[80B4 2.0 ABK]szarpie na benzynie a strzela na gazie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43
[80B4 2.0 ABK]szarpie na benzynie a strzela na gazie
Na początku - jestem laikiem.
Problem pojawił się 3 miesiące temu auto szarpało na benzynie a strzelało na gazie. Pomyślałem świece do wymiany. Wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec, ale zarzucił mi mechanik że były marnej jakości. Jeszcze raz wymieniłem to wszystko na Beru. Wymienione zostało też: czujnik temperatury wtrysku, jakiś czujnik coś... stukowego (nie pamiętam ale kosztował 250 złociszy), następnie wymieniłem przepływomierz, przekaźnik nr 30 pod kierownicą i dalej to samo. Mam dość. Dodam że części wymienione były nowe i oryginalne, nie ma błędów na komputerze (sprawdzałem u dwóch mechaników). Strzały są tak mocne że obudowa filtra się rozwaliła w mak. Czy ktoś potrafi mi doradzić co jeszcze mam sprawdzić lub wymienić by zaczęło jeździć normalnie? Ratujcie.
Witaj to że jesteś początkujący nie zwalnia Cię z obowiązku zapoznania się z regulaminem i stosowaniem się do niego.
Problem pojawił się 3 miesiące temu auto szarpało na benzynie a strzelało na gazie. Pomyślałem świece do wymiany. Wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec, ale zarzucił mi mechanik że były marnej jakości. Jeszcze raz wymieniłem to wszystko na Beru. Wymienione zostało też: czujnik temperatury wtrysku, jakiś czujnik coś... stukowego (nie pamiętam ale kosztował 250 złociszy), następnie wymieniłem przepływomierz, przekaźnik nr 30 pod kierownicą i dalej to samo. Mam dość. Dodam że części wymienione były nowe i oryginalne, nie ma błędów na komputerze (sprawdzałem u dwóch mechaników). Strzały są tak mocne że obudowa filtra się rozwaliła w mak. Czy ktoś potrafi mi doradzić co jeszcze mam sprawdzić lub wymienić by zaczęło jeździć normalnie? Ratujcie.
Witaj to że jesteś początkujący nie zwalnia Cię z obowiązku zapoznania się z regulaminem i stosowaniem się do niego.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 20:27 przez belzebub500, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43
Coś przegapiłem w regulaminie? Pomóżcie proszę bo multum kasy już wywaliłem i dalej nie jeździ. Czytałem forum całe 104 strony ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam ją od 2004 roku i zapłon nie był przestawiany (chyba że któryś mechanik bawił się bez mojej wiedzy). Nie znam dokładnie nazewnictwa. Ale ostatnio czyściliśmy "czarne rurki" u góry silnika, było w nich pełno białej mazi. Czy to może mieć jakiś związek? Chciałem jeszcze dać mechanikowi by sprawdził zapłon i ciśnienie na cylindrach. Czy to dobry pomysł?
Witam szanowni koledzy... Pozwólcie że podłącze sie do tematu' bo gdy zaczymam nowy zaraz ktoś go wyrzuca mówiąc że jest dużo podobnych tematów... Jednakże od 6 rano szukałem aż do teraz i nie znalazłem odpowiedzi :evil: Problem wygląda tak: Gdy auto postoi jakiś czas to po odpaleniu gdy dodam troche mocniej gazu to z trudem wchodzi tak do 15000 obrotów później już idziemu lżej... Zczasem ta granica opada aż w końcu normalnie wkręca się na obroty jednak podczas jazdy nie ma takiej mocy jak powinien a szarpie lekko przy gwałtownym dodaniu gazu bądz jego gwałtownym puszczeniu... Na gazie zaś strzela w kolektor ssący iteż zaważam takie szarpanie...
Wymienione mam na nowe:
-kable
-świece
-kopułka
- palec
- czujnik temp cieczy do ECU
Zapłon jest ustawiony ok' nieszczelności (dla lewego powietrza) nie powinno być bo ostatnio zrobiłem porządne ogledziny wyczyściłem krokowca i nieszczelności wyeliminowałem...
Dodam jeszcze że na vagu wyskoczył mi bład: czujnik położenia przepustnicy zwarcie do masy lub do plusa ( nie pamiętam już) Nie wymieniłem go bo w sklepie koleś chciał 450 zł... Na używke wymieniłem aparat zapłonowy i przepływke...
Mogę liczyć na waszą pomoc? Jesteście moją ostatnią na dzieją bo w nojej okolicy brak zdolnego magika co zna się na tego typu silniku...
Pozdro dla wszystkich <ok>
Wymienione mam na nowe:
-kable
-świece
-kopułka
- palec
- czujnik temp cieczy do ECU
Zapłon jest ustawiony ok' nieszczelności (dla lewego powietrza) nie powinno być bo ostatnio zrobiłem porządne ogledziny wyczyściłem krokowca i nieszczelności wyeliminowałem...
Dodam jeszcze że na vagu wyskoczył mi bład: czujnik położenia przepustnicy zwarcie do masy lub do plusa ( nie pamiętam już) Nie wymieniłem go bo w sklepie koleś chciał 450 zł... Na używke wymieniłem aparat zapłonowy i przepływke...
Mogę liczyć na waszą pomoc? Jesteście moją ostatnią na dzieją bo w nojej okolicy brak zdolnego magika co zna się na tego typu silniku...
Pozdro dla wszystkich <ok>
rychu87 Skoro masz błąd czujnika położenia przepustnicy to zacznij od tego bo to dość istotna część przy objawach przez Ciebie opisanych.Z wymianą poradzisz sobie bez problemu sam.
http://www.allegro.pl/item590730061_czu ... 115km.html
Tylko nie dokręcaj potencjometru na siłę, klapa przepustnicy musi się swobodnie poruszać
http://www.allegro.pl/item590730061_czu ... 115km.html
Tylko nie dokręcaj potencjometru na siłę, klapa przepustnicy musi się swobodnie poruszać
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 14:28 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43
Regulator ciśnienia paliwa - pierwsze słyszę o tym. Moglibyście mi napisać od czego to jest i jak to wygląda. Byłem już u dwóch mechaników-diagnostów którzy podłączali się z komputerami i nic nie wykazało. O instalacji gazowej mogę napisać ale nie sądzę by to było to bo jak założyłem nowy przepływomierz to bałem się że mi go przy strzale na gazie rozwali i jeżdżę na benzynie. Dziś na przykład szarpnął, dojechałem, zgasiłem i za godzinę nie mogłem go odpalić, co mu się wcześniej nie zdarzało. Jakby miał za słaby akumulator. Przy jednej próbie rozruchu to raz okręcił i stanął, jakby nie miał mocy okręcić. Teraz to szarpie średnio raz na 3 kilometry. Jest coraz gorzej. Instalacja gazowa firmy stefanelli, założona w 2004 roku, jest to zwykły gaz, nie sekwencja. Nie wiem co jeszcze podać bo w papierach od gazu nic nie znalazłem. Jest to wyprodukowane w Grodkowie. Coś jeszcze poszukać przy aucie. Jak coś potrzeba to znajdę i spiszę.
Regulator ciśnienia paliwa ma za zadanie wyrównać ciśnienie paliwa w układzie zasilania paliwa ABK do ok. 3 bar.Znajduje się na końcu listwy wtryskowej i jest połączony wężykiem do kolektora ssącego, najprostsze sprawdzenie to odłączenie w.wym. wężyka i sprawdzenie czy nie ma w nim paliwa, jeśli jest suchy to OK.Instalacja II czy I generacji?Wygląda mi to na źle wyregulowany emulator wtrysków lub go brak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Oj belzebub500 leń z Ciebie niesamowity. Jakbyś poświęcił trochę własnego czasu i przejrzał archiwum oraz użył opcji "szukaj" to już dawno miałbyś odpowiedzi na swoje pytania "na talerzu". O regulatorze było bardzo dużo. Pisałeś, że zapłon jest ustawiony dobrze. Jesteś pewien, że po tej wymianie czujnika spalania stukowego zapłon został skontrolowany i ewentualnie ustawiony w odpowiedni sposób? Żeby to zrobić trzeba wprowadzić ECU w tryb awaryjny, a nie każdy mechanik o tym wie.
Co do instalacji gazowej to w Grodkowie to został wyprodukowany tylko zbiornik. To akurat najmniej ważna informacja. Nas interesuje czy masz instalację I generacji (na wężu między reduktorem i mikserem znajduje się śruba regulacyjna tzw. register), czy II generacji (na wężu jest silniczek krokowy sterowany komputerkiem). Jeśli to II generacja to jaka nazwa widnieje na pudełku sterownika. Stefanelli to może być reduktor i/lub właśnie sterownik i/lub przełącznik. Nie sądzę jednak by przyczyną Twoich kłopotów była źle ustawiona emulacja sondy (jak to zasugerował poprzednik). W ABK jest inaczej rozwiązane sterowanie silnikiem niż w większości aut i emulacja nie ma aż takiego wpływu na pracę silnika.
Sprawdź ten regulator ciśnienia paliwa i zapłon. Może Ci też lać wtrysk rozruchowy. Strzały na gazie mogą wynikać z kiepsko wyregulowanej instalacji LPG, zwłaszcza jeśli to I generacja.
I przeczytaj Regulamin skoro nie wiesz gdzie popełniłeś błąd.
Co do instalacji gazowej to w Grodkowie to został wyprodukowany tylko zbiornik. To akurat najmniej ważna informacja. Nas interesuje czy masz instalację I generacji (na wężu między reduktorem i mikserem znajduje się śruba regulacyjna tzw. register), czy II generacji (na wężu jest silniczek krokowy sterowany komputerkiem). Jeśli to II generacja to jaka nazwa widnieje na pudełku sterownika. Stefanelli to może być reduktor i/lub właśnie sterownik i/lub przełącznik. Nie sądzę jednak by przyczyną Twoich kłopotów była źle ustawiona emulacja sondy (jak to zasugerował poprzednik). W ABK jest inaczej rozwiązane sterowanie silnikiem niż w większości aut i emulacja nie ma aż takiego wpływu na pracę silnika.
Sprawdź ten regulator ciśnienia paliwa i zapłon. Może Ci też lać wtrysk rozruchowy. Strzały na gazie mogą wynikać z kiepsko wyregulowanej instalacji LPG, zwłaszcza jeśli to I generacja.
I przeczytaj Regulamin skoro nie wiesz gdzie popełniłeś błąd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43
Jak już wcześniej pisałem jest to instalacja II (drugiej) generacji. Acha i nie pisałem że mam dobrze ustawiony zapłon tylko że nikt przy nim nie grzebał przez ostatnie 5 lat.
Co do gazu mam jeszcze taką informację: Elektroniczna jednostka sterująca: i teraz dwie wersję bo nie mogę rozczytać 1) CITY -PRO lub 2) CITL - DRO o numerze homologacyjnym: E86712013074. Jakie jeszcze informację będą Wam przydatne?
Co do gazu mam jeszcze taką informację: Elektroniczna jednostka sterująca: i teraz dwie wersję bo nie mogę rozczytać 1) CITY -PRO lub 2) CITL - DRO o numerze homologacyjnym: E86712013074. Jakie jeszcze informację będą Wam przydatne?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ok. Czyli masz sterownik LPG Stefanelli City Pro. Niestety bardzo mało popularny i ja niewiele mogę o nim powiedzieć. Z softem bardzo ciężko . Tak więc najpierw sprawdź zapłon, regulator ciśnienia, a następnie szukaj gazownika, który ma soft do tego sterownika LPG i olej w głowie żeby sprawdził i ewentualnie podregulował instalację. Jeśli zapłon jest ok. to przydałoby się sprawdzić cewkę i moduł zapłonowy (np. podmieniając ze sprawnego autka).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43
Jak tylko sprawdzę to co pisałeś to dam znać. Spróbuję też znaleźć sprawne audi na podmiankę części o których pisałeś. Rozumiem że na komputerze by mi nie wyrzuciło jakby cewka lub aparat zapłonowy wysiadł? Odezwę się po weekendzie dopiero bo jestem w delegacji a auto 200km ode mnie . Czy mógłbyś mi coś napisać o kodach błyskowych.? Jak zrobić czujnik i jak nim sprawdzić? a takze ktoś pisał że trzeba wprowadzić ECU w tryb awaryjny by sprawdzić zapłon. Jak się wprowadza ten tryb?