[8B Coupe ABK] Pytanie o instalacje LPG
[8B Coupe ABK] Pytanie o instalacje LPG
Witam, mam dylemat i chciał bym zasięgnąć rady...tzn. mam teraz instalacje II generacji założoną, coś się zchrzaniło i niunia pali tylko w trybie gazu- nie mogę jeździć na benie. Gazownik mi mówił że możliwe jest iż coś się zrypało z sterownikiem. A sam myślę nad założeniem sekwencji w miejsce tego co jest. I teraz pytanie : Czy opłaca mi się zakładać sekwencje, czy też naprawić istniejącą instalacje i na niej dalej śmigać ?
Wilu ma racje szukaj usterki na benz instalacja raczej nie m wpływu na to. Dziwi mnie tylko to ze instalkę 2 gen mozesz palic na gazie mialem kilka takich i zawsze samochod palił na benzynie potem przełączał sie na gaz przy określ obrotach ew po złapaniu temp przez silnik na gazie nie mogłem zapalić nie było takiego ustawienia
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Benzyna nie padła, grzebałem przy tym i paliwo dochodzi do wtrysków. Więc wykluczam awarię benzyny.wilu8 pisze:Ezumaru, z tego co piszesz to padła ci benzyna to co się gazu czepiasz , szukaj przyczyny w benzynie może ci poprostu umarła pompa paliwa ?
Podejrzewałm elektrozawór, ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić. a pompy jeszcze nie sprawdzałem. W sumie coś tam chyba słychać, ale czy to pompa ?Darecki3037 pisze:sprawdź czy elektrozawór instalacji gazowej od paliwa otwiera paliwo. Czy słychać po przekręceniu kluczyka pompę paliwa?
A z paleniem na gazie nie ma problemu, mam 3 tryby pracy na przełączniku - Pb, Pb(2000 obr)=>gaz i na samym gazie.
Przez ile powinna pracować pompa po przekręceniu zapłonu ?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W II generacji zamontowanej do silnika z wtryskiem benzyny nie ma elektrozaworów benzyny. Rolę odcięcia paliwa pełni emulator wtryskiwaczy, za pomocą przekaźnika odcina wtryskiwacze. Jak nie ma emulatora wtrysków to musi być zamontowany przynajmniej przekaźnik odcinający zasilanie wtryskiwacza i po ptakach. Tak więc zacząłbym od sprawdzenia ciągłości wiązki od zasilania wtryskiwaczy. Jako, że wtryski są sterowane masą to sprawdź czy przypadkiem wiązka zasilająca wtryski nie ma gdzieś zwarcia. Przekaźnikiem lub emulatorem może sterować przełącznik w kabinie (nie napisałeś co tam masz zamontowane, a wróżką nie jestem) lub sterownik LPG.Darecki3037 pisze:sprawdź czy elektrozawór instalacji gazowej od paliwa otwiera paliwo.
Wszystko co napisałem odnosi się do sytuacji gdy silnik na benzynie w ogóle nie pracuje, bo jeśli np. pracuje jak jest ciepły to usterki należy szukać gdzie indziej.
Dobra, moja instalacja :
BRC
-reduktor AT90E
-wielozawór Europa
-sterownik (chyba) Just Junior
Sprawdzę czy pompa na pewno pracuje i czy wtryski wogóle mają napięcie. Jedna rzecz mi się przypomniała, gdy z trybu benzyny przestawię przełącznik na gaz to słychać z silnika takie "pstryk" tak jak by przełączył się faktycznie na gaz odcinając Pb. Bo chyba tak to działa ? Mam nadzieje że to wina instalacji bo wtedy zwyczajnie dam założyć sekwencje i problem z głowy + nigdy więcej wystrzałów gazu i rozwalonych przepływek. <ok>
BRC
-reduktor AT90E
-wielozawór Europa
-sterownik (chyba) Just Junior
Sprawdzę czy pompa na pewno pracuje i czy wtryski wogóle mają napięcie. Jedna rzecz mi się przypomniała, gdy z trybu benzyny przestawię przełącznik na gaz to słychać z silnika takie "pstryk" tak jak by przełączył się faktycznie na gaz odcinając Pb. Bo chyba tak to działa ? Mam nadzieje że to wina instalacji bo wtedy zwyczajnie dam założyć sekwencje i problem z głowy + nigdy więcej wystrzałów gazu i rozwalonych przepływek. <ok>
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Kurcze nie mam teraz pod ręką dokumentacji ale Just junior zdaje się nie ma wbudowanego emulatora wtrysków i odcięcie benzyny jest zrealizowane zwykłym przekaźnikiem. Zajrzyj pod maskę czy obok pudełka sterownika nie ma gdzieś w pobliżu jakiegoś przekaźnika. Jeśli nie to odcięcie może być wewnątrz tego przełącznika w kabinie i tu upatrywałbym przyczyn. Pamiętaj, że napięcie na wtryskiwaczach będziesz miał zawsze po przekręceniu zapłonu. To podawanie masy na wtrysk powoduje jego otwarcie. Ten stuk to faktycznie otwarcie elektrozaworów gazu w czasie przejścia na LPG, oprócz tego powinien z pewnym niewielkim opóźnieniem zadziałać jeszcze przekaźnik odcinający wtryski.
[ Dodano: 2008-10-13, 18:36 ]
Upewniłem się, faktycznie Just Junior nie ma emulacji wtrysków i odcięciem wtryskiwaczy benzyny zajmuje się przełącznik w kabinie typu Asia lub Samba ewentualnie o podobnych funkcjach. Jeśli wtryskiwacze się nie otwierają to najpierw przyjrzałbym się temu przełącznikowi.
Nie sądzę by jakikolwiek gaziarz bawił się w odcinanie poszczególnych wtrysków w full-group'ie . Podejrzewam, że odcina wszystkie jednocześnie.WOJTEK26 pisze:zobacz jak masz realizowane odciecie wtryskiwaczy czy masz na każdy dodatkowa wtyczke czy poprostu jeden kabel jest podpiety do przewodu od wtryskiwaczy.
[ Dodano: 2008-10-13, 18:36 ]
Upewniłem się, faktycznie Just Junior nie ma emulacji wtrysków i odcięciem wtryskiwaczy benzyny zajmuje się przełącznik w kabinie typu Asia lub Samba ewentualnie o podobnych funkcjach. Jeśli wtryskiwacze się nie otwierają to najpierw przyjrzałbym się temu przełącznikowi.