Witam,
chce zadbać o to, żeby auto dobrze chodziło na gazie i nie "strzelało".
Co należy wymienić . Myslałem, o przewodach WN -BERU, świece - Beru, kopuła i palec, ale zastanawiam się czy kopułka i palec też jest potrzebny bardzo, bo ostatnio był wymieniany 2 lata temu, a zrobiłem na tym z 12k km.
Wiadomo, że inne elementy auta też ważne, ale to już wymienione.
[B4 2.0 ABK] Przygotowanie pod LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
A jakiej firmy wrzuciłeś kopułkę i palec? Nie ma tam jakichś skwarów, nadpaleń?
No i przed strzelaniem owszem, dużo zapobiega dbałość o układ zapłonowy, ale kondycja LPG, szczególnie stan parownika jest też bardzo ważny.
Pewnie masz instalację II generacji. Ja uznałem, że najlepsza recepta na problemy to IV gen. i po prostu zmieniłem. Acz po dobrej regulacji starej mieszalnikowej poprawa była bardzo duża.
No i przed strzelaniem owszem, dużo zapobiega dbałość o układ zapłonowy, ale kondycja LPG, szczególnie stan parownika jest też bardzo ważny.
Pewnie masz instalację II generacji. Ja uznałem, że najlepsza recepta na problemy to IV gen. i po prostu zmieniłem. Acz po dobrej regulacji starej mieszalnikowej poprawa była bardzo duża.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak przygotowanie pod lpg - szczególnie w tym wypadku.
Tzn oczywiście można kombinować i starać się dać wsio nowe, co wcale nie oznacza że abk jest przygotowany pod lpg inną niż min IV gen. Bo wystarczy że padnie jeden przewód WN po ok 10-15 tyś a widziałem takie przypadki lub padnie świeca np po ok 15 tyś(co miałem osobiście) i mamy po temacie.
Także żadne takie zabiegi nie dadzą 100 % pewności, a taka awaria może ale też nie musi nastąpić szybciej niż nam się wydaje.
Już nawet nie wspominam o poprawnej regulacji samej instalacji.
Tzn oczywiście można kombinować i starać się dać wsio nowe, co wcale nie oznacza że abk jest przygotowany pod lpg inną niż min IV gen. Bo wystarczy że padnie jeden przewód WN po ok 10-15 tyś a widziałem takie przypadki lub padnie świeca np po ok 15 tyś(co miałem osobiście) i mamy po temacie.
Także żadne takie zabiegi nie dadzą 100 % pewności, a taka awaria może ale też nie musi nastąpić szybciej niż nam się wydaje.
Już nawet nie wspominam o poprawnej regulacji samej instalacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Dodam też, że sprawność ukłądu wtryskowego musi być stuprocentowa. Czyli brak błędów i prawidłowe odczyty. Miałem u siebie przypadek wytartego potencjometru przepustnicy. Przez złe wartości silnik czasami ciągnął bypassem przez zawór biegu jałowego, dodając do tego zmęczony parownik no i miałem dwie petardy pod maską przez jakieś 8 tys. km.
Czyli reasumując - Digifant, WN oraz LPG muszą być w bardzo dobrym stanie. A i tak to nie da Ci tyle bezpieczeństwa co nawet niedroga, ale chociaż renomowana instalacja IV gen. Osobiście mam Stag 4 Eco i plujki OMVL Dream XXI - czyli Reg Fast. Poprawna regulacja, ok. 1000 km adaptacji, korekta ustawień mapy i działa bardzo dobrze. Na razie ok. 3000 km przejechane i OK, a w internecie o Reg Fast czytam dużo dobrych opinii.
Czyli reasumując - Digifant, WN oraz LPG muszą być w bardzo dobrym stanie. A i tak to nie da Ci tyle bezpieczeństwa co nawet niedroga, ale chociaż renomowana instalacja IV gen. Osobiście mam Stag 4 Eco i plujki OMVL Dream XXI - czyli Reg Fast. Poprawna regulacja, ok. 1000 km adaptacji, korekta ustawień mapy i działa bardzo dobrze. Na razie ok. 3000 km przejechane i OK, a w internecie o Reg Fast czytam dużo dobrych opinii.