Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Pytanie o gaz.

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 18 lis 2012, 12:37

Dzięki kolego za zainteresowanie:)Jeszcze mam pytanie,czy do gazu I generacji(butla cylindryczna)są jakieś precyzyjne czujniki rezerwy gazu.Mam taką instalacje u siebie i ten czujnik co jest zamontowany oszukuje.Rezerwa zapala się gdy mam jeszcze połowe butli.Butla 35l.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2012, 12:46

Moment zapalenia się rezerwy możesz regulować obracając "szkiełko" z czujnikiem rezerwy albo jeśli niema takiej możliwości wsuwając lub wysuwając czujnik.

Możesz też kupić coś takiego: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... &country=1

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 18 lis 2012, 13:03

Super:)o to mi chodziło.Nie wiedziałem że coś takiego istnieje.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 lis 2012, 13:21

Kiedyś miałem na sprzedaż przeplywomierz do tego silnika miałem mnóstwo telefonów od ludzi którzy mają instalację 2 generacji. Nawet przy super sprawnej instalacji wystarczy małe niedomaganie osprzetu i strzał bardzo prawdopodobny. Zaplon mieszczelnosc slabe kable. Nie napalajcie sie na tanie instalacje. To oszczednosc na chwile. Przy strzale moze isc przeplywka i nerka. 450 kosztuja obie te rzeczy.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 18 lis 2012, 13:44

Czyli nie polecasz takiej instalacji?tylko sekwencja?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 lis 2012, 14:38

W 100 procentach odradzam. 2 generacja może się sprawdzić tylko w przypadkach, gdy gazownik ma pojęcie o ABK a 95% i ile nie więcej nie zna tych silników. Podobnie do sekwencji. Lepiej stracić trochę czasu i benzyny na szukanie gazownika, który zna te silniki. Nie ładować się w Valteki. Ja swoją instalację zakładałem jakieś 4 lata temu za 2200. Przy niewielkiej dopłacie można mieć OMVL Reg Fast co jest najlepszym kompromisem cena-jakość. A Valteki są dlatego tak popularne bo dużo silników nie potrzebuje aż tak szybkich i precyzyjnych wtryskiwaczy. No i Valteki są standardowo dołączane do kitów montażowych. Ale nie są one dla ABK. Gdzieś na forum jest link do sprawdzonych kompilacji gazu sekwencyjnego. Opinie użytkowników sprawdzonych instalacji. Obecnie ceny mogły nieco spaść i cena z dobrymi wtryskami może być w zakresie 2000-2300. Listwa kosztuje 170 PLN a Valteki coś koło 100 chyba. A różnica w pracy nieziemska. Zostają matrixy ale to już ponad 300.

Primo: nie spieszyć się z decyzją i dobrze poszukać. I wcześniej doprowadzić PB do ładu. Szczelność, układ WN (ustawienie zapłonu, kable, świece itp.), sprawna sonda lambda. Ale to jest też OBOWIĄZKIEM gazownika, który ma to sprawdzić przed przystąpieniem do montażu LPG. Gazownicy to spryciarze i potrafią tak ustawić LPG by niedomagania PB nie odgrywały aż taką rolę dla LPG (w sekwencji sterownik zbiera dane z ECU benzyny i błędy ECU benzyny najnormalniej w świecie będzie kopiował). Do tego profilaktyczne czyszczenie silniczka krokowego. I musi grać.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 18 lis 2012, 15:11

Dzięki za informacje.Pytałem na prośbe szwagra,podejrzewam że nie zamontuje takiej instalacji i dalej będzie śmigał na PB.

Mam pytanie co do mojej instalacji,jest I generacji.Co mi da zamontowanie II gen.?zmniejszy się spalanie?

koral351

Post autor: koral351 » 19 lis 2012, 18:36

miałem kilka samochodów z gazem pierwszej generacji i nigdy nic mi nie strzelało. sekwencja to dopiero niewypał - samemu sie nic nie ustawi za bardzo i co 2 miesiące na regulacji wtrysków bo coś nie działa. znajomy ma w nissanie i przeklął. jak miał passata ze starym gazem był zadowolony. ja natomiast kiedyś jeźdźiłem alfą z sekwencyjnym wtryskiem gazu ciekłego. to dopiero odlot, ale sam zbiornik ok.5000zł i u nas sie nie opłaca montować takich instalacji. alfa była z holandii z takim gazem sprowadzona.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 19 lis 2012, 19:05

A teraz jaką masz instalacje?

Byłem dziś u gazownika.Przerobienie mojej instalacji na II generacje to koszt ok 550zł.Plusy to niby mniejsze spalanie i czujnik pozimu gazu.Czyli miałbym także zmieniony zawór w butli.Na tą chwilę to mi pali ok.10 na trasie i ok .15 litrów w mieście.Tak się zastanawiam czy jest sens.Co o tym myślicie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2012, 19:54

koral351 pisze:sekwencja to dopiero niewypał - samemu sie nic nie ustawi za bardzo
Do wszystkich polskich sterowników sekwencji soft jest dostępny na stronie producenta za darmo, kabel to koszt jakichś 50zł, można kupić interfejs bluetooth za 100-300zł i nie męczyć się z kablem. Prawdziwy sterownik II generacji też nie ustawi się bez kabla. Dodatkowo w przypadku II i IV generacji można się przejechać samochodem obserwując prace instalacji podczas pracy przy wyższych obrotach i obciążeniach silnika a nie pogazować sobie na luzie przy analizatorze jak to jest w przypadku I generacji. Sterownik IV generacji pokazuje sporo informacji dzięki którym można szybko zdiagnozować co się dzieje.
Co do znajomego pewnie założył najtańsze wtryski* + badziewiasty sterownik lpg* + założyli i regulowali to papraki* to niema co się dziwić .
* niepotrzebne skreślić
Byłem dziś u gazownika.Przerobienie mojej instalacji na II generacje to koszt ok 550zł.Plusy to niby mniejsze spalanie i czujnik pozimu gazu.Czyli miałbym także zmieniony zawór w butli.
Stag 150 - 250zł http://allegro.pl/ac-stag-150-uklad-ste ... 65763.html
czujnik poziomu gazu 50zł http://allegro.pl/ac-wpg-2-wpg2-sensor- ... 00156.html
Wielozaworu w butli raczej nie będziesz musiał wymieniać bo w polsce w większości przypadków montuje się wielozawory z obsługą magnetycznych wskaźników poziomu gazu.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 19 lis 2012, 20:03

Czyli polecasz mi montaż takiej instalacji?Co do wskażnika to nie wiem czy taki podejdzie bo u mnie jest te duże szkiełko i wskazówka.Wątpie żeby to pasowało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl