Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.0 ABK]szarpie na benzynie a strzela na gazie

Wszystko co związane z LPG
belzebub500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43

[80B4 2.0 ABK]szarpie na benzynie a strzela na gazie

Post autor: belzebub500 » 18 kwie 2009, 21:05

Na początku - jestem laikiem.
Problem pojawił się 3 miesiące temu auto szarpało na benzynie a strzelało na gazie. Pomyślałem świece do wymiany. Wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec, ale zarzucił mi mechanik że były marnej jakości. Jeszcze raz wymieniłem to wszystko na Beru. Wymienione zostało też: czujnik temperatury wtrysku, jakiś czujnik coś... stukowego (nie pamiętam ale kosztował 250 złociszy), następnie wymieniłem przepływomierz, przekaźnik nr 30 pod kierownicą i dalej to samo. Mam dość. Dodam że części wymienione były nowe i oryginalne, nie ma błędów na komputerze (sprawdzałem u dwóch mechaników). Strzały są tak mocne że obudowa filtra się rozwaliła w mak. Czy ktoś potrafi mi doradzić co jeszcze mam sprawdzić lub wymienić by zaczęło jeździć normalnie? Ratujcie.

Witaj to że jesteś początkujący nie zwalnia Cię z obowiązku zapoznania się z regulaminem i stosowaniem się do niego.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 20:27 przez belzebub500, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 kwie 2009, 22:39

Poczytaj trochę reulamin. Jak temat się uchowa to pomożemy. Na razie nie ma sensu się rozpisywać bo wątek pewnie wyląduje w koszu.

Czy zapłon był w jakikolwiek sposób przestawiany?

belzebub500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43

Post autor: belzebub500 » 19 kwie 2009, 07:39

Coś przegapiłem w regulaminie? Pomóżcie proszę bo multum kasy już wywaliłem i dalej nie jeździ. Czytałem forum całe 104 strony ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam ją od 2004 roku i zapłon nie był przestawiany (chyba że któryś mechanik bawił się bez mojej wiedzy). Nie znam dokładnie nazewnictwa. Ale ostatnio czyściliśmy "czarne rurki" u góry silnika, było w nich pełno białej mazi. Czy to może mieć jakiś związek? Chciałem jeszcze dać mechanikowi by sprawdził zapłon i ciśnienie na cylindrach. Czy to dobry pomysł?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 kwie 2009, 07:56

Co sie dzieje z regulatorem ciśnienia paliwa? Czy nie przecieka?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 19 kwie 2009, 09:56

Napisz coś więcej o instalacji LPG.Podjedź do dobrego diagnosty i podłącz się pod VAGa.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 19 kwie 2009, 10:22

Witam szanowni koledzy... Pozwólcie że podłącze sie do tematu' bo gdy zaczymam nowy zaraz ktoś go wyrzuca mówiąc że jest dużo podobnych tematów... Jednakże od 6 rano szukałem aż do teraz i nie znalazłem odpowiedzi :evil: Problem wygląda tak: Gdy auto postoi jakiś czas to po odpaleniu gdy dodam troche mocniej gazu to z trudem wchodzi tak do 15000 obrotów później już idziemu lżej... Zczasem ta granica opada aż w końcu normalnie wkręca się na obroty jednak podczas jazdy nie ma takiej mocy jak powinien a szarpie lekko przy gwałtownym dodaniu gazu bądz jego gwałtownym puszczeniu... Na gazie zaś strzela w kolektor ssący iteż zaważam takie szarpanie...

Wymienione mam na nowe:
-kable
-świece
-kopułka
- palec
- czujnik temp cieczy do ECU

Zapłon jest ustawiony ok' nieszczelności (dla lewego powietrza) nie powinno być bo ostatnio zrobiłem porządne ogledziny wyczyściłem krokowca i nieszczelności wyeliminowałem...
Dodam jeszcze że na vagu wyskoczył mi bład: czujnik położenia przepustnicy zwarcie do masy lub do plusa ( nie pamiętam już) Nie wymieniłem go bo w sklepie koleś chciał 450 zł... Na używke wymieniłem aparat zapłonowy i przepływke...

Mogę liczyć na waszą pomoc? Jesteście moją ostatnią na dzieją bo w nojej okolicy brak zdolnego magika co zna się na tego typu silniku...

Pozdro dla wszystkich <ok>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 19 kwie 2009, 11:38

rychu87 Skoro masz błąd czujnika położenia przepustnicy to zacznij od tego bo to dość istotna część przy objawach przez Ciebie opisanych.Z wymianą poradzisz sobie bez problemu sam.

http://www.allegro.pl/item590730061_czu ... 115km.html

Tylko nie dokręcaj potencjometru na siłę, klapa przepustnicy musi się swobodnie poruszać
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 14:28 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 19 kwie 2009, 14:11

Ok dzięki za namiar... Nie wymieniałem bo troche dużo wołali a i mój pseudo mechanik mówił że to nie jest zbyt istotne :evil:

belzebub500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43

Post autor: belzebub500 » 19 kwie 2009, 16:14

Regulator ciśnienia paliwa - pierwsze słyszę o tym. Moglibyście mi napisać od czego to jest i jak to wygląda. Byłem już u dwóch mechaników-diagnostów którzy podłączali się z komputerami i nic nie wykazało. O instalacji gazowej mogę napisać ale nie sądzę by to było to bo jak założyłem nowy przepływomierz to bałem się że mi go przy strzale na gazie rozwali i jeżdżę na benzynie. Dziś na przykład szarpnął, dojechałem, zgasiłem i za godzinę nie mogłem go odpalić, co mu się wcześniej nie zdarzało. Jakby miał za słaby akumulator. Przy jednej próbie rozruchu to raz okręcił i stanął, jakby nie miał mocy okręcić. Teraz to szarpie średnio raz na 3 kilometry. Jest coraz gorzej. Instalacja gazowa firmy stefanelli, założona w 2004 roku, jest to zwykły gaz, nie sekwencja. Nie wiem co jeszcze podać bo w papierach od gazu nic nie znalazłem. Jest to wyprodukowane w Grodkowie. Coś jeszcze poszukać przy aucie. Jak coś potrzeba to znajdę i spiszę.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 19 kwie 2009, 16:29

Regulator ciśnienia paliwa ma za zadanie wyrównać ciśnienie paliwa w układzie zasilania paliwa ABK do ok. 3 bar.Znajduje się na końcu listwy wtryskowej i jest połączony wężykiem do kolektora ssącego, najprostsze sprawdzenie to odłączenie w.wym. wężyka i sprawdzenie czy nie ma w nim paliwa, jeśli jest suchy to OK.Instalacja II czy I generacji?Wygląda mi to na źle wyregulowany emulator wtrysków lub go brak.

belzebub500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43

Post autor: belzebub500 » 19 kwie 2009, 18:31

Gaz II generacji. Ma emulator. Ale czy nie chodziłby też na benzynie jakby ten emulator był źle wyregulowany? A czy jest sens sprawdzać ciśnienie na cylindrach i zapłon???
Poradźcie jakie mam podjąć kroki. Może do gazownika??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 kwie 2009, 18:36

Oj belzebub500 leń z Ciebie niesamowity. Jakbyś poświęcił trochę własnego czasu i przejrzał archiwum oraz użył opcji "szukaj" to już dawno miałbyś odpowiedzi na swoje pytania "na talerzu". O regulatorze było bardzo dużo. Pisałeś, że zapłon jest ustawiony dobrze. Jesteś pewien, że po tej wymianie czujnika spalania stukowego zapłon został skontrolowany i ewentualnie ustawiony w odpowiedni sposób? Żeby to zrobić trzeba wprowadzić ECU w tryb awaryjny, a nie każdy mechanik o tym wie.
Co do instalacji gazowej to w Grodkowie to został wyprodukowany tylko zbiornik. To akurat najmniej ważna informacja. Nas interesuje czy masz instalację I generacji (na wężu między reduktorem i mikserem znajduje się śruba regulacyjna tzw. register), czy II generacji (na wężu jest silniczek krokowy sterowany komputerkiem). Jeśli to II generacja to jaka nazwa widnieje na pudełku sterownika. Stefanelli to może być reduktor i/lub właśnie sterownik i/lub przełącznik. Nie sądzę jednak by przyczyną Twoich kłopotów była źle ustawiona emulacja sondy (jak to zasugerował poprzednik). W ABK jest inaczej rozwiązane sterowanie silnikiem niż w większości aut i emulacja nie ma aż takiego wpływu na pracę silnika.
Sprawdź ten regulator ciśnienia paliwa i zapłon. Może Ci też lać wtrysk rozruchowy. Strzały na gazie mogą wynikać z kiepsko wyregulowanej instalacji LPG, zwłaszcza jeśli to I generacja.
I przeczytaj Regulamin skoro nie wiesz gdzie popełniłeś błąd.

belzebub500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43

Post autor: belzebub500 » 19 kwie 2009, 19:29

Jak już wcześniej pisałem jest to instalacja II (drugiej) generacji. Acha i nie pisałem że mam dobrze ustawiony zapłon tylko że nikt przy nim nie grzebał przez ostatnie 5 lat.
Co do gazu mam jeszcze taką informację: Elektroniczna jednostka sterująca: i teraz dwie wersję bo nie mogę rozczytać 1) CITY -PRO lub 2) CITL - DRO o numerze homologacyjnym: E86712013074. Jakie jeszcze informację będą Wam przydatne?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 kwie 2009, 19:49

Ok. Czyli masz sterownik LPG Stefanelli City Pro. Niestety bardzo mało popularny i ja niewiele mogę o nim powiedzieć. Z softem bardzo ciężko :-( . Tak więc najpierw sprawdź zapłon, regulator ciśnienia, a następnie szukaj gazownika, który ma soft do tego sterownika LPG i olej w głowie żeby sprawdził i ewentualnie podregulował instalację. Jeśli zapłon jest ok. to przydałoby się sprawdzić cewkę i moduł zapłonowy (np. podmieniając ze sprawnego autka).

belzebub500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 kwie 2009, 20:43

Post autor: belzebub500 » 20 kwie 2009, 18:49

Jak tylko sprawdzę to co pisałeś to dam znać. Spróbuję też znaleźć sprawne audi na podmiankę części o których pisałeś. Rozumiem że na komputerze by mi nie wyrzuciło jakby cewka lub aparat zapłonowy wysiadł? Odezwę się po weekendzie dopiero bo jestem w delegacji a auto 200km ode mnie :-( . Czy mógłbyś mi coś napisać o kodach błyskowych.? Jak zrobić czujnik i jak nim sprawdzić? a takze ktoś pisał że trzeba wprowadzić ECU w tryb awaryjny by sprawdzić zapłon. Jak się wprowadza ten tryb?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl