Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Przygotowanie pod LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
wicher21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 18 mar 2018, 23:27

[B4 2.0 ABK] Przygotowanie pod LPG

Post autor: wicher21 » 26 mar 2018, 22:48

Witam,
chce zadbać o to, żeby auto dobrze chodziło na gazie i nie "strzelało".
Co należy wymienić . Myslałem, o przewodach WN -BERU, świece - Beru, kopuła i palec, ale zastanawiam się czy kopułka i palec też jest potrzebny bardzo, bo ostatnio był wymieniany 2 lata temu, a zrobiłem na tym z 12k km.

Wiadomo, że inne elementy auta też ważne, ale to już wymienione.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 mar 2018, 17:03

A jakiej firmy wrzuciłeś kopułkę i palec? Nie ma tam jakichś skwarów, nadpaleń?
No i przed strzelaniem owszem, dużo zapobiega dbałość o układ zapłonowy, ale kondycja LPG, szczególnie stan parownika jest też bardzo ważny.
Pewnie masz instalację II generacji. Ja uznałem, że najlepsza recepta na problemy to IV gen. i po prostu zmieniłem. Acz po dobrej regulacji starej mieszalnikowej poprawa była bardzo duża.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 mar 2018, 14:44

Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak przygotowanie pod lpg - szczególnie w tym wypadku.
Tzn oczywiście można kombinować i starać się dać wsio nowe, co wcale nie oznacza że abk jest przygotowany pod lpg inną niż min IV gen. Bo wystarczy że padnie jeden przewód WN po ok 10-15 tyś a widziałem takie przypadki lub padnie świeca np po ok 15 tyś(co miałem osobiście) i mamy po temacie.
Także żadne takie zabiegi nie dadzą 100 % pewności, a taka awaria może ale też nie musi nastąpić szybciej niż nam się wydaje.


Już nawet nie wspominam o poprawnej regulacji samej instalacji.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 mar 2018, 22:19

Dodam też, że sprawność ukłądu wtryskowego musi być stuprocentowa. Czyli brak błędów i prawidłowe odczyty. Miałem u siebie przypadek wytartego potencjometru przepustnicy. Przez złe wartości silnik czasami ciągnął bypassem przez zawór biegu jałowego, dodając do tego zmęczony parownik no i miałem dwie petardy pod maską przez jakieś 8 tys. km.
Czyli reasumując - Digifant, WN oraz LPG muszą być w bardzo dobrym stanie. A i tak to nie da Ci tyle bezpieczeństwa co nawet niedroga, ale chociaż renomowana instalacja IV gen. Osobiście mam Stag 4 Eco i plujki OMVL Dream XXI - czyli Reg Fast. Poprawna regulacja, ok. 1000 km adaptacji, korekta ustawień mapy i działa bardzo dobrze. Na razie ok. 3000 km przejechane i OK, a w internecie o Reg Fast czytam dużo dobrych opinii.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga