Witam serdecznie,
Mam problem z którym nie wiem jak sobie poradzić, mianowicie, od jakiegoś czasu auto zaczęło palić więcej gazu, instalacja gazowa BRC BLITZ po podłączeniu wyskoczył błąd 00525 sonda lambda zwarcie z masą. Kupiłem nową oryginalną sondę boscha, ale niestety nic nie pomogło, zacząłem drążyć temat.
Okazało się że sonda na PB działa prawidłowo, zmieniają się wartości od 0 do 1, jak tylko przełączę na LPG wartość wędruje do 1.4953 i na niej stoi, następnie zazwyczaj po kilkunastu sekundach wartość zmniejsza się na 1 i już tak zostaje, jednocześnie pojawia się błąd 00525 czyli błąd sondy, wystarczy że przełącze z powrotem na benzyne, automatycznie wartość spada i zaczyna prawidłowo pracować pomiędzy 0 a 1. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jedyne co przychodzi mi do głowy to emulator sondy ?
[B4 2.0 ABT] Sonda lambda nie działa tylko na LPG Brc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przy gazie na mikserze (I, II generacja) błąd sondy w ECU benzyny to normalna rzecz, bo wtedy ECU benzyny nie ma wpływu na podawanie paliwa i zgłasza to błędem sondy. Co więcej zazwyczaj wtedy sterownik gazu (jeśli jest) wysyła emulacje sygnału dla ECU benzyny w celu zapobiegania rozstrojenia się adaptacji podawania benzyny. Ten emulowany sygnał może być sygnałem normalnej pracy sondy (tylko nijak mający się do tego co ECU oczekuje w danej chwili albo lepsza opcja w ABT na jako mase).
Jak pali ci dużo gazu to musisz zobaczyć jak pracuje sonda na lpg czyli sprawdzać bezpośrednio na przewodzie sondy albo w ECU gazowym. W ECU gazowym zobaczyłbyś też po pracy aktuatora czy isntalacje jest dobrze ustwiona.
Jak pali ci dużo gazu to musisz zobaczyć jak pracuje sonda na lpg czyli sprawdzać bezpośrednio na przewodzie sondy albo w ECU gazowym. W ECU gazowym zobaczyłbyś też po pracy aktuatora czy isntalacje jest dobrze ustwiona.