Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 ABK]STAG 200 w ABK a "fullgrupa"

Wszystko co związane z LPG
sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

[80B4 ABK]STAG 200 w ABK a "fullgrupa"

Post autor: sebapop » 18 sty 2008, 01:39

Jak większość mam pewne problemy. Zachcialo mi się mieć sekwencje. Kumpel ktory ma zakład instalacyjny jak najbardziej zamówił założyl i tu schody. Podobno centralka STAG 200 nie obsluguje "fullgrupy". Bawil się z nim chyba tydzień i w życiu nie dało się zrobić autocalibracji. Więc ustawił dawkowanie na poszczególne cylindry i jakoś to chodzi (już pół roku). Natomiast objaw ktory mnie irytuje to: na wolnych obrotach czasami trzęsiawki ( zwłaszcza gdy dłużej postoi, chociażby w korku), podczas przełaczania z pb na lpg zachowuje się co najmniej dziwnie bo podaje najpierw gaz na 2 później na drugie 2 cylindry i dopiero pracuje na wszystkie. Na zimniejszym silniku trwa to do 10 sekund. na cieplym prawie nie zauważalnie. w drugą stronę z lpg na pb jest podobnie tylko szybciej. zdaża się że po przełączeniu na pb nie pracuje równo do pierwszego przegazowania. I co Wy na to?? Spalanie przy jezdzeniu cały dzień po mieście to jakieś 14,5l gazu. Z chęcią wysłucham wszystkich porad bo na niego(kolegę od gazu) raczej nie mogę liczyć.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2010, 17:45 przez sebapop, łącznie zmieniany 1 raz.
seba

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 sty 2008, 09:03

To cie wsadził na mine ten kolega i widac że nie ma pojęcia o kalibracji i regulacji instalacji sekwencyjnych. A w dodatku to spalanie 14.5 to duzo za duzo, lepiej pojedź do kogos innego niech przejrzy instalacje

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 sty 2008, 13:29

No rzeczywiście wsadził Cię na niezłą minę bo z tego co wiem chociaż Stag 200 obsługuje full grupę, to jednak nie radzi sobie z tym najlepiej. Nie wyrabia po prostu z czasami wtrysku. Na dodatek nie obsługuje szybkich (niskoomowych wtryskiwaczy) . Ciekawe czy odpowiednio dobrał dysze wtryskiwaczy, podejrzewam, że są za duże. Oczywiście mogę się mylić, bo sekwencja to nie jest moja najmocniejsza dziedzina ale z tego co wiem to dopiero Stag 300 radzi sobie z tym bez najmniejszych problemów. Niestety bez wizyty u jakiegoś innego kumatego gazownika pewnie się nie obejdzie. Dlatego, że do zdiagnozowania problemu trzeba się podpiąć z lapkiem i trochę pojeździć oraz sprawdzić prawidłowość podłączenia wiązki.

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 18 sty 2008, 21:57

Wiem że stag 300 na pewno da rade. jeszcze mnie czeka proba przejścia na zenita. podobno ten sobie radzi wysmienicie i tutaj może zaradzic. stag 200 na zwyklych listwach to nie chciał wcale chodzić. Dopiero po wymianie na listwy matrix zaczelo to pracować. cena jaką mnie skasował za czesci nie była mysle wygorowana bo to było 1800zł ale sam fakt że to nie pracuje jak należy boli. Ogólnie nie podoba mi się praca silnika. Może źle ustawiony zapłon. wszyscy sie pukają w głowe co ty chcesz jeździ? jeździ wiec nie przesadzaj ale dla mnie zawsze jest coś nie tak. Lubie sobie coś porobić a zwłaszcza jak się uda coś naprawić to jest ogromna frajda. Ale to wiemy tylko My zboczeni na tle własnych samochodow. Chyba musze się umowić na prywatną wizytę u speców z naszego fora to wtedy zdiagnozuje wszystko co bede chciał prawda??
seba

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 sty 2008, 23:05

sebapop, tylko nie zenit :-( . To jeszcze gorsze od Staga 200 :-( . Jak już wspomniałem po pierwsze trzeba sprawdzić poprawność montażu, po drugie podpiąć lapka i sprawdzić mapy oraz w czasie jazdy pod obciążeniem czy nie dochodzi do zapętlenia wtrysku gazu, a jeśli tak to czy sonda podaje wtedy odpowiedni sygnał. Jeśli dochodzi do zapętlenia (przypuszczam, że tak), to trzeba sprawdzić rozmiar dysz i ewentualnie założyć mniejsze (to najczęstsza przyczyna niemożności przeprowadzenia wstępnej kalibracji). To tyle co mogę na odległość. Co do samej diagnozy i grzebania w ustawieniach to polecam odwiedzić stronkę producenta www.ac.com.pl i uważnie ją przestudiować :-) . Można się bardzo wiele dowiedzieć.

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 18 sty 2008, 23:59

Dzięki Danek za info instrukcje juz wcześniej trenowałem, zresztą kolega który to zakładał przestudiował ją przeze mnie jeszcze ze dwa razy. Dysze wymieniane włącznie z listwami valteka czerwone, żółte itd. Niestety wtedy nie mial na stanie innego komputera gazowego żeby można było podmianke strzelić. Ja stawiam jednak na komputer. Wiązka od Staga200 podobno od razu ma złe wyprowadzenia (numeracja) i trzeba ją korygować tzn wpinać w inne wtryski. Czy mają rację?? tego nie wiem ale myslę że źle nie chciał. Stawiam jednak na komputer od gazu i chyba go poproszę o wymianę. Danek nie wiesz czy wiązka od Staga200 pasuje do staga 300??
seba

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 sty 2008, 12:18

sebapop pisze:Danek nie wiesz czy wiązka od Staga200 pasuje do staga 300??
Niestety z tego co mi wiadomo to nie, już z samego schematu wynika, że nic z tego, bo w 300 jest jedna, duża wtyczka, a w 200 są trzy mniejsze.
Osobiście nie słyszałem, żeby w 200 były jakieś zonki z wiązką, jednak nie wydaje mi się by to był główny powód problemów.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 20 sty 2008, 19:58

no ja jak zakladalem gaz to mialem o tyle madrego gazownika,bo oczywiscie tez za sekwencja obstawalem ale on mi odradzil, pierwsze co to powiedzial ze takie to zawyczaj do silnikow z plastikowym kolektorem , no i z elektronicznym wtryskiem.

no i cena dwa razy drozsza 2600-3000 zl, :shock:
zalozylem 2 generacji i nienarzekam , chodzi bardzo dobrze obroty nie faluja pali idealnie. no co prawdza mocy jest mniej niz na benzynce ale to chodzi o ekonomie. a ta jest znaczna w miescie pali okolo 10-11 litrow a na trasie to jak sie postaram to i 8 spali

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 sty 2008, 11:47

czester-11 pisze:no ja jak zakladalem gaz to mialem o tyle madrego gazownika,bo oczywiscie tez za sekwencja obstawalem ale on mi odradzil, pierwsze co to powiedzial ze takie to zawyczaj do silnikow z plastikowym kolektorem , no i z elektronicznym wtryskiem.
No właśnie, Ty masz mechaniczny wtrysk i u Ciebie co najwyże III generacja by poszła, a w ABK u Kolegi sebapop, można zastosować spokojnie IV generację.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 21 sty 2008, 21:06

mozna ale nietrzeba.
wiadomo ze im więcej elektroniki tym wiecej pitolenia sie.

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 21 sty 2008, 21:07

Danek nie wiem czy się mylę ale na stronie producenta staga jest reduktor tomasetto jako do 90KM a ja mam właśnie taki może mieć to wpływ na reszte?? I mam wrażenie jakbym miał opóźniony zapłon i jak to sprawdzić??
seba

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 sty 2008, 21:49

Oczywiście, że może. Jesteś pewien, że to jest do 90 KM, a nie KW?
Za mała wydajność reduktora powoduje, że przy dużym zapotrzebowaniu na gaz (obciążenie, przyspieszanie, wysokie obroty) spada ciśnienie poniżej minimalnej granicy i silnik dostaje za ubogą mieszankę. Teoretycznie w takim wypadku instalacja powinna przełączyć się na zasilanie benzyną ale gazownicy zamiast usunąć przyczynę omijają problem przez obniżenie progu minimalnego ciśnienia w sofcie LPG (jest o tym wzmianka w instrukcji). Przy niewielkich spadkach może to być nieodczuwalne ale przy większych są spore problemy (szarpanie, wypadanie zapłonów, strata mocy, zapętlanie wtrysku itp.).
O zapłonie w ABK był na forum bardzo obszerny post CzarkaJ. Trzeba wprowadzić ECU w tryb awaryjny przez odpięcie czujnika temperatury i trzykrotne przegazowanie silnika do 3500 obrotów i dopiero wtedy ustawia się zapłon. Całkiem możliwe, że gość opóźnił zapłon, żeby autko wogóle chciało jechać :-( .

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 21 sty 2008, 21:54

Ja mam stag300, listwa valtek zółty 1 ohm, reduktor Tomasetto alaska (wg producenta do 140 KM), dysze 2,0 i lekko trzęsie na wolnych obrotach ale ogólnie ok, różnica mocy w stosunku do Pb nieodczuwalna, spalanie 9,5-10,5 trasa miasto ok 12 średnio 11 litrów. Będę próbował zmienić dysze na 1,9 (już zakupione) i podniosę w ten sposób mnożnik (bo mam trochę za niski - poniżej 1) i pokryję mapy wtrysków i może coś się poprawi. A jak to nic nie da to znaczy, że mam za wolne wtryskiwacze.
O full group w audi 80 2.0E ABK jest wątek tutaj, może sie komuś przyda:
https://www.ac.com.pl/autogaz/forum/vie ... light=full

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 22 sty 2008, 00:11

To skopiowane ze strony poducenta

"UWAGA!!!
TYLKO STAG 300 WSPÓŁPRACUJE Z WTRYSKIWACZAMI GAZOWYMI O REZYSTANCJI 1Ω!

W przypadku uszkodzeń STAG'a 200 z powodu współpracy z listwami gazowymi o rezystancji 1 Ω, reklamacje nie będą uwzględniane!
Przypominamy o prawidłowym doborze reduktorów do mocy silnika:
# reduktor TOMASETTO ALASKA 09 do 90 kM
# reduktor ZAVOLI ZETA/N do 150 kM
# reduktor NECAM/KOLTEC do 200 kM
# przy silnikach o dużej mocy lepiej zastosować dwa reduktory"

No to już zupełnie zgłupiałem Andlon.

Spróbuje jeszcze z tym zapłonem. Wiem że CzarekJ duzo opisywał na forum odnosnie tego zaplonu, ale niestety dopiero się uczę Audi i nie do końca wiem o co chodzi. wczesniej miałem "cieniasa", o ktorym mógłbym nowa książkę napisać, a tu niestety audi to wielki ból. Jeżeli nie wprowadzę ecu w tryb awaryjny to wyjdą głupoty przy zapłonie??
seba

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 22 sty 2008, 07:03

Na Allegro jest kilka aukcji gdzie można zakupic reduktor TOMASETTO ALASKA i tam pisze, że są one do 115 lub 140 KM ...
przykład
przykład2
Było:
B4 2.0 ABK + sekwencja :') (waldemary, alaska, stag300)
Jest:
Volvo V40 2.0 16V + sekwencja :') (H2000, Zavoli S, Stag300+)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga