Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.0 ABK LPG] Problem z odpalaniem po zgaszeniu na gazie.

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 sie 2008, 09:13

radziobiker, bypas to ta zaznaczona żółtym kółkiem. Ta w białym to regulacja głównej membrany.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 27 sie 2008, 10:23

Dzięki. Teraz juz wiem. Prosiłbym o kontakt bo wczoraj strasznie namieszałem z ustawieniem gazu. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 29 sie 2008, 19:03

Odświerze troszeczke temacik. 8-) Mam pytanko czy kolega krisiun1 rozwiązał problem z tym zalewaniem silnika? W moim autku B4 2.0ACE mam podobny problem.
Jak gasze na gazie to potem ciężko odpala na benzynce, natomiast na benzynie jak gasze jest OK. Instalacja to BRC z mikserem przed przepustnicą. Który czujnik w tym silniku daje sygnał do ECU? Dziękuje za odpowiedź i może jeszcze jakieś podpowiedzi od forumowiczów. Pozdrawiam

marekrudziński
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:36

Post autor: marekrudziński » 02 wrz 2008, 23:56

Jeżeli gasisz na gazie i ponownie odpalasz to silnik startuje na benzynie. Problemem jest tutaj takie małe urządzenie odpowiadające za odcinanie dopływu gazu (przekaźnik) który nie spełnia swojego zadania i silnik dostaje zarówno gaz jak i paliwo co jest przyczyną "zalewania" twojego silnika. Wymiana trwa 5min, koszt ok 50zł.

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 03 wrz 2008, 07:53

A ten przekaźnik gdzie sie znajduje i jakie ma oznaczenie? Można samemu zrobić coś z tym ustrojstwem? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 wrz 2008, 20:27

Witam

Też jestem ciekawy co to za przekaźnik,może chodzi o emulator wtrysków?Ja do tej pory nie rozwiązałem problemu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 wrz 2008, 21:51

Kolega zapewne miał na myśli standardowy elektrozawór gazu w fazie ciekłej.
Ewentualnie dodatkowy elektrozawór gazu w fazie lotnej czasem montowany jeśli układ dolotowy ma bardzo dużą objętość i istnieje podejrzenie niedokładnego zamykania dopływu gazu do reduktora po zgaszeniu silnika.

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 04 wrz 2008, 09:22

Mam jeszcze taki jeden pomysł. Odłączyć kabel zasilający (+) do tego elektrozaworu i po zgaszeniu silnika kolektor dolotowy będzie zupełnie pusty (przynajmniej ja tak zakładam). Wtedy ponownie odpalić i powinno sie wyjaśnić o co chodzi. Dobrze kombinuje chłopaki??? NIestety będe dopiero mógł to sprawdzić jak zdejmą mi gips z nogi, a to porwa jeszcze. Pozdrawiam. Obrazek

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 04 wrz 2008, 17:39

Tyle że takim zabiegiem doprowadzisz do tego że silnik zgaśnie z powodu braku paliwa(GAZU) i normalne będzie że silnik odpali Ci bez problemu bo cały gaz został wyssany z układu, a co jeśli właśnie gaz zalega w kolektorze i dlatego pojawia się problem z odpaleniem.Tak nic nie sprawdzisz, już próbowałem. Nie wiem tylko jak sprawdzić emulator wtryskiwaczy, może nie odcina któregoś wtrysku i silnik pracuje jednocześnie na gazie i benzynie i stąd przylewanie.Ja wymieniłem wszystko w instalacji oprócz centralki i właśnie emulatora i problem nadal nie rozwiązany.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 04 wrz 2008, 19:17

To i ja już niewiem, w mojej okolicy gazownicy sie chyba nie znają bardzo, albo udają że nie rozumią co mówie i mówią że jest dobrze. Chyba te wszystkie zakłady gazownicze to tak teoretycznie coś sie znają, bo z praktyką to każdy wie jak jest. Krisiun1 jak cos sie zmieni to pisz.Pozdrawiam

marekrudziński
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:36

Post autor: marekrudziński » 05 wrz 2008, 00:57

U mnie znajduje się to obok emulatora wtryskiwaczy wielkości ok 30/30/30 (małe czarne pudełeczko). Jest to wyłącznik odpowiedzialny za pracę wtryskiwaczy. Nie chodzi tu o elektrozawór odcinający gaz. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 wrz 2008, 08:04

Najpierw pisałeś
marekrudziński pisze:Jeżeli gasisz na gazie i ponownie odpalasz to silnik startuje na benzynie. Problemem jest tutaj takie małe urządzenie odpowiadające za odcinanie dopływu gazu (przekaźnik) który nie spełnia swojego zadania i silnik dostaje zarówno gaz jak i paliwo co jest przyczyną "zalewania" twojego silnika.
, a teraz
marekrudziński pisze:U mnie znajduje się to obok emulatora wtryskiwaczy wielkości ok 30/30/30 (małe czarne pudełeczko). Jest to wyłącznik odpowiedzialny za pracę wtryskiwaczy.
To może zdecyduj się Kolego o co Ci chodzi. Bez urazy ale jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to lepiej nic nie pisz bo tylko wprowadzasz bałagan.

marekrudziński
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:36

Post autor: marekrudziński » 05 wrz 2008, 23:06

Doskonale wiem o czym piszę. Staram się pomóc człowiekowi. Skoro kolega nie mógł zrozumieć o co mi chodziło to napisałem kolejny raz tylko w inny sposób. Cały czas dotyczy to tego samego gównianego przekaźnika przez który u mnie "fachowcy" o gazu o mało nie rozebrali pół samochodu bo byli na tyle bystrzy że upatrywali przyczyny w przepływomierzu a nawet dobierali się do komputera gdzie jak pisałem aby jechać na gazie II generacji można sobie przepływomierz całkiem wywalić bo nie jest on do niczego potrzebny. Przepływomierz służy tylko pracy na benzynie.
Jeszcze raz piszę że to przekaźnik odcinający wtryski w którym to rypią się styki. U mnie znajduje się to obok tzw. komputera gazu i jest wielkości ok 30mm/30mm/30mm. Miałem ten sam problem i po wymianie tego przekaźnika problem znikł.
pozdrawiam

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 06 wrz 2008, 06:06

Obserwuję próby rozwiązania problemu, wiele jest prawdy w tym co piszą niektórzy furmowicze, ale problem panowie tkwi w tym że po wyłączeniy silnika /w przypadku ABK/
gdzie mikser zamontowany jest na wlocie przed przepływką w kolektorze dolotowym zalega spora część mieszanki gaz + powietrze o czym juz było wspomniane. Otóż kiedy odpalamy auto na automacie zostaje przywrócona funkcja wtryskiwaczy i rozruch następuje na Pb, problem w tym że mamy w takiej sytuacji naraz dwa zasilania, czyli zły stosunek paliwa do powietrza i odwrotnie, trzeba wziąć pod uwagę że Pb wtryskiwane jest bezpośrednio przed wlotem do cylindra a LPG ma to do siebie ze jest cięzsze od powietrza i zalega w dolnych partiach kolektora ssącego co jeszcze pogarsza warunki rozruchu.
Słuszność teorii potwierdza fakt iż, po wyłączeniu silnika na LPG, zdjęty wąz dolotowy od przepływki do przepustnicy którą blokujemy w pozycji otwartej na ful spręzonym powietrzem usuwamy zalegającą mieszankę powietrze + LPG, odblokowujemy przepustnicę zakładamy wąz dolotowy, problem z odpalaniem znika.
Wniosek z tego taki aby zastosować ,,urządonko" które po wyłączeniu silnika czyli zaniku napięcia lini 15 spowoduje podtrzymanie chwilowe napięcia lini 15 + przełączenie z lpg na PB i dopiero wyłączenie silnika. Myślę że tylko takie rozwiązanie spowodowało by zniknięcie problemu, i w tym kierunku bym kombinował tylko czasu brak. Niestety są to uroki zasilania LPG w prostych instalacjach.

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 06 wrz 2008, 07:52

toldek1 dodam od siebie jedną sprawe. Próbowałem przed gaszeniem przełączać na benzynke, ale ciężko jest(przynajmniej u mnie) tak to zrobić aby silnik nie zgasł. W chwili przełączenia tak jakby pompka miała za mało czasu aby dopompować ciśnienie benzyny. Takie jest moje spostrzeżenie. Może ciśnienie sie poprostu cofa spowrotem do baku z paliwem??? Niemam pojęcia co dokładnie jest, ale widze że nie tylko ja z tym postanowiłem walczyć. Pozdrawiam.

Męczyła mnie ta kwestia z tym odpaleniem ponownym na benzynie i próbowałem zgasić silnik przez odłączenie przewodów elektrycznych od elektrozaworu przy reduktorze. Zdziwiłem sie bo samochód nie zgasł. Może to wina elektrozaworu, przepuszcza gaz???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl