[2,3 NG Quattro]Problem z przejsciem na LPG
[2,3 NG Quattro]Problem z przejsciem na LPG
Witam mam problem z przejsciem Pb na LPG musze za kazdym razem jak tylko zgasze samochód na dłuższą chwile zostawic go na wolnych obrotach na ok 5-7 mim az sie zagrzeje i w tedy dopiero przechodzi mi na LPG przecież nie ma zimy ani mrozów jeszcze i nie wiem czemu sie tak dzieje?Świece kopułka kable filtr powietrza i gazu wymieniłem
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Czujnik temperatury to przeważnie taki mały "pipek" wkręcony lub przyklejony do ścianki reduktora, odchodzą od niego dwa lub jeden przewód do komputera gazowego. Sprawdź też dokładnie wszystkie połączenia "masy" do kompa gazowego, cewek elektrozaworów itd. Słaby styk "masy" to częsta przyczyna takich szopek.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Spokojnie, bez pośpiechu. Najpierw trzeba zdiagnozować powód, bo może się okazać, że wymienisz reduktor, a przyczyna tkwi gdzie indziej. Napisz w końcu co to za instalacja (jaki komputer LPG i reduktor przynajmniej). Masz laptopa i oprogramowanie do komunikacji z kompem LPG? Byłoby łatwiej szukać. Znalazłeś ten czujnik temperatury reduktora, czy go nie ma. Jak możesz to zrób fotki instalacji i wklej tu, będziemy dumać.
CZujnika nie znalazłem bo chyba go nie ma laptopa mam ale nigdy nie próbowałem podłaczyc sie z LPG załączam zdjecia instalacji moze w tedy cos wiecej wymyslimy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/984 ... 44221.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/157 ... 4b40a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... 60b74.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/984 ... 44221.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/157 ... 4b40a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... 60b74.html
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Czujnika na pewno nie ma bo to I generacja . Tak więc komputerka LPG też nie znajdziesz , nici z diagnozy w ten sposób. Sprawdź w takim razie czy jest dobry obieg płynu przez reduktor. Odpal zimny silnik na benie i powoli zdejmuj wąż doprowadzający płyn do reduktora, jak już będzie prawie zdjęty to płyn powinien solidnie pryskać, a po zsunięciu solidnie chlusnąć. Jeśli dojście ok to sprawdź odejście w ten sam sposób, jak tu jest tak samo to obieg w porządku. Jeśli obieg jest słaby lub wcale go nie ma to szukaj zatoru. Ile ten reduktor ma już przelatane? Spuszczałeś tą oleistą maź z reduktora? Jeśli to lovtec (jak dobrze rozpoznaję) to po 60-80 kkm może nadawać się do regeneracji lub wymiany. Jeśli Lovato to spokojnie powinien jeszcze pojeździć drugie tyle. Prawdopodobnie jeśli reduktor jest ok. to przydałaby się porządna regulacja z użyciem analizatora spalin albo przynajmniej miernikiem wpiętym pod sondę lambda. Napisz mi jeszcze czy ta niemożność przełączenia wynika z tego, że po przejściu na LPG gaśnie, czy po prostu nie daje się przełączyć.
jak spuscic ta maź z reduktora bo jeszcze tego nie robiłem.Po przejsciu na LPG jak go trzymam na obrotach ok 3000 to nie gasnie ale muli silnik przerywa nie równo nidzie jak go tylko spuszcze troche noge z gazu to momentalnie obroty same spadaja i gaśnie.Sprawdze tak jak mówisz dolot płynu i odprowadzenie
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Na samym dole reduktora powinna być taka plastikowa lub metalowa śruba, radełkowana albo na imbus. Trzeba porządnie rozgrzać silnik (a właściwie reduktor), zgasić i ją odkręcić. Pewnie wycieknie od groma czarnobrązowej oleistej, zalatującej ostro gazem mazi. Zanim dobierzesz się do węży to najpierw sprawdź czy reduktor dobrze się nagrzewa. Ma być prawie tak samo gorący jak węże do chłodnicy. Tak samo węże doprowadzające płyn do reduktora dojście ma być tak samo gorące jak odejście. Jeśli reduktor i węże są gorące to prawdopodobnie obieg jest ok. a przyczyna leży w zalegającym syfie wewnątrz. Jak nie wymieniałeś filtra gazu to też należy mu się wymiana. Po tym wszystkim koniecznie trzeba wyregulować instalację.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dobrze poszukaj, co prawda w niektórych typach reduktorów nie ma tej śruby (co moim zdaniem jest totalnym nieporozumieniem przy naszym gazie) ale Ty masz chyba Lovteca, albo Lovato więc tam ta śruba być powinna. Jak nie znajdziesz śruby to sprawdź co pisze na reduktorze (producent lub przynajmniej jakiś symbol, typ).
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A rozgrzałeś porządnie reduktor przed odkręceniem śruby? Jeśli tak i dalej nie leciało no to rzeczywiście ktoś go solidnie zaniedbał.
Można go jeszcze zregenerować. Rozkręcić, wyczyścić i powymieniać wszystkie membrany i uszczelki. Zestawy regeneracyjne to koszt ok.60-100 w zależności od typu reduktora. Tylko szukaj oryginalnego zestawu.
Można go jeszcze zregenerować. Rozkręcić, wyczyścić i powymieniać wszystkie membrany i uszczelki. Zestawy regeneracyjne to koszt ok.60-100 w zależności od typu reduktora. Tylko szukaj oryginalnego zestawu.