ktośpodobny problem ??
Podobno każdy mehanik podłączał auto pod komputer ale ja przy tym nie byłem
A może ktoś z Was jest z Moich okolic i jest w stanie Mi pomóc? Jestem z Dzierżoniowa.
Problem w Mojej Audi polega na tym, że kiedy ją zakupiłem jezdziła tylko na benzynie, było ok, z powiedzmy sekundowym opóżnieniem nabierała mocy i jechała po zmainia biegów, postanowiłęm założyć LPG.
Po założeniu Lpg zaczeło sie wszystko sypać Zaczął się problem z sondą lambdą, bo silnik strasznie szarpał na benzynie , na lpg było ok.
Więc odpiełem sonde lambdę przy włączonym silniku, wpiełem spowrotem (tzn odłączyłęm tylko kabelki bez jej wykręcania) i wszystko jest ok (powiedzmy, że ok bo dalej z sekundowym opóżnieniem nabiera mocy i jezdzie ale już nie szarpie) i jeden znajomy powiedział, że ona się poprostu zawiesiła), na benzynie. Na gazie zaczeły sie problemy wysokich obrotów ponieważ silnik sam przyspiesza a jak odpinam wtyczkę od Potencjometra przepustnicy bo tak to fachowiec nazwał silnik schodzi z obrotów, wiec wymieniłęm ten potencjometr dalej to samo, wymieniłem silnik krokowy i dalej to samo, dzieje sie tak podczas jazdy na ciepłym silniku wkreca sie na obroty ale jak np. na 5 biegu zejde poniżej 80 lub 60km/h obroty sie normują i wraca wszystko do normy lub jak podczas jazdy przełącznikiem przełącze z LPG na benzne to tez obroty spadaja do normy, ale jak tylko przyspiesze na LPG to wszystko spowrotem wraca i znowu na obroty sie wkręca. (Jest tak, że czuje pod pedałem gazu jak przepustnica sie reguluje jak schodzi z obrotów bo pedał od gazu sam sie wciska w podłoge a pozniej jak obroty spadaja to chodzi przez około 3 sekundy góra dół).
Byłem u gazownika(instalacja gazowa BRC na gwarancji), wymienił filtr gazu, wyregulował obroty na gazie, silnik po remoncie, wymieniłem filtr paliwa, świece, filtr powietrza, czyściłem przepustnice, wyczyściłem monowtrysk a to zaczeło sie tak samo od Siebie, już nie mam siły tyle kasy już wydałem po mechanikach i każdy mi mówi "może to to, może tamto". A dzieje sie to tylko na ciepłym silniku przy odpalaniu silnika jest wszystko ok.
Już czasem nie mam siły i po prostu zastanawiam sie czy jej nie zezłomować
Miał ktośpodobny problem ??
Podobno każdy mehanik podłączał auto pod komputer ale ja przy tym nie byłem
A może ktoś z Was jest z Moich okolic i jest w stanie Mi pomóc? Jestem z Dzierżoniowa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie wina źle ustawionej emulacji sondy. Poczytaj ten temat: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htmPrzemek29 pisze:Po założeniu Lpg zaczeło sie wszystko sypać Zaczął się problem z sondą lambdą, bo silnik strasznie szarpał na benzynie , na lpg było ok.
Ale nie musi być to jak wcześniej źle jeździł na benzynie. Ewentualnie rozłącz kabel sondy idący do do ECU (teraz masz do niego podłączoną centralkę lpg to ją odłącz). Wtedy sterownik silnika wcale nie będzie dostawał żadnych sygnałów i nie będzie się przeregulowywał.
Jedynie co mógł skład mieszanki wyregulować bo nie ma pokrętła "obroty na gazie", bo obrotami steruje komputer silnika.Przemek29 pisze:wyregulował obroty na gazie,
ABT lubi łapać szalone obroty jak gaz jest bardzo źle ustawiony.
hej,
Co do obrotów wiesz ja siedziałęm w aucie a on cośregulował i kazałmi trzymać obroty wiec myslałem, że reguluje obroty.
Zaraz spróbuję z tym kablem i dam Ci znać chodzi o ten kabelek co jest luzem i idzie z tej centralki lpg i podłączony do sondy lambdy w kolektorze tak ?
wczytałęm sie w ten temat i rozumiem mam podjechac do gazownika, zeby taki emulator założył ? tylko LPG jest na gwarancji.
Co do obrotów wiesz ja siedziałęm w aucie a on cośregulował i kazałmi trzymać obroty wiec myslałem, że reguluje obroty.
Zaraz spróbuję z tym kablem i dam Ci znać chodzi o ten kabelek co jest luzem i idzie z tej centralki lpg i podłączony do sondy lambdy w kolektorze tak ?
wczytałęm sie w ten temat i rozumiem mam podjechac do gazownika, zeby taki emulator założył ? tylko LPG jest na gwarancji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak masz nowo zakładaną instalacje to emulator powinieneś już mieć. Tylko dobrze żeby emulacja była ustawiona na masę.
Chodzi nie o kabel cetralka LPG-sonda, tylko o kabel centralka lpg-ECU silnika ale pewnie i tak go nie znajdziesz.Przemek29 pisze:Zaraz spróbuję z tym kablem i dam Ci znać chodzi o ten kabelek co jest luzem i idzie z tej centralki lpg i podłączony do sondy lambdy w kolektorze tak ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy jest sens szukania tego kabla bo szanse że to pomoże nie są zbyt duże. Wiesz gdzie są wtyczki sondy?
Są w okolicy aparatu zapłonowego i połączenia sondy składa się z dwupinowej kostki oraz 1 pinowej na wsuwce do której powinien być podłączony gaz.
Możesz zrobić zdjęcia okolic aparatu zapłonowego.
Są w okolicy aparatu zapłonowego i połączenia sondy składa się z dwupinowej kostki oraz 1 pinowej na wsuwce do której powinien być podłączony gaz.
Możesz zrobić zdjęcia okolic aparatu zapłonowego.
nie moge dołączyć zdjęć wrzuce na serwer i za chwilkę wstawie linki.
Tutaj są kabelki co są do sondy lambdy, odpinałęm je ale dalej to samo.
tutaj jest ta wtyczka od potencjometra przepustnicy jak ją odepne to auto schodzi na jakies około 500 obrotów i jak podepne spowrotem to wracaja do normy ale po krotkiej jezdzie dalej to samo.
Tutaj są jakies kabelki od tego pudełeczka STAG PLUS
a tu cała instalacja.
Tutaj są kabelki co są do sondy lambdy, odpinałęm je ale dalej to samo.
tutaj jest ta wtyczka od potencjometra przepustnicy jak ją odepne to auto schodzi na jakies około 500 obrotów i jak podepne spowrotem to wracaja do normy ale po krotkiej jezdzie dalej to samo.
Tutaj są jakies kabelki od tego pudełeczka STAG PLUS
a tu cała instalacja.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 13:47 przez Przemek29, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Myślałem że masz całą instalkę BRC a masz tylko parownik.
Z cewki brany jest plus po zapłonie i sygnał obrotów.
Tu masz instrukcje od tego staga: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf
Wyjmij płytkę z obudowy i przełącz przełącznik 4 na ON to będziesz miał emulację masy (zobacz 3 i 4 stronę instrukcji).
Na ile pinów masz silniczek krokowy? Z którego roku masz samochód?
Z cewki brany jest plus po zapłonie i sygnał obrotów.
Tu masz instrukcje od tego staga: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf
Wyjmij płytkę z obudowy i przełącz przełącznik 4 na ON to będziesz miał emulację masy (zobacz 3 i 4 stronę instrukcji).
Na ile pinów masz silniczek krokowy? Z którego roku masz samochód?
silniczek krokowy ? yyyyyyy nie wiem czekaj sprawdze i Ci powiem. Chodzi Ci o tą wtyczkę na drugim zdjęciu od góry tak ? to ona jest na 4 piny.
Auto jest z 91 roku. Czekaj ide sprawdze silnik krokowy ile ma pinów.
To mam wyjąc płytę z tej platikowej obudowy tak ?
Nie krzycz prosze ale ja sie na tym nie znam.
Auto jest z 91 roku. Czekaj ide sprawdze silnik krokowy ile ma pinów.
To mam wyjąc płytę z tej platikowej obudowy tak ?
Nie krzycz prosze ale ja sie na tym nie znam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
tak wygląda po wyjęciu wszystko miałem na off.
a przełączyłęm ten numer 4 do góry na on.
Silnik krokowy wymieniłem mam z firmy GETZ i jest 6 pinowy bo teraz sprawdziłem.
i co teraz ? odpalic auto przejechać i sprawdzić ?
Czy muszę teraz umówić sie u mechanika na termin podpięcia pod komputer ?
bo wyczytałem, ze po każdej zmianie czegokolwiek jak np silnik krokowy czy potencjometr przepustnicy, trzeba podpiąć się pod komputer i usunąć błędy bo podobno zapamietuje stare ustawienia.
No i wtym poscie co czytałem co podesłałeś mi linka, jest napisane ze trzeba to zrobić na włączonym silniku i czekac na właczenie wentylatora i dopiero przełączyć tą 4 na On tak ? czy po prostu właczyc jak jest teraz na ON przejechać się i sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 14:33 przez Przemek29, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak daj 4 na ON. Najlepiej przed jazdą odłącz akumulator na 15 minut i czy pomoże zobaczysz w dłuższym odstępie czasu. Ale pewnie coś innego jest zrypane jak przed montażem gazu działy się cuda.
Jak masz 6pinowy krokowiec to się nie zgadza bo taki był od połowy 1993 roku. I przy ABT z takim silniczkiem krkowym emulacja może nie pomóc bo jest na nowszym osprzęcie.
Zobacz na gazie czy te dwie diody (czerwona i zielona obok siebie) zapalają się na przemian. Na wolnych obrotach i podwyższonych.
Jak masz 6pinowy krokowiec to się nie zgadza bo taki był od połowy 1993 roku. I przy ABT z takim silniczkiem krkowym emulacja może nie pomóc bo jest na nowszym osprzęcie.
Zobacz na gazie czy te dwie diody (czerwona i zielona obok siebie) zapalają się na przemian. Na wolnych obrotach i podwyższonych.
ok ide odłączyć akumulator, odpalę auto zrobię kilka km i dam znać.
Właśnie jak kupiłem to oryginalny silnik krokowy też był 6 pinowy.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd właśnie patrzałem w dokumenty auto mam z 6.01.1993r.(data pierwszej rejestracji).
[ Dodano: 2014-12-30, 15:32 ]
Jestem spowrotem no więc obroty dalej są wysokie ale tylko podczas jazdy tak jak wtedy bo na postoju normalnie schodzi z obrotów. No i tylko na ciepłym silniku jak poprzednio.
Te diody zielona i czerwona migają na przemian w odstępie około 10 sekund, na wolnych i podwyższonych obrotach.
No i jak były te obroty to jak wrzuciłem bieg pierwszy i lekko pusciłem sprzegło to obroty zeszły do normy tak jak wtedy, bo jak sie wkręci w obroty to jak przyhamuję silnikiem na biegu to schodzi z tych obrotów i sie normują.
A co do jazdy na benzynie to nie tyle, że działy się cuda tylko jest tak, że zanim hm.. jak to opisac auto przyspieszy to około sekundy pozniej niz dodasz gaz to tak jak teraz w zime koła "boksują" na sniegu i nagle złapie asfalt ale wysokich obrotów nie łapie na benzynie.
[ Dodano: 2014-12-30, 15:45 ]
masz jeszcze jakies pomysły? bo tak jak wspomniałem, przeszukałem fora wzdłuż i wszerz ale wszystkie opisane metody nie są skuteczne.
Właśnie jak kupiłem to oryginalny silnik krokowy też był 6 pinowy.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd właśnie patrzałem w dokumenty auto mam z 6.01.1993r.(data pierwszej rejestracji).
[ Dodano: 2014-12-30, 15:32 ]
Jestem spowrotem no więc obroty dalej są wysokie ale tylko podczas jazdy tak jak wtedy bo na postoju normalnie schodzi z obrotów. No i tylko na ciepłym silniku jak poprzednio.
Te diody zielona i czerwona migają na przemian w odstępie około 10 sekund, na wolnych i podwyższonych obrotach.
No i jak były te obroty to jak wrzuciłem bieg pierwszy i lekko pusciłem sprzegło to obroty zeszły do normy tak jak wtedy, bo jak sie wkręci w obroty to jak przyhamuję silnikiem na biegu to schodzi z tych obrotów i sie normują.
A co do jazdy na benzynie to nie tyle, że działy się cuda tylko jest tak, że zanim hm.. jak to opisac auto przyspieszy to około sekundy pozniej niz dodasz gaz to tak jak teraz w zime koła "boksują" na sniegu i nagle złapie asfalt ale wysokich obrotów nie łapie na benzynie.
[ Dodano: 2014-12-30, 15:45 ]
masz jeszcze jakies pomysły? bo tak jak wspomniałem, przeszukałem fora wzdłuż i wszerz ale wszystkie opisane metody nie są skuteczne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Było kilka przypadków zawieszania się obrotów w ABT na gazie ale zazwyczaj przyczyną był brudny i zacinający się silniczek krokowy od gazu.
Myślę, że przy pracy na benzynie działa ABT tak, że po puszczeniu gazu odcinane jest paliwo a później jak obroty spadną poniżej określonych to silniczek krokowy zamyka przepustnicę. Możliwe że jest tak zrobione aby hamowanie silnikiem nie było zbyt intensywne.
A na zwykłym gazie paliwo jest podawane cały czas, dodatkowo jeśli parownik działa tak, że po puszczeniu gazu nie zubaża mieszanki do tego stopnia aby spadły obroty to prostu silnik zawiesza się na trybie uchylonej przepustnicy.
Myślę że można by dalej regulować gaz. Zmieniając proporcje wykręcenia registra vs bypassu i czułości. Jeśli to nie pomoże to nie mam pomysłu. Można by drutować robiąc jakiś wyłącznik silniczka krokowego aby go sobie wyłączać gdy silnik się rozgrzeje.
Szkoda że masz taki ubogi w funkcje komputer od gazu bo w lepszych są opcje zmniejszania dawki gazu przy hamowaniu silnikiem. Masz podłączony TPS do niego? Zobacz czy na wolnych obrotach zapala się ta druga dioda LED.
EDIT
Jeśli obroty zawieszają się podczas jazdy to pewnie wtedy działa ta funkcja niezamykania przepustnicy przy hamowaniu silnikiem.
Może odcięcie sygnału prędkości od ECU by pomogło.
Myślę, że przy pracy na benzynie działa ABT tak, że po puszczeniu gazu odcinane jest paliwo a później jak obroty spadną poniżej określonych to silniczek krokowy zamyka przepustnicę. Możliwe że jest tak zrobione aby hamowanie silnikiem nie było zbyt intensywne.
A na zwykłym gazie paliwo jest podawane cały czas, dodatkowo jeśli parownik działa tak, że po puszczeniu gazu nie zubaża mieszanki do tego stopnia aby spadły obroty to prostu silnik zawiesza się na trybie uchylonej przepustnicy.
Myślę że można by dalej regulować gaz. Zmieniając proporcje wykręcenia registra vs bypassu i czułości. Jeśli to nie pomoże to nie mam pomysłu. Można by drutować robiąc jakiś wyłącznik silniczka krokowego aby go sobie wyłączać gdy silnik się rozgrzeje.
Szkoda że masz taki ubogi w funkcje komputer od gazu bo w lepszych są opcje zmniejszania dawki gazu przy hamowaniu silnikiem. Masz podłączony TPS do niego? Zobacz czy na wolnych obrotach zapala się ta druga dioda LED.
EDIT
Jeśli obroty zawieszają się podczas jazdy to pewnie wtedy działa ta funkcja niezamykania przepustnicy przy hamowaniu silnikiem.
Może odcięcie sygnału prędkości od ECU by pomogło.
Nie, na wolnych obrotach przy przełączeniu najpierw pali się czerwona a pozniej zielona i tak na przemian. Ta pojedyncza dioda czerwona led sie nie pali.
Gaz zakładałem w autoryzowanym zakładzie BRC.
Tps ? wg schematu co mi podałeś to żółto zielony kabelek, ide sprawdzić i za chwile Ci powiem.
co znaczy "Zmieniając proporcje wykręcenia registra vs bypassu i czułości"
i powiedz Mi "odcięcie sygnału prędkości od ECU" tzn ? jakieś rady to zaraz bede próbował.
Gaz zakładałem w autoryzowanym zakładzie BRC.
Tps ? wg schematu co mi podałeś to żółto zielony kabelek, ide sprawdzić i za chwile Ci powiem.
co znaczy "Zmieniając proporcje wykręcenia registra vs bypassu i czułości"
i powiedz Mi "odcięcie sygnału prędkości od ECU" tzn ? jakieś rady to zaraz bede próbował.